ساندار پیچای مدیرعامل گوگل کیست؟ | زندگینامه نفر اول گوگل

جدول یاب ، محمد سیمری: یکی از اتفاقات جالب توجه در دنیای تکنولوژی قرن جدید، افزایش چشمگیر تعداد مدیر عامل‌های هندی می باشد. یکی از همین مدیر عامل های جدید و پر سر و صدا فردی به نام ساندار پیچای است. بد نیست بدانید ساندار پیچای با خدمات ارزشمند خود همچون معرفی گوگل کروم و همچنین توسعه‌ ی سیستم عامل اندروید، به مهره‌ ای ارزشمند در کمپانی گوگل، یکی از بزرگ ترین شرکت‌ های جهان تبدیل شد و توانست پس از لری پیج به مقام مدیرعاملی گوگل برسد! جالب است بدانید در سال گذشته ی میلادی، چیزی در حدود ۸۹ درصد از درآمد ۶۶ میلیارد دلاری کمپانی گوگل از قسمتی که ساندار پیچای مدیریت آن را بر عهده داشت، به دست آمده بود!

بد نیست بدانید لری پیج درباره ساندار پیچای این گونه می گوید: ” من از همکاری با ساندار بسیار خوشحال هستم. او حرف‌ هایی می‌ زند که اگر من بودم، می‌ زدم و حتی گاهی اوقات صحبت‌ های او از من بهتر است! “

 

ساندار پیچای مدیرعامل گوگل کیست؟ / زندگینامه نفر اول گوگل

 

در ادامه تصمیم داریم کمی بیشتر در رابطه با ساندار پیچای و همچنین فعالیت های ارزشمند و قابل توجه او به بحث بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

ساندار پیچای با نام کامل ساندار-راجان پیچای در ۱۲ جولای سال ۱۹۷۲ میلادی، در شهر مادورای ایالت تامیل نادو کشور هند و در خانواده‌ ای با سطح مالی پایین و تقریبا فقیر به دنیا آمد. درباره خانواده ی ساندار بد نیست که بدانید پدر او، راگونات پیچای، در شرکت مهندسی الکتریک جنرال الکتریک در شهر چنای، شهری ۴ میلیون نفری در جنوب هند کار می‌ کرد و مادر وی نیز، لاکشمی، پیش از تولد فرزندان خود، یک تندنویس بود. درباره ی شغل تندنویس بایستی گفت تند نویس، فردی است که صحبت‌ های مطرح شده در یک جلسه را به سرعت تایپ می‌ کند تا صورت کتبی این صحبت‌ ها نیز در دسترس باشد. البته ساندار، یک برادر کوچک تر هم داشت!

وضع مالی خانواده ی ساندار، چندان مطلوب نبود. آن ها در یک آپارتمان بسیار کوچک دو خوابه‌ و به صورت اجاره‌ ای زندگی می‌ کردند. همچنین خانواده ساندار خودروی شخصی نداشتند و اولین تلفن خود را نیز وقتی ساندار ۱۲ ساله بود خریدند! شاید بتوان گفت این اتفاق، اولین جلوه‌ ی تکنولوژی در زندگی ساندر به شمار می آید.

ساندر حافظه ای قوی داشت؛ بدین صورت که وی تمام شماره تلفن‌ ها را با تنها یک‌ بار شنیدن، حفظ می‌ شد! هوش فوق العاده ی ساندر آرام نداشت و به همین سبب وی توانست رشته ی مهندسی متالورژی را در یکی موسسات فناوری هند به نام  کالج خراگپور که از نظر علمی نیز در سطح خوبی قرار داشت، به پایان رساند! وی پس از آن موفق شد تا با اخذ بورسیه به دانشگاه استنفورد ایالات متحده آمریکا برود.

شاید جالب باشد که بدانید تلاش‌ های ساندر برای دریافت وامی که خرج سفر به ایالات متحده آمریکا را تامین کند، به جایی نرسید و خانواده‌ ی او مجبور شدند تا همه‌ ی پس‌انداز خود را به او بدهند! هزینه‌ ی پرواز ساندر به ایالات متحده آمریکا، از دستمزد یک سال پدر او بیشتر بود!

بد نیست بدانید ساندر در دوران کودکی و نوجوانی در ورزش نیز حرفی برای گفتن داشت! او کاپیتان تیم کریکت (محبوب‌ ترین ورزش و بازی در کشور هند) دبیرستان خود شناخته می شد!

 

ساندار پیچای مدیرعامل گوگل کیست؟ / زندگینامه نفر اول گوگل

 

ساندر کارشناسی ارشد خود را در رشته‌ ی مهندسی مواد و شاخه‌ ی فیزیک نیمه‌ هادی دریافت کرد و سپس به “سیلیکون ولی” رفت تا در آنجا شرکت مناسبی برای کار پیدا کند. همچنین ساندار پیچای در سال ۲۰۰۲ میلادی مدرک MBA خود را نیز از دانشکده ی کسب‌ و کار Wharton در دانشگاه پنسیلوانیا دریافت کرد! البته لازم به ذکر است وی موفق شد عنوان پژوهشگر برتر سیبل و همچنین پژوهشگر برتر پالمر را نیز دریافت کند.

 

لازم به ذکر است او  قبل از این که در سال ۲۰۰۴ میلادی وارد کمپانی گوگل شود، به عنوان  مشاور در شرکت McKinsey مشغول به کار شد. جالب است بدانید روزی که وی برای مصاحبه‌ ی شغلی به  گوگل پلکس مراجعه کرده بود، مصادف بود با روز معرفی سرویس جی‌ میل! وی در اولین پروژه ی خود پس از پیوستن به کمپانی گوگل، به همراه یک تیم کوچک بر روی بهبود نوار ابزار گوگل کار می کرد. این پروژه‌، موفق آمیز بود و باعث شد بلافاصله مسئولیت پروژه‌های گوگل گیرز و گوگل پک هم به او سپرده شود! گوگل گیرز ابزار جدیدی بود که توسعه‌ دهندگان با استفاده از آن می‌ توانستند اپلیکیشن‌ هایی را بسازند که بدون وصل شدن به اینترنت و به‌ صورت آفلاین، می توانستند به خدمات کاربردی دسترسی داشته باشند.

موفقیت های پی در پی ساندر باعث شد تا کمپانی گوگل تیمی به سرپرستی او را مسئول طراحی و توسعه‌ ی یک مرورگر جدید و همچنین سیستم‌ عامل کروم کند. در سال ۲۰۰۸ میلادی، ساندار پیچای معاون مدیر عامل گوگل شد و همان سال گوگل کروم را معرفی کرد. او تا سال ۲۰۱۲ میلادی، معاون ارشد و همچنین مسئول کروم و اپلیکیشن‌های آن بود. در سال ۲۰۱۳ میلادی نیز از پیچای به‌ عنوان چهره‌ ی برتر دنیای فناوری نام برده شد!

بد نیست بدانید ساندار پیچای در پروژه‌ های گوگل مپس، گوگل درایو و همچنین جی‌ میل نیز نقش ناظر ارشد را ایفا کرد‍! رشته موفقیت های ساندار ادامه داشت تا سرانجام وی در سن ۴۳ سالگی، مدیر عامل یکی از بزرگ‌ ترین شرکت‌ های سیلیکون ولی شد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا