غذاهای دریایی چه تاثیری در تقویت حافظه دارد؟

محمد سیمری ؛ اختصاصی جدول یاب

بسیاری از ما به احتمال بسیار زیاد کمتر به اهمیت غذاها و خوراکی هایی که در طول روز میخوریم و تاثیر آن ها در افزایش میزان کارایی ذهن و حافظه بی توجه هستیم! اما جالب است بدانید که با تغذیه مناسب می توانیم عملکرد مغز خود را افزایش داده و ظرفیت هوشی و حافظه خود را بهبود ببخشیم. توجه داشته باشید ویتـامین ها و مواد معدنی در رشد و عملکرد صحیح مغزبسـیار حــائز اهمیت می باشند. در این میان ویتامین های B کمـپـلــکس، A ،C ،E و مـواد مـعـدنی سدیم، پـتـاسیم،مـنــیزیم، منگنز، آهن، کلسیم و روی از اهمیت بیشتر برخوردار می باشند.

 

غذاهای دریایی چه تاثیری در تقویت حافظه دارد؟

 

در این مطلب تصمیم داریم پیرامون تاثیر مصرف غذاهای دریایی در تقویت حافظه ی خود به بحث بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

اگر طرفدار غذاهای دریایی هستید، حتما این پیشنهاد برای شما بسیار هیجان‌ انگیز و جالب خواهد خواهد بود. ماهی سالمون یکی از مقوی‌ ترین غذاهای دریایی است که به عملکرد بهتر مغز بسیار کمک می‌ کند. ماهی سالمون مخزن قابل‌ توجهی از اسیدهای چرب امگا ۳ است که حافظه را بهبود می‌ بخشد و ذهن و مغز آدمی را تند و تیز می‌‌ کند و حافظه را نیز جوان و در‌ دسترس نگه‌ می‌دارد.

چنانچه فرزند خردسال در منزل دارید، مصرف ماهی سالمون موجب افزایش تمرکز و جلوگیری از بیش فعالی در او می‌ شود. اسید‌های چرب موجود در این ماده‌ ی غذایی، از بروز انواع بیماری سرطان جلوگیری می‌ کند و تومورهای سرطانی را از بین می‌ برد؛ پس حتما این ماهی خوش‌ رنگ و ارزشمند را در وعده‌ های غذایی خود بگنجانید و از فواید فوق العاده ی آن بهره مند شوید.

 

به یاد داشته باشید از آن جایی که %۶۰ مغز از چربی تشکیل شده است بنابراین مصرف اسیدهای چرب همچون امگا ۳ (OMEGA 3) در عملکرد بهینه مغز نقش حیاتی دارد. امگا ۳ در ماهی به وفور یافت می شود.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا