مصرف کدو سبز چه تاثیراتی بر پوست صورت دارد؟

جدول یاب ، محمد سیمری : کدو سبز، نوعی کدوی تابستانی است که می توان آن را هم به صورت خام و یا هم به صورت پخته شده مصرف کرد. کدو سبز اصالتا میوه ی بومی آمریکا است، اما پس از سال‌ های ۱۸۵۰ میلادی انواع کدو در شمال ایتالیا کشت‌ شد. این میوه در کشور‌هایی مانند مصر، فرانسه، یونان، ایتالیا و حتی مکزیک به‌ طور گسترده‌ ای مورد استفاده قرار می‌ گیرد. کدو سبز از نظر تغذیه، دارای ارزش زیادی است و به عنوان یک منبع خوب ویتامین C، ویتامین A به سبب داشتن سطوح بالای کاروتنوئیدها مانند بتاکاروتن، منیزیم، پتاسیم، مس، فیبر، فولات، فسفر وریبوفلاوین شناخته می شود. پتاسیم فراوان و فیبرهای محلول و نامحلولی که کدو سبز دارد، کبد را سرحال می کند و به سم زدایی در بدن می پردازد.

 

بررسی خواص درمانی کدو سبز

 

در طب سنتی، کدو سبز دارای خواص و فواید گوناگونی است؛ برای نمونه این میوه به درمان یبوست و سوء هاضمه کمک می کند؛ همچنین باعث پاکسازی رگ های خونی بدن خواهد شد. بایستی بدانید که کدو سبز برای درمان یرقان نیز مفید است. کدو سبز حاوی مقدار زیادی مواد ضد سرطان و آنتی اکسیدان است که مصرف آن از بروز سرطان و پیری زودرس سلول ها جلوگیری می کند. لازم به بیان است کدو سبز به دلیل دارا بودن مواد ارزشمند آلفا و بتا کاروتن در کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردان بالای ۶۰ سال بسیار موثر است. تحقیقات اخیر دانشمندان و محققان حوزه تغذیه نشان داده است که عصاره ی کدو سبز به کاهش علایم بزرگی خوش خیم پروستات کمک شایانی می کند. عارضه ی بزرگی خوش خیم پروستات منجر به بروز مشکلاتی در عملکرد دستگاه ادراری و جنسی می شود که فیتونوترینت های موجود در کدو سبز، تسکین دهنده ی این عارضه هستند.

مصرف کدو سبز باعث افزایش متابولیسم و یا سوخت و ساز بدن می شود؛ افزایش متابولیسم و یا سوخت و ساز بدن به از بین بردن و سوزاندن چربی ها کمک شایانی می کند. همچنین ویتامین A موجود در کدو سبز، در اکسیده کردن چربی ها نقش بسیار موثری دارد. کدو سبز، در درمان بیماری آسم بسیار موثر است و به خاطر داشتن ویتامین C، حاوی آنتی‌ اکسیدان قوی می‌باشد؛ ویتامین C موجود در کدو سبز و همچنین وجود مقادیر بالای آب (بیش از ۹۸ درصد) و ریبوفلاوین سبب شده است که این میوه، سنتز کلاژن در پوست را بهبود بخشد و با تولید ماده ی الاستین به رفع چین و چروک پوست و جوان سازی پوست صورت کمک کند. همچنین ویتامین C موجود در کدو سب می تواند برای درمان موخوره نیز مفید باشد. از دیگر سو، مقادیر بالای آب و ماده ی لوتئین موجود در کدو سبز، پوست را آبرسانی کرده و به عنوان یک مرطوب کننده ی طبیعی پوست عمل می کند. همچنین این میوه یک ضد التهاب ارزشمند نیز است.

شما می توانید برای بهره گیری از این خاصیت فوق العاده ی کدو سبز، از ماسک صورت این میوه برای جوان سازی پوست خود استفاده کنید!

 

بررسی خواص درمانی کدو سبز

ماسک جوان سازی پوست صورت کدو سبز

برای تهیه ی این ماسک صورت، ۲ تا ۳ قاشق چای خوری کدو سبز تازه و رنده شده را با ۱ قاشق چای خوری روغن زیتون، ۱ قاشق چای خوری آرد جو دو سر و ۱ عدد زرده تخم مرغ ترکیب کنید و آن را بر روی پوست صورت خود بمالید؛ سپس بگذارید این ترکیب ۲۰ دقیقه بر روی پوست صورت شما باقی بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید.

 

بررسی خواص درمانی کدو سبز

 

کدو سبز؛ درمان مشکلات دستگاه گوارشی

دانشمندان در بررسی خواص کدو سبز برای دستگاه گوارشی انسان، دریافته اند که این میوه بسیار ادرار آور است و برای اشخاص گرم مزاج و صفراوی بسیار مفید و خون ساز است؛ فیبرهای نامحلول موجود در کدو سبز با ایجاد باکتری های مفید و سم زدا به تقویت و حفظ سلامت سیستم گوارشی مثل روده و معده کمک می کند و سموم اضافه و چربی ها پاک سازی می کند. فیبرهای محلول درون کدو سبز نیز مانع از ایجاد گلوکز در خون می شوند. کدو سبز از اکسیداسیون کلسترول که یکی از دلایل اصلی تجمع کلسترول در دیواره ی رگ های خونی می باشد جلوگیری می کند. علاوه بر این این موارد، پوست خشک شده کدو سبز برای درمان بواسیر و خونریزی معده و روده بسیار مفید است.

همچنین کدو سبز سرفه را درمان می‌ کند و روغن آن برای رفع دل‌ پیچه ی شدید، بسیار مفید است.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا