کدام بیمه عمر بهتر است؟ و آیا سرمایه گذاری در بیمه عمر درست است؟

محمد سیمری ؛ اختصاصی جدول یاب

بیمه عمر، از رشته های مهم بیمه های اشخاص، واژه ای است که مردم سرزمین ما، آشنایی چندانی با آن ندارند! و متاسفانه براساس آمارهای رسمی منتشر شده، میزان تقاضا برای بیمه عمر در طول سال های گذشته رو به کاهش بوده است. اما بیمه عمر و زندگی در کشورهای پیشرفته، بخش عظیمی از خدمات شرکت های بیمه را شامل می شود.

 

کدام بیمه عمر بهتر است؟ و آیا سرمایه گذاری در بیمه عمر درست است؟

 

بهتر است در ابتدا با مفهوم بیمه عمر، کمی بیشتر آشنا شویم. بیمه عمر، فوت و بازنشستگی را بیشتر در پوشش خود دارد. به بیان واضح تر، در قرارداد بیمه عمر، شرکت بیمه در ازای دریافت حق بیمه ای مشخص، در صورتی‌ که فرد بیمه‌ گزار فوت کند، بیمه مبلغی را به‌ عنوان سرمایه ی فوت به ذی‌ نفعان او می‌ دهد. همچنین در شرایطی دیگر، بیمه‌ گزار می‌ تواند پس از گذشت چند سال، خود را باز خرید نموده و سرمایه ی قابل‌ توجهی را تحت عنوان اندوخته ی بیمه عمر دریافت نماید و از این سرمایه، در دوران بازنشستگی خود استفاده کند.

شما می توانید بخشی از درآمد ماهیانه ی خود را (چیزی در حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد)، که به طور معمول برای آن برنامه ریزی ندارید و یا صرف هزینه های غیر ضروری می شود را به بیمه عمر اختصاص دهید؛ و با انجام این کار، اطمینان داشته باشید که این پس انداز برای شما، سرمایه گذاری امن و مطمئنی خواهد بود.

دقت داشته باشید در هر شرایطی شما به بیمه عمر نیازمند هستید. بیمه عمر نشان از آینده‌ نگری فرد دارد؛ بیمه عمر برای روزهای سخت و غیر قابل پیش‌ بینی است که حوادث، روند عادی زندگی فرد را مختل می‌ کنند. بیمه عمر به طور کلی دارای سه نوع متفاوت می باشد؛ این سه نوع متفاوت عبارتند از بیمه عمر در هنگام حیات فرد بیمه شده، بیمه عمر در هنگام فوت فرد بیمه شده و در انتها بیمه مختلط عمر که بایستی گفت این نوع بیمه نامه، نوعی سرمایه برای فرد بیمه گذار محسوب می شود و در صورت حیات یا فوت، از جانب شرکت بیمه به او پرداخت خواهد شد.

توجه داشته باشید طبق قرارداد بیمه عمر، شما می‌ توانید یک سرمایه ی اولیه به شرکت بیمه‌ گر واگذار کنید و سپس متعهد شوید که در زمان‌ های مشخص و در طی چند سال، مبالغی را نیز به عنوان اقساط حق بیمه ی خود بپردازید. شرکت بیمه‌ گر هم متعهد می‌ شود که به شما خدمات بیمه عمر را ارایه دهد.

 

کدام بیمه عمر بهتر است؟ و آیا سرمایه گذاری در بیمه عمر درست است؟

 

یکی از فواید بیمه عمر، سرمایه‌ گذاری است. و همچنین یکی از خدمات شرکت بیمه‌ گر، سود بیمه است؛ یعنی پس از پایان مدت زمان قرارداد، شما علاوه بر داشتن سرمایه ی خود، سود سرمایه‌ ی خود را نیز خواهید داشت! با توجه به این که سود امسال شما به سرمایه‌ تان افزوده می‌ شود و در پایان سال‌ بعد، شما سود سپرده ی بیمه و همچنین سود حاصل از سود آن را نیز دریافت خواهید کرد؛ پس می توان نتیجه گرفت شما با رشدی مثبت در میزان سرمایه‌ گذاری بیمه ی خود مواجه خواهید شد. سود تضمینی بیمه عمر به‌صورت درصدی از سود به سرمایه اندوخته فبیمه‌ گزار تعلق می‌گیرد. این سود غالباً در سال‌های اول بیشتر است سپس به مرور زمان کم می‌شود و روی عدد مشخصی ثابت باقی می‌ماند. برای مثال سال اول و دوم ۱۶%، سال سوم و چهارم ۱۳% و بعد از آن ۱۰% می‌شود.

لازم به ذکر است افرادی که تنها می‌ خواهند سرمایه‌ گذاری کنند، بهتر است پوشش‌ های اضافی بیمه عمر را خریداری نکنند! زیرا بابت ریسکی که شرکت بیمه در برابر خسارات مختلف قبول می‌ کند، از سرمایه ی فوت و ارزش باز خرید بیمه می‌ کاهد!

 

انتخاب بهترین شرکت بیمه گر

بهترین راه برای اطمینان از انتخاب بهترین شرکت بیمه، اعتماد کردن به بیمه مرکزی است؛ اعتماد به این موضوع که بیمه مرکزی، کدام شرکت بیمه را به عنوان برترین شرکت بیمه معرفی می‌ کند.

توجه داشته باشید بیمه مرکزی هر ساله گزارشی را بر اساس سطح توانگری شرکت های مختلف بیمه منتشر می‌ کند؛ در این گزارش، توانگرترین شرکت های بیمه بر اساس پارامترهای گوناگونی معرفی می شود. توانگرترین شرکت بیمه، در واقع بهترین شرکت بیمه از نظر بیمه مرکزی می باشد.

 

انواع بیمه های عمر و ذخایر انباشته ی آن، به عنوان یک عامل می تواند در ارتقای سطح تولید ملی نقشی سازنده و حیاتی ایفا نماید. در میان انواع گوناگون بیمه های عمر، بیمه تامین آتیه فرزندان نیز جالب توجه است. بیمه تامین آتیه فرزندان مخصوص افرادی است که دارای فرزندان صغیر می‌ باشند و نگران وضعیت معیشتی آن ها پس از فوت خود هستند! به موجب بیمه نامه ی تامین آتیه فرزندان، شرکت بیمه گر متعهد می‌ شود پس از فوت شخص بیمه‌ شده، مبلغ معینی را به صورت مستمری ماهانه به فرزندان وی پرداخت نماید. این مستمری ماهانه تا زمانی که کوچکترین فرزند آن فرد به سن ۱۸ سالگی خود برسد، پرداخت خواهد شد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا