خوراکی‌های دارای پروبیوتیک چه تاثیری بر انگیزه و نشاط شما دارند؟

بی شک شما نیز با این موضوع موافق خواهید بود که مدتی است در تبلیغات رادیو و تلویزیون بیشتر و بیشتر با محصولات پروبیوتیک مواجه می شویم! اما شاید این سوال برای تان پیش آید که محصولات پروبیوتیک جه فوایدی برای بدن آدمی دارد؟

پروبیوتیک‌ ها به دلیل دارا بودن مزایای فراوان، برای سلامتی آدمی مفید شناخته شده‌ اند. در توصیف پروبیوتیک ها می توان گفت پروبیوتیک‌ ها، باکتری هایی هستند که از ناحیه ی روده در برابر وجود و افزایش باکتری‌ های مضر که می‌ توانند منجر به بروز مشکلاتی نظیر نفخ مزمن، نفخ ناحیه ی شکم، ریفلاکس اسید معده، عارضه ی یبوست، سوء هاضمه و همچنین جذب مواد مغذی ضعیف شوند، محافظت و پشتیبانی می‌ کنند. با استفاده از غذا‌های دارای پروبیوتیک، جمعیت پروبیوتیک بازسازی می شود و در نتیجه، علائم مختلف مربوط به این مشکل نظیر گاز و نفخ تسکین و کاهش خواهد یافت.

شاید فکر کنید که چگونه یک باکتری می تواند برای بدن آدمی مفید باشد؟ دقت داشته باشید بدن آدمی پر از باکتری های خوب و بد است! پروبیوتیک ها از دسته باکتری های خوب هستند که می توانند باکتری های سالم درون روده را افزایش دهند. جالب است بدانید مصرف پروبیوتیک ها در برنامه غذایی و مکمل های افراد رژیمی توصیه می شود.

مواد غنی از پروبیوتیک عبارتند از ماست، کیمچی و کلم بروکلی و…

مصرف پروبیوتیک ها چه تاثیری بر حافظه و مغز آدمی دارد؟

دانشمندان و محققان در سال‌ های اخیر، به ارتباط تنگاتنگ میان مغز آدمی و ناحیه ی روده پی برده‌ اند! دمی توان گفت روده ی آدمی گاهی اوقات ” مغز دوم ” آدمی نیز نامیده می‌ شود؛ زیرا روده حاوی تعداد زیادی سلول عصبی است که بسیاری از مولکول‌ های سیگنال دهنده و انتقال دهنده ی عصبی، از جمله ” دوپامین ” را تولید می‌ کنند.

براساس جدیدترین پژوهش های انجام یافته مشخص شده است که برخی از گونه‌ های باکتریایی ساکن در ناحیه ی روده ی انسان نیز قادر به تولید دوپامین هستند! که احتمالا بر خلق و خو و رفتار آدمی تاثیر دارد! توجه داشته باشید هر چند تحقیق در این زمینه محدود است اما با این حال، مطالعات متعدد نشان می‌ دهد هنگامی که پروبیوتیک‌ ها در مقادیر کافی مصرف می‌ شوند، گونه‌ های خاصی از باکتری‌ ها می‌ توانند علائم اضطراب و افسردگی را در حیوانات و انسان‌ ها کاهش دهند!

دقت داشته باشید اندازه گیری میزان پروبیوتیک موجود در غذاها، کاری دشوار است و مقدار باکتری ها با یکدیگر متفاوت هستند! خانم های باردار و کودکان پیش از استفاده از پروبیوتیک ها بایستی حتما با پزشک متخصص خود در این رابطه مشورت کنند.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا