چرا بایستی از مصرف چای سفید در رژیم غذایی خود عافل نشویم؟

محمد سیمری ؛ اختصاصی جدول یاب

در گذشته، چای سفید فقط و فقط در در مناطقی از قاره ی آسیا شناخته شده بود؛ و در میان مردم دیگر کشورها به ویژه مردم کشور ایران جایگاهی نداشت. چای سفید دارای خواص و فواید بی نهایت ارزشمند و شناخته نشده ای است که هر فرد بایستی از آن ها بهره مند شود. دقت داشته باشید چای سفید، از برگ های چای رسیده به دست می آید که این اتفاق منجر به طعم ملایم چای، پس از دم کردن آن می‌ شود.

 

چرا بایستی از مصرف چای سفید در رژیم غذایی خود عافل نشویم؟

 

درباره تاریخچه ی چای‌ سفید بد نیست بدانید این چای در حدود ۵۰۰۰ سال پیش در کشور چین و به صورت کاملا تصادفی کشف شد! چنانچه درباره نام گذاری این چای کنجکاو باشید، بایستی گفت نام گذاری چای سفید به سبب پرزهای سفید و نقره‌ ای جوانه‌ های نشکفته ی گیاه چای است که به آن ظاهری سفید می‌ بخشد! البته بد نیست بدانید دم کرده ی چای سفید به رنگ زرد کم رنگ است.

جالب است بدانید بهترین برگ‌ های چای سفید در فصل بهار، به ویژه از اواسط ماه مارس تا اواسط ماه آوریل و پیش از آغاز باران‌ های شدید موسمی، برداشت می‌ شوند؛ همچنین بهترین دمای آب برای دم کردن چای سفید، ۷۵ درجه‌ ی سانتی‌ گراد است!

چای سفید حاوی مواد مغذی و خواص ضد میکروبی فوق العاده ای است که بدن آدمی را در برابر بیماری‌ های مختلف محافظت می نماید؛ چای سفید دارای انواع تانن‌ ها، فلوراید و همچنین فلاونوئیدهایی همچون کاتچین‌ ها و پلی فنل‌ ها است.

 

شاید این سوال برای تان پیش آید که چای سبز و حتی چای سیاه چه تفاوت هایی با چای سفید دارد؟

در پاسخ بایستی گفت فرآیند تولید و تخمیر چای سفید، کمتر از چای سبز می باشد؛ اما تغییر مزه هر دو چای تقریبا یکی است! پس می توان گفت چای سفید در مقایسه با انواع دیگر چای ها، از کم‌ترین میزان فرآوری برخوردار است. همچنین طعم چای سفید، مقداری شیرین می باشد و برخلاف چای سبز، فاقد طعم علف و چمن است!

توجه داشته باشید چای سیاه، محصول فرآیند تخمیر پیچیده ای می باشد.

درباره چای سفید بد نیست بدانید میزان کافئین موجود در چای سفید در مقایسه با چای سبز و یا حتی چای سیاه، بسیار کم‌ تر است! کافئین موجود در چای سفید، ۱۵ میلی گرم در هر واحد است، ولی چای سیاه دارای ۴۰ میلی گرم کافئین در هر واحد و همچنین چای سبز دارای ۲۰ میلی گرم کافئین در هر واحد است.

 

چرا بایستی از مصرف چای سفید در رژیم غذایی خود عافل نشویم؟

 

توصیه می کنیم همواره در طول زندگی خود، از خواص چای سفید بهره مند شوید! دقت داشته باشید چای سفید دارای خواص آنتی اکسیدانی و همچنین ضد پیری است؛ بد نیست بدانید چای سفید سه برابر چای سبز و یا چای سیاه، حاوی پلی فنل های آنتی اکسیدانی است! خواص آنتی اکسیدانی عصاره ی چای سفید، از اعصاب سلولی محافظت می‌ نماید.

علاوه بر این، مصرف چای سفید به حفظ سلامت پوست آدمی کمک شایانی می‌ کند. در توضیح بهتر و بیشتر می توان گفت مصرف چای سفید، می‌ تواند از پوست بدن در مقابل خطرات اشعه ی UV محافظت نماید! همچنین این چای با خواص ضد باکتریایی خود، بدن را از عفونت‌ های مختلفی که باعث ایجاد باکتری می شود، محافظت می کند.

از دیگر فواید مصرف چای سفید می توان موارد زیر را نام برد:

کمک به کاهش وزن بدن، کمک به درمان بیماری دیابت، کمک به سلامت پوست و مو، کاهش قند خون، کمک به رفع مشکلات قلبی و عروقی، پیشگیری از بروز سکته های قلبی و مغزی، افزایش دهندهی میزان انرژی بدن، بهبود سلامت دهان، کمک به بهبود بیماری آرتریت و پوکی استخوان، کاهش دهنده استرس و اضطراب، جلوگیری از پیری زودرس، پیشگیری از بروز انواع بیماری های سرطان همچون بیماری سرطان معده ، بیماری سرطان روده بزرگ و بیماری سرطان پروستات، همچنین این چای علائم بیماری HIV را کاهش می دهد و…

 

براساس یکی از آخرین تحقیقات و بررسی های انجام یافته توسط پژوهشگران آلمانی، مشخص شده است چای سفید با سوزاندن سلول‌ های چربی‌ موجود در بدن و پیشگیری از تشکیل سلول‌ های جدید، به کاهش وزن بدن کمک می‌ کند! توجه داشته باشید آن دسته از افرادی که روزانه دو و یا به دفعات بیشتر از چای سفید استفاده می کنند، ۵۰ درصد کمتر در معرض بروز انواع سکته ی قلبی و عروقی قرار دارند.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا