آیا کوچک یا بزرگ بودن آلت در ارضا کردن زن تاثیرگذار است؟

در حالی که اندازه ی آلت به ژنتیک بستگی دارد اما عوامل دیگری که روی اندازه ی آلت تأثیر می گذارد عبارتند از هورمون ها، تغذیه و محیط. بر خلاف تبلیغات تجاری، وجود هیچ دارو یا ورزشی برای بزرگ کردن اندازه ی آلت اثبات نشده است.

کم کردن وزن و اصلاح کردن موهای دور آلت می تواند به بهبود ظاهر آلت تناسلی کمک کند. به یاد داشته باشید که آلت تناسلی شما، با هر اندازه ای که باشد، مشخص کننده ی مردانگی و شریک جنسی خوب بودن شما نیست. با این حال، با اینکه کمی نگرانی درباره ی اندازه ی آلت تناسلی طبیعی است، اگر این امر زندگی جنسی و اعتماد به نفستان را تحت تأثیر قرار داده، با پزشک درباره ی نگرانی های خود صحبت کنید. یک اورولوژیست می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

بررسی اندازه ی آلت

بررسی اندازه ی متوسط آلت، کار پیچیده ای است. صحت این بررسی، برای افزایش اندازه ی آلت، ضروری است. برای بررسی نتایج افزایش طول و قطر آلت، اندازه گیری قبل از جراحی نیز باید به اندازه ی اندازه گیری بعد از جراحی، دقیق باشد.

مردان می خواهند بدانند که نسبت به بقیه چگونه هستند؛ آن ها می خواهند آلتی قطور و بزرگ داشته باشند. در تحقیقی، اندازه ی آلت بیش از ۱۶۰۰ شرکت کننده اندازه گیری شد تا میانگینی برای طول و قطر به دست بیاید. اندازه گیری باید توسط هر فرد شرکت کننده، روزانه انجام می شد. از این مردان خواسته شده بود که اندازه گیری هایشان را دقیق انجام دهند تا کاندومی مناسب طول و قطر آلتشان در حالت نعوظ، دریافت کنند.

عوامل تأثیرگذار بر اندازه ی آلت چیست؟

عوامل مختلفی می تواند اندازه ی آلت را تحت تأثیر قرار دهد؛ از جمله: ژنتیک، هورمون ها، تغذیه و قرار گرفتن در معرض مواد سمی در دوران جنینی. هورمون هایی همچون تستوسترون، به ویژه درطول دوران بلوغ، رشد و طول نهایی آلت را تحت تأثیر قرار می دهند. پایین بودن سطح تستوسترون با کوچک بودن اندازه ی آلت و همچنین کم بودن میل جنسی و مشکلات نعوظ در ارتباط است.

میزان تستوسترون را می توان به صورت طبیعی با تغذیه و ورزش بالا برد. تغذیه، به ویژه در دوران جنینی و سال های ابتدایی زندگی، می تواند روی هورمون ها و رشد کلی شما تأثیر بگذارد. سوء تغذیه می تواند باعث کوچک ماندن آلت تناسلی شود.

در مطالعات جانوری، قرار گرفتن در معرض سمومی مانند فتالات ها (مواد شیمیایی که برای مقاوم سازی پلاستیک ها استفاده می شود) در رحم، باعث می شود که اندازه ی آلت تحت تأثیر قرار گیرد. تحقیقات نشان داده است که فتالات ها نوعی مختل کننده ی غدد درون ریز هستند؛ که می توانند هورمون های تولید مثل را تحت تأثیر قرار دهند. این ارتباط، فقط در مطالعات جانوری نشان داده شده است و در مطالعات انسانی اثبات نشده است.

میانگین اندازه ی آلت در مردان بالغ ۱۸ ساله و بیشتر

در حالی که قطور بودن آلت برای افراد زیادی مهم است، اما در میان مردان بالغ، طول به عنوان معیار مقایسه، استفاده می شود. طول یک آلت عادی، چقدر است؟ بر اساس داده های موجود، میانگین طول آلت در حالت نعوظ در مردان بالغ ۱۸ ساله و بیشتر، ۱۴.۱۵ سانتی متر (۵.۵۷ اینچ) است. در حالت خوابیده (شل)، میانگین طول آلت، ۸.۷۵ سانتی متر (۳.۵ اینچ) است.

محیط (قطر) متوسط آلت مردان بالغ ۱۸ ساله و بیشتر

محیط یا قطر متوسط آلت در حالت نعوظ، ۱۲.۲۳ سانتی متر (۴.۸ اینچ) است و در حالت خوابیده (شل)، قطر متوسط آلت، ۹.۱۶ سانتی متر (۳.۶ اینچ) است و حلقه ی آن، ۹.۳۱ سانتی متر (۳.۷ اینچ) است.

آیا اندازه ی آلت برای مردان مهم است؟

کوچک بودن آلت تناسلی، دغدغه ای برای مردان در همه ی سنین است. در ابتدا، طول، مهم ترین دغدغه است؛ اما وقتی که صحبت از ارضای جنسی هر دو طرف می شود، قطر آلت نیز مهم است. در طول تاریخ، آلت نمادی از مردانگی است؛ صحبت درباره ی آلت، تابو بوده (عرفاً ناپسند بوده)؛ و در دورانی دیگر، موضوعی برای خندیدن بوده. با این حال، طول، قطر (دور) و کارکرد آلت، در طول تاریخ، برای مردان مهم بوده است.

آیا اندازه ی آلت برای زنان مهم است؟

اثر اندازه ی آلت مرد در ارضا کردن زن چقدر است؟ تحقیق جدیدی نشان داده که  زنانی که ارگاسم بیشتری را تجربه می کنند نسبت به سایر زنان، ادعا کرده اند که با آلت بزرگتر، راحت تر ارضا می شوند. همچنین زنانی که دخول را به انواع دیگر رابطه جنسی ترجیح می دهند نیز نظر مشابهی داشته اند.

«گزارش‌ها همچنین تفاوت‌هایی را بین تفکر زنان و مردان نشان می‌دهد. درصد بسیار بیشتری از زنان (۸۵٪) از اندازه آلت تناسلی شریک زندگی خود، نسبت به درصد مردان (۵۵٪) که از اندازه آلت تناسلی خود راضی بودند، رضایت داشتند. موضوع جذابیت برای زنان پیچیده است. با این حال، بیشتر مطالعات نشان می‌دهند که اندازه آلت تناسلی در لیست اولویت‌های زنان بسیار کمتر از مسائلی مانند شخصیت و آراستگی مردان است.» (خواندن کامل مقاله)

نگرانی مردان درباره ی اندازه ی آلت، بازتاب کلیشه های داخلی و مستبدانه ی فرهنگی نیستند اما نشانه ای از این امر است که اندازه ی آلت برای زنان مهم است؛ درست مانند زمانی که مردان احساس نگرانی درباره ی هوش، ویژگی های شخصیتی، شوخ طبعی، موقعیت اجتماعی، قد، ثروت و ویژگی های دیگر خود که زنان در فرهنگ ها می پسندند، دارند.

آیا قطر و اندازه ی دور آلت برای ارضای جنسی زنان مهم است؟

برای بررسی تأثیر قطر آلت در برابر طول آن بر روی ارضای جنسی زنان، ۵۰ زن دانشجوی فعال در زمینه ی جنسی، مورد بررسی قرار گرفتند که آیا طول آلت برای ارضای آن ها مهم است یا قطر آن. هیچ کدام بی نظر نبودند یا نگفته بودند که طول و قطر آلت به یک اندازه مهم است. تعداد زیادی، ۴۵ الی ۵۰ نفر، گفته بودند که در مقایسه با طول، قطر برای ارضای جنسی مهم تر است. دلیل این که زنان می گویند که آلت قطور مهم تر است، نامشخص است؛ اما ظاهراً مربوط به تحریک کلیتوریس است که در حین رابطه ی جنسی با آلت قطورتر اتفاق می افتد.

چگونه می توان قطر آلت را افزایش داد؟

قطر و دور آلت، مربوط به اندازه ی محیط آن است. افزایش قطر آلت، عبارت است از افزایش حجم آلت یا افزایش محیط و کلفتی آلت. جراحی و روش های درمانی سرپایی، مؤثرترین راه برای افزایش قطر و کلفتی آلت است. اگر احساس می کنید که آلت شما کوچک است یا آلتی بزرگتر از حد متوسط می خواهید، پزشکان راه های مفیدی را برای بزرگ کردن آلت تناسلی مردان، پیشنهاد می دهند که شامل، تزریق فیلر، تزریق چربی یا جراحی است. (برای مطالعه روش‌های مختلف بزرگ کردن آلت تناسلی به اینجا مراجعه کنید)

رشد آلت، هم از نظر طولی و هم از نظر قطری، با اتمام سن بلوغ، به پایان می رسد، که معمولاً تا پایان ۱۸ سالگی است. اکثر زنان، بر اساس فرهنگ های جدید، فکر می کنند که اندازه ی متوسط، ۱۵ سانتی متر (۶اینچ) است؛ که باعث می شود بسیاری از مردان به طور ناعادلانه ای، در ابتدا خود را ناتوان بدانند.

قانون متوسط ها

طول متوسط آلت خوابیده (شل)، ۹ سانتی متر (۳.۶ اینچ) است. در حالت نعوظ، طول متوسط آلت، از انتها تا نوک آن، ۱۳ سانتی متر (۵.۲ اینچ) است. علیرغم آن، بسیاری از مردان، متوسط طول آلت را بیش از اندازه مهم می بینند. این امر باعث می شود که احساس ناتوانی، عدم اعتماد به نفس و استرس داشته باشند. تحقیقات نشان داده که تقریباً نیمی از مردان، از اندازه ی آلت خود راضی نیستند یا می خواهند بزرگتر باشد.

اگر اندازه ی آلت شما، باعث ناراحتی و اضطراب شما شده، بدانید که بزرگتر بودن طول و قطر آلت، لزوماً بهتر و مردانه تر نیست. تشخیص دادن نظرات ناکارامد و تحریف شده درباره ی اندازه ی آلت، به شما کمک می کند تا این عقاید را کنار بگذارید. یک سکس تراپیست می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

۱ ۱ رای
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا