درباره جدول سودوکوی افزونه چه می دانید؟

محمد سیمری ؛ اختصاصی جدول یاب

مغز آدمی نیز بایستی همچون عضلات بدن آدمی، همواره در حال ورزش و آمادگی لازم و کافی باشد تا بتواند فعالیت های خود را به خوبی و درستی به انجام رساند! عضلات بدن به سبب ورزش کردن، آماده و پر انرژی می مانند و مغز نیز با ورزش ذهنی و انجام فعالیت ها و بازی های فکری مناسب و موثر.

 

درباره جدول سودوکوی افزونه چه می دانید؟

 

یکی از بازی های فکری و منطقی موثر در تقویت در ذهن و حافظه، بازی سودوکو است! بازی سودوکو از جمله بازی هایی است که انجام آن می تواند مغز آدمی را از پیر شدن های پیش از موعد محافظت نماید و برای سلامتی و فعالیت درست آن نیز کارساز باشد. همان طور که در مطالب قبلی اشاره شد بازی سودوکو دارای انواع گوناگون و مختلفی می باشد؛ همچون سودوکوی سامورایی، سودوکوی ۱۶ در ۱۶، سودوکوی معمولی یا سودوکوی کلاسیک و…

در این مطلب تصمیم داریم پیراموت سودوکوی افزونه به بحث و بررسی بپردازیم؛ با ما همراه باشید

سودوکوی افزونه که با نام های دیگر چون سودوکوی قاتل و یا سودوکوی کشنده نیز شناخته می شود، قدری متفاوت تر از انواع سودوکوهای معمولی و رایج می باشد! شاید این سوال برای تان پیش آید که دلیل تفاوت سودوکوی افزونه با دیگر سودوکوهای متداول در چیست؟

در پاسخ بایستی گفت دلیل این تفاوت در وجود محدوده های اضافی در جدول سودوکوی افزونه می باشد.

توجه داشته باشید برای حل جدول سودوکوی افزونه، بایستی با مجموعه ی اعداد به خوبی آشنا باشید؛ برای مثال بایستی بدانید تنها دو عدد ۱ و ۳ هستند که می توانند تشکیل عدد ۴ را بدهند! و یا در مثالی دیگر، برای عدد ۱۲، ترکیبات دوتایی {۳-۹}، {۴-۸} و {۵-۷} صادق است! و یا در دیگر مثال، تنها ترکیب دوتایی ممکن برای عدد ۱۷، فقط و فقط دو عدد ۸ و ۹ است.

پس می توان گفت برای حل سودوکوی افزونه بایستی حافظه ای قوی و آماده داشته باشید! علاوه بر این، بایستی پیش از انجام این دسته از سودوکوها، تمرین های زیادی را انجام دهید تا مجموعه اعداد به درستی در ذهن شما ذخیره گردند!

 

به احتمال بسیار زیاد این سوال برای تان پیش خواهد آمد که قانون حل سودوکوی افزونه چیست؟

در جدول سودوکوی افزونه، اعداد ۱ تا ۹ را به صورتی در خانه های جدول سودوکو قرار دهید که هر عدد، فقط و فقط یک بار در سطرها، در ستون ها و همچنین در مربع های کوچک ۳ در ۳ تکرار شوند. علاوه بر این، بایستی مجموع اعداد در هر ناحیه ی خط چین شده برابر باشد با عددی که در گوشه ی بالا و سمت چپ این نواحی نوشته شده است! توجه داشته باشید در داخل محدوده های خط چین، عددی نمی تواند تکراری باشد.

 

دقت داشته باشید جدول سودوکوی افزونه، مانند دیگر جداول سودوکو، فقط و فقط دارای یک جواب منحصر به فرد است! بنابراین در صورت یافتن چندین جواب، بی شک شما دچار اشتباه شده اید.

در ادامه نمونه ی حل شده ای از جدول سودوکوی افزونه را خواهیم دید:

درباره جدول سودوکوی افزونه چه می دانید؟

توصیه می کنیم برای حل جدول سودوکوی افزونه، ابتدا به دنبال محدوده هایی بگردید که تعداد خانه های کمتری دارند. همچنین جالب است بدانید از جمله مهم ترین نکات قابل توجه در حل جدول سودوکوی افزونه، دانستن مجموع اعداد است! دقت داشته باشید مجموع اعداد ۱ تا ۹، برابر است با ۴۵ که این عدد، یکی از مهم ترین اعداد در جدول سودوکوی افزونه به شمار می آید.

 

یکی دیگر از نکات بسیار مهم که بایستی بدان توجه داشته باشید این است که در جدول سودوکوی افزونه هیچ عددی نمی تواند در نواحی تعیین شده، تکراری باشد! چنانچه بخواهیم این نکته را به زبان ساده تر بیان کنیم، بایستی گفت اگر مطمئن شدید عددی قطعا در محدوده ی ای قرار دارد و آن محدوده، در مربع ۳ در ۳ دیگری نیز ادامه یافته است، بی شک نمی توان آن عدد تکراری را، در آن محدوده قرار داد! حتی اگر در مربع ۳ در ۳ دیگری باشد. چنانچه به این نکته ی مهم توجه نداشته باشید، سودوکوی شما در ادامه دچار مشکل خواهد شد.

در جدول سودوکوی افزونه، برخی اعداد اولیه به عنوان راهنما از ابتدا در جدول سودوکو قرار گرفته اند؛ اما دقت داشته باشید می توان این جدول سودوکو را، میزانی سخت تر و پیچیده تر طراحی کرد؛ پیچیده به اندازه ای که هیچ عدد اولیه ای در جدول سودوکو قرار نگرفته باشد! در این شرایط، حل جدول سودوکوی افزونه، سخت تر و دشوارتر خواهد شد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا