چرا انجام بازی سودوکو به کودکان توصیه شده است؟

بازی سودوکو برای اولین بار در یک مجله پازل امریکایی در سال ۱۹۷۹ میلادی انتشار یافت، ولی انتشار آن به طور مستمر و پی گیر برای نخستین مرتبه بر می‌گردد به ژاپن در ۱۹۸۶ و در سال ۲۰۰۵ این سرگرمی به محبوبیت جهانی دست یافت.

چرا انجام بازی سودوکو به کودکان توصیه شده است؟

سودوکو فواید زیادی برای کودکان نیز دارد، تاثیر سودوکو بر مغز کودکان شگفت انگیز است و شما می توانید با انجام این بازی ساده یادگیری کودکان خود را بهبود ببخشید. موارد زیر به تاثیر سودوکو بر مغز کودکان اشاره می کنند.

۱- بهبود روحیه و ایجاد حس خوشحالی

برای خوشحال کردن کودکان و بهبود روحیه راه های زیادی وجود دارد که یکی از آن ها بازی کردن است. سودوکو علاوه بر این که یک بازی آموزشی است می تواند شادی بخش نیز باشد. با اتمام بازی و تکمیل جدول سودوکو کودک شما حس پیروزی، باهوشی و مستعد بودن دارد که باعث خوشحالی او می شود.

۲- افزایش قدرت یادگیری

کودکی که زمانی از روز خود را به حل جدول سودوکو اختصاص می دهد، با افزایش فعالیت سلول های خاکستری مغزشان، ذهن خود را برای یادگیری آماده می کنند. یادگیری برای این کودکان به مراتب ساده تر از کودکانی است که فعالیت مغزشان را بیشتر نمی کنند.

۳- توجه بیشتر به جزئیات

کودکانی که به حل جدول های سودوکو می پردازند، به جزئیات بیشتر دقت می کنند و توجه بیشتر به جزئیات در مسائل باعث بهبود عملکرد مغز آن ها، افزایش قدرت تصمیم گیری و… می شود. بنابراین از دیگر فواید سودوکو می توان جزئی نگری در کودکان را نام برد.

 

چرا انجام بازی سودوکو به کودکان توصیه شده است؟

۴- تمرین صبر و تمرکز

از فواید سودکو افزایش صبر و تمرکز در کودکان می باشد. امروزه اغلب کودکان از صبر و تأمل زیادی برخوردار نیستند، بازی سودوکو بر پایه صبر، تأمل و تمرکز طراحی شده است. در واقع برای حل جدول سودوکو ، کودک شما باید صبر و تأمل بیشتری داشته باشد. صبر قبل از تصمیم گیری موجب بهبودی در آن می شود.

آموزش حل جدول سودوکو

برای حل جدول سودوکو نمی توان روش واحدی را مشخص کرد و نمی توان گفت همه افراد یک روش خاصی را برای حل آن در پییش بگیرند. هر شخصی ممکن است با توجه به عملکرد مغز خود به گونه ای متفاوت عمل کند اما اصولا این بازی به سه روش کراس هیچینگ، اسلایسینگ و مدادکاری حل می شود و همانطور که گفته شد برای حل آن باید اعداد یک تا نه را بدون تکرار در سطر ها، ستون ها و خانه ها ۹ تایی موجود در یک مربع ۸۱ خانه ای قرار دهید.

بنابراین اگر از عملکرد ذهن خود و یا کودکتان ناراضی هستید و یا فکر می کنید دچار حواس پرتی یا آلزایمر شده اید از جدول سودوکو کمک بگیرید. می توانید با حل جدول سودوکو به صورت مداوم پس از مدتی تاثیر سودوکو بر مغز را مشاهده کرده و نتایج مطلوب حاصل از تمرین سودوکو را در زندگی خود و کودکتان را مشاهده کنید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا