مصرف میوه آووکادو چه تاثیری بر بیماری سرطان پروستات دارد؟

محمد سیمری ؛ اختصاصی جدول یاب

مصرف انواع میوه ها و سبزیجات تازه به کاهش خطر بروز بسیاری از بیماری های ناشی از سبک زندگی امروزی و ناسالم، کمک می کند. آووکادو! میوه ای با پوستی با رنگ بسیار تیره و همچنین هسته ای بزرگ در میان خود. براساس نظر دانشمندان آووکادو نزدیک به ۱۰ هزار سال پیش از میلاد، در کشور مکزیک رشد می‌ نموده است!

 

مصرف میوه آووکادو چه تاثیری بر بیماری سرطان پروستات دارد؟

 

میوه ی آووکادو که به گلابی تمساح نیز شهرت دارد، دارای انواع گوناگونی از ویتامین ها و مواد معدنی می باشد؛ ویتامین هایی چون ویتامین A و ویتامین های B2، B3، B5، B6، ویتامین K، ویتامین E، ویتامین C و دیگر موادی چون روی، پتاسیم، لوتئین و اسید فولیک، منیزیم، آهن، کلسیم و… دقت داشته باشید آووکادو یک میوه ی غنی از ویتامین های گروه B می باشد که به شما در مبارزه با انواع بیماری ها و عفونت ها کمک فوق العاده ای می نماید. همچنین میزان پتاسیم این میوه، ۶۰ درصد بیشتر از میوه ی موز است.  پتاسیم موجود میوه ی آووکادو، فشارخون را کاهش می دهد و مانع از بروز سکته و دیگر بیماری های قلبی و عروقی می شود.

از فواید مهم میوه ی آووکادو، میزان قند کم و میزان فیبر بالای آن است! این اتفاق به شما در سیر شدن و سیر ماندن کمک شایانی می کند. همچنین در صورت مصرف متعادل این میوه، می تواند به کاهش میزان کلسترول خون کمک کند.

شاید این سوال برای تان پیش آید که چرا آووکادو میوه ای سرشار از ماده ی لوتئین است و این ماده چه فوایدی برای بدن ما دارد؟ در پاسخ بایستی گفت آووکادو منبع فوق العاده ی ماده ی لوتئین است. این کاروتنوئید مانند یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند و از ابتلا به بیماری های مربوط به ناحیه ی چشم پیش گیری به عمل می آورد.

 

مصرف میوه آووکادو چه تاثیری بر بیماری سرطان پروستات دارد؟

 

لازم است بدانید براساس آخرین تحقیقات انجام یافته، مشخص شده است مصرف منظم میوه ی آووکادو می‌ تواند تا حد قابل ملاحظه‌ ای خطر ابتلا به بیماری سرطان پروستات در مردان، سرطان سینه، سرطان دهان و سرطان معده را کاهش دهد.

 

آووکادو و سلامت قلب

همچنین دانشمندان و متخصصان بر این عقیده هستند که چربی موجود در میوه ی آووکادو، نه تنها برای سلامت قلب مفید است! بلکه ممکن است خطر آسیب دیدگی پوست را نیز کاهش دهد! وجود میزان بالای ماده ی فولات در این میوه، می تواند خطر بروز سکته قلبی را در افراد مستعد کاهش دهد. رژیم غذایی حاوی میوه آووکادو می‌تواند سطح کلسترول بد خون را کاهش دهد. شاید چندان با کلسترول بد خون آشنایی نداشته باشید اما بهتر است بدانید کلسترول بد خون، منجر به سفتی رگ‌ ها می‌ شود که این اتفاق خود یک عامل خطرزا در بروز سکته های مغزی و سکته های قلبی است.

توجه داشته باشید اشعه ی خورشید موجب پیر شدن زودرس پوست می شود، اما مصرف میوه ی آووکادو در بازسازی DNA و کاهش تخریب بافتی ناشی از اشعه ی فرابفنش خورشید بسیار موثر است.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا