جک کانفیلد خالق کتاب‌ های خودآموز مشهور کیست؟

محمد سیمری ؛ اختصاصی جدول یابجک کنفیلد، یک نویسنده مشهور آمریکایی و خالق کتاب‌ های خودآموز مشهور و همچنین یک سخنران انگیزشی ایده آل است. کنفیلد به خاطر نوشتن مجموعه کتاب‌ های خودآموز با عنوان “سوپ مرغ برای روح” در تمام نقاط دنیا شهرت فراوانی یافته است؛ بد نیست بدانید کتاب “سوپ مرغ برای روح” تاکنون با ۲۰۰ عنوان گوناگون در تیراژ ۱۱۲ میلیون نسخه و به بیش از ۴۰ زبان زنده ی دنیا ترجمه شده است.

 

جک کانفیلد کیست؟

 

جک کنفیلد در ۱۹ ام ماه آگوست سال ۱۹۴۴ میلادی در تگزاس ایالات متحده آمریکا و در یک خانواده مسیحی متولد شد. کنفیلد تحصیلات دبیرستان خود را در موسسه ی نظامی لینزلی گذراند. سپس او در سال ۱۹۶۶ میلادی در رشته ی تاریخ چین از دانشگاه هاروارد فارغ‌ التحصیل شد و سپس در سال ۱۹۷۳ میلادی نیز مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته ی آموزش از دانشگاه ماساچوست ایالات متحده آمریکا اخذ کرد. همچنین او در سال ۱۹۸۱ میلادی نیز مدرک دکترای افتخاری خود را از دانشگاه سانتا مونیکا دریافت کرد!

جک کنفیلد مهارت فراوانی در بازی های تنیس و اسکی دارد و وی علاقه زاید الوصفی به گیتار زدن، دویدن و همچنین خواندن دارد! بد نیست بدانید جک کنفیلد در سال ۱۹۷۸ میلادی با “جورجیا لی نوبل” ازدواج کرد؛ اما بعدها از او جدا شد. کنفیلد در سال ۱۹۹۹ میلادی با “اینگا مری” پیوند زناشویی بست. حاصل این ازدواج، اوران کنفیلد است. وران کنفیلد، پسر او، دست به نگارش سرگذشت خود زد و آن را به چاپ رساند؛ وی در این کتاب از مشکلات پیش روی خود در دوران کودکی به خاطر بی‌ توجهی پدر می گوید!

 

جالب است بدانید وی پیش از شروع به حرفه ی نویسندگی، مشاغل فراوانی دیگری را تجربه کرده است؛ مشاغلی چون روان‌ درمانگری و یا حتی تدریس! نکته ی جالب توجه پیرامون جک کنفیلد این است که او در سال ۱۹۷۸ میلادی عنوان “جوان برجسته سال” را اخذ کرده است.

جک کنفیلد مجموعه کتاب‌ های پر سر و صدای “سوپ مرغ برای روح” را به کمک همراه همیشگی خود یعنی مارک ویکتور هانس، در سال ۱۹۹۰ میلادی به رشته تحریر در آورد. بد نیست بدانید در طی سه سال، ۶۸ داستان برای این کتاب گردآوری شد. اکثر داستان‌ هایی که آن‌ ها در این کتاب ها جمع‌ آوری کرده بودند، متعلق به گروهی از افراد می باشد که تحت تاثیر سخنرانی‌ های انگیزشی کنفیلد قرار گرفته بودند! موفقیت زیاد مجموعه کتاب های “سوپ مرغ برای روح” باعث تداوم چاپ و انتشار آن شد تا جایی که این کتاب در بین ۱۵۰ کتاب برتر و پرفروش در ۱۵ سال اخیر قرار گرفته است.

 

جک کانفیلد کیست؟

 

همچنین جک کنفیلد، بنیانگذار و مدیر عامل گروه آموزشی کنفیلد در سانتا باربارا در ایالت کالیفرنیا می باشد و همچنین بنیانگذار بنیاد عزت نفس در کالور سیتیِ ایالت کالیفرنیا نیز به شمار می آید.

توجه داشته باشید اگر چه جک کنفیلد در زمینه های مختلف و گوناگون موفقیت فردی، موفقیت خانوادگی و همچنین موفیت مالی در سمینارها و کتاب ‏های خود به دیگران آموزش داده است؛ اما دلیل اصلی شهرت وی، تاکید مداوم او بر تاثیر اعتماد به نفس افراد در دستیابی به موفقیت است و بیشتر آموزش های او نیز بر روی همین موضوع، استوار و پابرجا است.

لازم به بیان است کنفیلد علاوه بر فعالیت در شورای صحبت‌ های انگیزشی و همچنین نوشتن کتاب‌ های خودآموز، در فیلم “راز” نیز حضور یافت و به تشریح بسیاری از فرضیات خود مرتبط با موفقیت فردی پرداخت. دقت داشته باشید نسخه چاپی فیلم “راز” نیز به معرفی تئوری او در مورد “قانون جذب” می‌ پردازد.

 

در این قسمت بهتر است جمله ای از کنفلید را با هم بخوانیم:

“به عقیده ی من، مردم دیگر با علایق خود در تماس نیستند. اگر شما به چیزی که انجام می‌ دهید علاقه داشته باشید، مرتب دنبال چیزهایی هستید تا کاری را که انجام می‌ دهید بهتر کنید! این دقیقا همان کاری است که ورزشکارانی همچون “تایگر وودز” انجام داده اند! “تایگر وودز” حتی در زمانی که تورنمنت‌ های مختلف را فتح می‌ کرد، باز مربی‌ خود را تغییر می داد و می گفت: قهرمانی در یک تورنمنت زیباست، ولی اگر من مربی خود را عوض نکنم، پیشرفتی در بازی‌ من حاصل نخواهد شد.”

در انتها بد نیست بدانید جک کنفیلد حدود ۳۰ سال از زندگی خود را وقف آموزش، تدریس و همچنین مربیگری اصول موفقیت در سراسر نقاط جهان کرده است. کنفیلد یک معلم سابق مدرسه است که هزاران هزار نفر را در سراسر جهان برای رسیدن به اهداف خود از طریق قدرت حقیقی درونی، یاری رسانده و کمک کرده است.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا