مراحل انجام تکنیک EFT چیست؟

محمد سیمری ؛ اختصاصی جدول یاب

امروزه به سبب صنعتی شدن دنیا و همچنین افزایش میزان فعالیت های روزمره، آدمیان بیشتر و بیشتر با مشکلات و ناراحی های اعصاب و روان مواجه می شوند! این مشکلات و ناراحتی های مرتبط با اعصاب و روان می توانند برای بدن آدمی، عوارضی را به دنبال داشته باشند؛ عوارضی که آسایش را از فرد سلب می نماید.

علم پزشکی توصیه های فراوان و گوناگونی را برای رهایی از این عوارض و ناراحتی ها فراهم نموده است. یکی از جالب ترین و موثرترین این توصیه های درمانی، بهره گیری از تکنیک EFT است. دقت داشته باشید شما می توانید با بهره گیری از تکنیک EFT  ذهن خود را از تمامی فشارها و دردهای روحی و روانی آزاد نمایید و بر بسیاری از مشکلات که ریشه ی قدیمی و یا حتی مبهمی دارند، غلبه نمایید.

 

مراحل انجام تکنیک EFT چیست؟

 

نکته ی مهمی که درباره تکنیک EFT مطرح است، این است که تکنیک EFT بر ضربه زدن های آرام بنا شده است! به بیان ساده تر می توان گفت شما با تکنیک EFT می توانید تمامی فشارهای روحی و روانی و همچنین دردهای جسمی خود را به صورت مشخص و در متن یک سناریو بیان نمایید؛ همزمان با این کار به طور آرام و یکنواخت به نقاط مخصوص بدن خود نیز ضربه هایی را وارد نمایید!

این ضربات را ادامه دهید و همراه با آن ها، جملات تلقینی مثبتی را نیز به ذهن خود جاری کنید. جالب است بدانید در پایان این تکنیک، تفکرات منفی و ناراحتی ها از شما فاصله گرفته اند!

در یک توضیح کوتاه پیرامون تکنیک EFT می توان گفت این تکنیک بر این باور است که بدن انسان دارای انرژی است و طبیعتی الکتریکی دارد! همچنین سیستم عصبی بدن آدمی نیز به صورت نظام مند و برنامه ریزی شده، این جریان انرژی را به صورت منظم در بدن به حرکت در می آورد. حال چنانچه تعادل انرژی بهم بریزد، عملکرد آدمی نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. تکنیک EFT در تلاش است تا با توصیه هایی صحیح و بجا این عدم تعادل را به آرامش برساند.

 

در ادامه این مطلب با مراحل انجام تکنیک EFT بیشتر آشنا خواهید شد؛ با ما همراه باشید.

در ابتدا و پیش از بررسی مراحل انجام تکنیک EFT بد نیست با نقاط کلیدی بدن انسان که می توان به آن جا ضربات آرامی را به کمک نوک انگشتان وارد نماییم، آشنا شوید. توجه داشته باشید نقاطی که برای ضربات انتخاب می کنید، بسیار حساس و با اهمیت هستند. این مناطق کلیدی عبارتند از قسمت بالایی و مرکزی فرق سر و همچنین ناحیه ی فاصله ی میان دو ابروی آدمی، ناحیه ی استخوان زیر گودی چشم ها، چانه ی آدمی، و همچنین قسمت پایین زیر بغل ها که در مجاورت قفسه ی سینه ی آدمی قرار گرفته است و…

توصیه می کنیم بهتر است در حین ضربه زدن به کمک نوک انگشتان، ضربات را به صورت قرینه و همزمان به نقاط طرف راست و طرف چپ خود وارد نمایید و ترتیب و توالی ضربه زدن ها را کاملا رعایت کنید.

همچنین مهم ترین نکته به هنگام زدن ضربات این است که هم زمان با آن ها، فکر و روان خود را از افکار منفی و ناراحت کننده تخلیه نمایید و در عین حال، دیالوگ های مثبتی را با صدای بلند به خود بگویید! خود از اثرات اتفاقات بد پاک و پاکیزه نمایید؛ از دردها، از ناراحتی ها، از استرس ها، از ترس ها، از خاطرات تلخ گذشته، از شکست ها و ناکامی ها و و و خود را پاکیزه کنید.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا