جوش صورت نشانه کدام بیماری ها است؟

جدول یاب ، محمد سیمری : جوش صورت به دلایل مختلفی ایجاد می‌ شود، اما دلایلی چون بیماری و آسیب دیدن برخی از اعضای بدن، رعایت نکردن بهداشت شخصی، داشتن استرس و اضطراب زیاد، کم خوابی و دیر خوابی، کم آبی بدن، استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی نامناسب، بیماری یبوست، خوردن مواد غذایی ناسالم و سرشار از چربی های مضر همه و همه می‌تواند سبب بروز جوش صورت در افراد شود.

 

علل بروز جوش صورت

 

دقت داشته باشید همیشه مواد غذایی ای وجود دارد که باعث افزایش میزان تولید چربی و در پی آن به‌ هم خوردن تعادل هورمون ها و بروز التهاب در بدن می‌ شوند! مواد غذایی چون پیتزا، شکلات، غذاهای چرب و سرخ کرده و خوراکی های بدون ارزش غذایی و… مصرف این مواد غذایی منجر به بروز جوش‌ های قرمز رنگی می‌ شود که ارتباطی با ساختار بدنی شما ندارد. همچنین براساس آخرین تحقیقات انجام یافته، اثبات شده است که لبنیات و مواد خوراکی با قند بالا نیز می توانند منجر به بروز جوش شوند.

درباره لوازم آرایشی و بهداشتی نامناسب نیز بایستی گفت که بسیاری از محصولات مراقبت از پوست با برندهای مختلف باعث گرفتگی منافذ پوستی نمی شوند! این محصولات مراقبت از پوست در دسته بندی با پایه ی آبی یا water-based و یا بدون چربی یا oil-free قرار می گیرند و برای پیشگیری از بروز جوش صورت، گزینه ای ایده آل شناخته می شود.

شاید جالب باشد که بدانید جوش یک التهاب است و یکی از بزرگ ترین عوامل ایجاد‌ التهاب در بدن، قند می باشد. هنگامی‌ که قند وارد بدن ما می‌ شود، تولید میزان انسولین افزایش می‌ یابد و در نتیجه، بدن ما دچار التهاب می‌شود. این شرایط برای افراد مستعد به جوش بدین معنی است که جوش‌ های چرکی تازه‌ ای ایجاد خواهد شد.

 

بیماری های موثر در بروز جوش صورت

صورت انسان همانند یک نقشه است و می‌ تواند درباره ی سلامت اندام‌ های درونی بدن ما، اطلاعات مناسبی را در دسترس مان قرار دهد. دقت داشته باشید هر یک از بخش‌ های صورت ما که دچار عارضه ی جوش شود، نشان دهنده ی بروز آسیب و یا نارسایی در عملکرد بخشی از بدن است! برای نمونه بروز جوش در ناحیه ی پیشانی صورت نشان از بروز کم آبی در بدن و همچنین بهره گیری از رژیم غذایی نامناسب دارد.

 

علل بروز جوش صورت

 

یا بروز جوش در ناحیه ی چانه، حاکی از بروز دگرگونی‌ های هورمونی در زنان و مردان است؛ همچنین وجود باکتری‌ های موجود در روده ی بزرگ، آلرژی غذایی و نیز رژیم غذایی نامناسب و سرشار از چربی می تواند سبب بروز جوش هایی در این ناحیه از صورت شود. بروز جوش در ناحیه ی گونه ها بیان کننده ی آسیب های ریوی، آلودگی هوا، آسم و آلرژی‌ های تنفسی و بیماری‌ های دستگاه تنفس همچون آنفلوآنزا و سرفه‌ های خشک و خلط دار است.

لازم به ذکر است مصرف برخی از داروها نیز ممکن است باعث ایجاد جوش و یا بدتر شدن آن شود. برخی از این داروها عبارتند از داروهای حاوی یدیدها، داروهای حاوی برمید ها و یا داروهای استروئیدی تزریقی و خوراکی و یا حتی پردنیزونی که توسط پزشک تجویز می شود و یا استروئید هایی که توسط بدنسازها و ورزشکاران مصرف می شود.

 

درمان فوق ساده برای جوش صورت

جوش صورت می تواند به طور طبیعی و به وسیله ی مواد خاصی که در طبیعت وجود دارد و دارای ویژگی های آنتی باکتریال و ضد عفونی است، درمان شود. هر چه شدت جوش بیشتر باشد، درمان آن نیز طولانی‌ تر می‌ شود و در بعضی مواقع، استفاده از داروهای قوی‌ نیز ضروری خواهد شد. به شما توصیه می کنیم که ورزش کنید؛ ورزش کردن حتی جوش صورت را نیز خوب می‌ کند! ورزش و استحمام باعث باز شدن منافذ پوست، بهبود جریان خون در آن و همچنین رفع چربی می‌ شود که نتیجه ی آن، شادابی پوست و بهبود جوش‌ های صورت است.

همچنین به یاد داشته باشید بدن شما قادر است جای زخم ها و جوش ها را به مرور زمان کمرنگ تر نماید؛ پس اگر چه شما آن ها را در معرض تابش خورشید قرار دهید، فرآیند معالجه و ترمیم آن ها نیز کندتر خواهد شد و لکه ها تیره تر خواهند گردید! بنابراین توصیه می کنیم از خورشید دوری کنید. چنانچه ضروری است که در نور خورشید بیرون بروید، از کرم های ضد آفتاب استاندارد و مناسب با نوع پوست تان، برای حفاظت از پوست استفاده کنید. همچنین خودتان را با کلاه آفتاب گیر، چتر و لباس هایی که روی دست های تان را می گیرد، بپوشانید!

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا