چرا بایستی از خوردن پوست پرتقال غافل نشویم؟

محمد سیمری ؛ اختصاصی جدول یاب

پرتقال میوه ای است که بسیاری از افراد خوردن آن را دوست دارند. همچنین این میوه سرشار از وبتامین C برای بدن می باشد؛ وبتامین C به‌ عنوان درمان خانگی سرماخوردگی شهرت دارد؛ همچنین از این ویتامین به عنوان یک تقویت‌ کننده ی قوی سیستم ایمنی بدن و نیز ترمیم کننده و محرک رشد بافت‌ های بدن ذکر می شود شاید بتوان گفت پرتقال میوه ای است ضد سرماخوردگی!

 

چرا بایستی از خوردن پوست پرتقال غافل نشویم؟

 

تقریبا همه افراد پس از خوردن پرتقال، پوست آن را به دور می اندازند؛ اما متاسفانه آن ها نمی دانند در پوست بد مزه ی پرتقال چه خواص و فوایدی نهفته است! وارد کردن مقداری پوست پرتقال به رژیم غذایی روزانه می تواند مواد مغذی زیادی را به بدن برساند. اما در این بین، بایستی توجه داشته باشید که پوست پرتقال به دقت شسته شود تا عاری از هر نوع مواد آفت کش شیمیایی و یا مواد نگهدارنده مضر باشد.

توصیه می کنیم چنانچه می توانید مزه ی تلخ پوست پرتقال را تحمل کنید، بهتر است از آن در تهیه ی سالادها و یا اسموتی های تان استفاده کنید. اما در ادامه به بررسی خواص و فواید پوست تلخ پرتقال خواهیم پرداخت؛ با ما همراه باشید.

یکی از موضوعاتی که بسیار مورد توجه خانم ها می باشد، موضوع تناسب اندام و کاهش وزن است. دقت داشته باشید پوست پرتقال حاوی مقادیر بسیار زیادی ماده ی فیبر و در عین حال، کالری کم است. براساس آخرین تحقیقات انجام یافته، مشخص شده است افرادی که ماده ی فیبر را در رژیم غذایی خود قرار می دهند، دقیقا مانند افرادی که رژیم های سخت برای کاهش وزن دریافت می کنند، کاهش وزن خواهند داشت! اتفاقی مهم و قابل توجه. لازم به بیان این نکته است که ماده ی فیبر موجود در پوست پرتقال، بیش از دو برابر میوه ی پرتقال است! با این توضیح می توان گفت چنانچه شما پوست پرتقال را بخورید، سه برابر وبتامین C به سیستم ایمنی بدن شما وارد می شود!

علاوه بر این، پوست پرتقال می تواند برای کاهش فشار خون نیز استفاده شود! جالب است بدانید پوست پرتقال برای هزاران سال، به عنوان بخشی از داروهای گیاهی مردم چین مرسوم بوده و مورد استفاده قرار می گرفته است.

 

چرا بایستی از خوردن پوست پرتقال غافل نشویم؟

 

شاید این سوال برای تان پیش آید که آیا پوست پرتقال نیز برای سرماخوردگی مفید است؟ در پاسخ بایستی گفت بلی! پوست پرتقال از آزاد شدن ماده ی هیستامین در بدن جلوگیری به عمل می آورد؛ ماده ی هیستامین، ماده ای شیمیایی است که باعث بروز حساسیت می شود. دقت داشته باشید عطسه و آبریزش از بینی از موارد حساسیت می باشند.

 

بوی بد دهان خود را به سادگی درمان کنید!

افراد بسیاری هستند که از معضل بوی بدن دهان رنج می برند! چنانچه شما نیز از بوی بد دهان رنج می برید، بهتر است به جای استفاده از انواع و اقسام آدامس های شیمیایی، این بار پوست پرتقال را امتحان کنید! توجه داشته باشید پوست پرتقال، علاوه بر رفع بوی بد دهان، سلامتی دهان را نیز تضمین می کند! این اتفاق به سبب وجود اثرات ضد میکروبی قوی در پوست پرتقال می باشدکه موجب از بین رفتن باکتری های بد در دهان و به طبع آن، از بین رفتن بوی بد دهان می شود.

 

همچنین قسمت سفید پوست پرتقال، حاوی ترکیبی به نام لیمونن است. ترکیب لیمونن یک حلال مناسب و ایده آل برای از بین بردن لکه های روی دندان ها است. برای بهره گیری از این خاصیت پوست پرتقال، توصیه می کنیم قسمت سفید رنگ پوست پرتقال را به دندان های خود بمالید و پس از چند دقیقه مسواک بزنید. بهتر است این کار را به صورت روزانه انجام دهید. نگران نباشید! پس از گدشت چند هفته، نتایج این کار را خواهید دید.

پوست پرتقال و همچنین پوست دیگر مرکبات، حاوی ماده ای به نام فیتونوترین فلاونوئید می باشد. فیتونوترین فلاونوئید می تواند به کاهش میزان کلسترول بد خون و همچنین کاهش میزان تری گلیسرید در سطح خون آدمی کمک کند. همچنین به یاد داشته باشید پوست پرتقال حاوی ترکیبات ضد التهابی می باشد! در مجموع می توان گفت با توجه به چنین ویژگی ها، پوست پرتقال می تواند خطر ابتلای آدمی به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش دهد.

به عنوان آخرین نکته، بد نیست اضافه کنیم که براساس جدیدترین پژوهش های انجام یافته، ثابت شده است که خوردن پوست پرتقال می تواند آدمی را از ابتلا به تعدادی از سرطان های مختلف از جمله بیماری سرطان سینه، بیماری سرطان پوست و همچنین بیماری سرطان کولورکتال محافظت نماید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا