آنتونی رابینز سخنران و مربی موفقیت کیست؟ | زندگینامه آنتونی رابینز

جدول یاب ، محمد سیمری : آنتونی رابینز که در بسیاری از همایش ها و سخنرانی هایش با نام تونی رابینز نیز مشهور است، یکی از با ثبات‌ ترین و ماندگارترین نویسندگان موفقیت، سخنرانان و مربیان جهان به شمار می آید. بسیاری از مردم جهان و همچنین مردم ایران، آنتونی رابینز را به سبب کتاب‌ ها و یا برخی از فیلم‌ ها و سمینارهای او می شناسند.

 

آنتونی رابینز سخنران و مربی موفقیت کیست؟ | زندگینامه آنتونی رابینز

 

آنتونی رابینز جزو آن دسته از افراد است که با تیرگی ها و سختی های زندگی، خود را به موفقیت رسانده است! آنتونی، خود در این باره می گوید که تا سن ۲۳ سالگی، هیچ موفقیتی در زندگی نداشته است! حتی او به لحاظ مالی و اقتصادی، آن قدر ضعیف بوده ات که فقط می‌ توانسته در یک اتاق ۴۰ متری زندگی خود را بگذراند! این اتاق آن قدر کوچک بوده است که حتی آشپزخانه ای نداشت و او بایستی ظرف‌ های خود را در وان حمام می‌شسته است.

همچنین آنتونی به سبب بد خوابی، تغذیه ی نامناسب و همچنین تنبلی دارای وزنی در حدود ۱۲۰ کیلوگرم بوده است! به طوری که او را به مرز افسردگی رسانده بود. اما آنتونی تسلیم نمی شود و تصمیم می گیرد به رویاهای بزرگ خود دست پیدا کند…

 

در این مطلب تصمیم داریم کمی بیشتر درباره آنتونی رابینز و داستان موفقیت او به بحث بپردازیم.

آنتونی رابینز در سال ۱۹۶۱ میلادی در مرکز شهر لس‌ آنجلس و در خانواده ای نسبتا فقیر به دنیا آمد. او ناچار بود با ناپدری‌ خود که یکی از بازیکنان سابق بیسبال بود، کنار بیاید؛ مادرش هم که یک معتاد بود! آنتونی پس از گرفتن دیپلم متوسطه، به کارهای گوناگون روی آورد اما توفیقی برای وی نداشت.

آنتونی با تجربه ی دوران کودکی وحشتناک، به یک مربی الهام بخش با شهرت جهانی تبدیل شده است. آنتونی رابینز از سه نقطه ی عطف بزرگ در زندگی‌ خود می گوید!

از آشنایی با جیم ران،

نوشتن کتاب

و در انتها آموزش‌ های ویژه به ارتشی‌ ها.

 

آنتونی رابینز سخنران و مربی موفقیت کیست؟ | زندگینامه آنتونی رابینز

 

شرکت در سمینار جیم ران، برای آنتونی بسیار سرنوشت ساز شد! جیم ران، سخنران و نویسنده ی انگیزشی بسیار محبوب و فراگیری بود و توانست راه جدید و ایده آلی را از زندگی به آنتونی نشان دهد.

آنتونی درباره ی سمینار جیم ران این گونه می گوید: ” با یک ماشین باجاباگ ۱۹۶۸ خودم را به هتل پلازای کالیفرنیا رساندم؛ به حرف های جیم ران گوش دادم؛ چشمانم درشت شده بود؛ حسابی داغ‌ کرده بودم! این‌ قدر هیجان‌ زده بودم که با یک هدف بزرگ بیرون آمدم و گفتم: می‌ خواهم دنیا را تغییر دهم. “

 

آنتونی رابینز انتخاب خود را انجام داده بود؛ این‌ یک شروع برای او بود! شروعی هیجان انگیز. چند ماه پس از سمینار جیم ران، مادر رابینز در شب کریسمس او را از خانه بیرون کرد. آنتونی با خود عهد بست که هرگز به خانه باز نگردد و به‌ تنهایی ادامه دهد! او یک سرایدار شد. در همین شرایط و وضعیت، آنتونی پی در پی می‌ اندیشید که چه طور می‌ تواند زندگی‌ خود را شکل دهد و بسازد.

جیم ران آن قدر روی او اثرگذاشته بود که تصمیم گرفت برای او کار کند! بنابراین دوباره او را پیدا کرد، برای او کار کرد و به زودی بهترین نیروی مجموعه ی او شد. این گونه بود که آنتونی رابینز دریافت چگونه می‌ تواند ۵۰۰ نفر را برای یک سمینار گرد هم آورد!

او کتاب خواندن را با مقالات امرسون، کتاب “وقتی یک مرد می‌ اندیشد»” از جیمز آلن و کتاب “جست‌ و جوی انسان برای معنا” از ویکتور فرانکل آغاز کرد. این کتاب ها چنان در او اثرگذار بودند که آنتونی در ۲۶ سالگی با کتاب خود به نام “قدرت نامحدود” ناگهان به شهرت رسید! رابینز در حال حاضر به شخصیت‌ ها و کمپانی های بزرگ در نقاط دنیا مشاوره می‌ دهد و و زندگی میلیون ها نفر را به شیوه‌ ای مناسب و ایده آل تغییر داده‌ است.

 

آنتونی در سال ۱۹۸۴ میلادی شیوه های تازه روانشناسی را برای تعدادی از قهرمانان ورزشی مورد آزمایش قرار داد و آثار آن در بازی های المپیک سال ۱۹۸۴ میلادی نمایان شد. پس از این اتفاق، او برای تدریس نظامیان ایالات متحده آمریکا از سوی ارتش برای تدریس روش های جدید دعوت شد!

این موفقیت ها، پاداش های مادی و معنوی فراوانی را برای آنتونی به همراه داشت و سبب شد تا پله های بعدی موفقیت را به سرعت طی کند و به زودی به همه ی آرزوها و خواسته های خود برسد.

آنتونی، در شهرها و کشورهای مختلف، سمینارها و سخنرانی های متعددی را اجرا کرده است.  او در سال ۱۹۹۱ میلادی بنیادی غیرانتفاعی را تاسیس کرد که این بنیاد برنامه های آموزشی فراوانی را برای کودکان، بزرگسالان، معلولان و همچنین عقب افتادگان ذهنی ترتیب داد.

 

آنتونی رابینز در حال حاضر ۵۶ سال، سن دارد و با همسر و فرزندان خود در دلماکالیفرنیا زندگی می کند. تاکنون بیش از ۲۰ جلد کتاب از آنتونی رابینز منتشر شده است.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا