بندر تفریحی ایران از نظر گردشگران کدام است؟

بندرهای زیبای ایران محل خوبی برای تفریح می باشد مخصوصا بنادر جنوبی کشور در فصل سرد سال و اگر عاشق دریا باشید هیچ چیزی بیشتر از تماشای امواج دریا و تصویر طلایی غروب خورشید در آبی بیکران به شما حس آرامش نمی دهد.البته ماجراجویان نیز لذت های خاص خودشان را پیدا خواهند کرد. در سواحل شمالی و جنوبی کشورمان بندرگاه های متعددی ساخته شده که هر یک ویژگی های خاص خودشان را دارند و مقصدی فوق العاده برای سفر هستند. در این مطلب با خبرنگاران همسفر شوید تا سری به بهترین بنادر تفریحی ایران بزنیم و جاذبه های گردشگری هر یک را به شما بگوییم تا بتوانید به بهترین شکل ممکن برای سفر دریایی خود برنامه ریزی کنید. بیاد داشته باشید که برای رسیدن به شهرهای ساحلی می توانید خرید بلیط هواپیما را از وبسایت ما انجام دهید.بندرعباس، شناخته شده ترین بندر تفریحی ایران

بسیاری از مسافران راهی بندر عباس شده و بدون توقف و گردش در این مورد از بهترین بنادر تفریحی ایران راهی جزایر زیبای کیش و قشم (برای مقایسه کیش و قشم اینجا را ببینید) می شوند. بندری که برای سفر در فصل های پاییز و زمستان بسیار مناسب است و شب های سرزنده ای دارد.

جاذبه های تاریخی، چشمه های طبیعی، غارها، آبشارها و بازارها تنها بخشی از دیدنی های شهر هستند اما مهمترین سرگرمی همان بندر و تماشای کشتی های پهلو گرفته است. کافه ها و رستوران های کنار ساحل، چشیدن طعم خاص ماهی که به شیوه محلی ها طبخ شده یا سوار شدن در کشتی و گشت زدن میان آب های بندرعباس هر گردشگری را وسوسه می نماید تا کوله بارش را ببندد و راهی سفر گردد. امکان دسترسی با هواپیما و قطار از سراسر ایران نیز بر مسافران شهر افزوده است.

بندرانزلی، بزرگترین بندر شمالی ایران

از جنوب کشور راهی شمال ایران و سواحل دریای خزر می شویم. بندری با آب و هوای شرجی که اسکله ای بسیار تماشایی دارد. در کنار اسکله پیاده رو ای همراه با پارک تاسیس نموده اند که قدم زدن در آن باعث تبدیل شدن بندر انزلی به بهترین بندر تفریحی ایران شده است.

سراسر پیاده رو ساحلی پر از دست فروشانی است که انواع و اقسام تنقلات را می فروشند و تنها کمی نم باران کافیست تا روزتان را بسازد. قایق سوار و رفتن به مرداب گل لاله از دیگر سرگرمی های بندر هستند و البته همواره کشتی های بزرگی را می بینید که در حال بارگیری یا خالی کردن بارشان هستند. برای رفتن به بندر انزلی می توانید با هواپیما یا قطار به رشت رفته از آن جا با اتوبوس یا تاکسی به مقصدتان برسید.

چابهار، سرگمی های تنها بندر اقیانوسی ایران

بار دیگر به جنوب کشور و شهری در جنوب غربی سیستان و بلوچستان (برای آشنایی با بنادر جنوب ایران نگاهی به این مطلب بیاندازید) آمدیم. چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور است و به دریای عمان و اقیانوس هند راه دارد. بندی صخره ای که کشتی های بزرگ در آن پهلو می گرند و نباید تماشای غروب آفتابش را فراموش کرد.

از جمله سرگرمی های بهترین بندر گردشگری ایران باید به ساحل زیبا، تالاب ها، باغ های میوه، کوه یخ، بازارهای رنگارنگ، غذاهای لذیذ و مردمان خونگرم و مهمان نواز اشاره نمود.

موج سواری یکی از مشهورترین تفریحات دریایی بندر چابهار است و که در مناطق کمی از ایران انجام می گردد و می توان گفت که بهترین شرایط موج سواری ایران همین جا است. غواصی، شنا در پلاژ ساحلی یا تماشای جاده ساحلی چابهار به بریس از دیگر تفریحات منطقه اند.

بندر نوشهر، یکی از گردشگری ترین بنادر ایران

بندر نوشهر را می توان نزدیک ترین بندر تفریحی ایران به پایتخت دانست. به همین خاطر هم در هر فرصتی افراد زیادی از جاده زیبای چالوس راهی سفر به بندر نوشهر یا شهرهای ساحلی اطرافش (برای آشنایی با بنادر شمال ایران نگاهی به این مطلب بیاندازید) می شوند.

پلاژ حسینی یکی از معروف ترین مکان های گردشگری شهر است. رستوران ها و کافه های مختلفی در کنار ساحل مشغولند که شب ها حال و هوای مخصوص بخودشان را دارند. کافیس در شب های تابستانی کمی در امتداد ساحل قدم بزنید تا جا به جا رستورانی جدید را ببینید که در حال پخش موسیقی است.

بندر امام خمینی، بزرگ ترین بندر فعال ایران

بندر امام خمینی که نام قبلیش بندر شاهپور است، یکی از قطب های مالی ایران به شمار می رود و به همین دلیل راه های هوایی، ریلی و زمینی متعددی دارد. شهر سربندر و مردمان خونگرمش هم تنها ۳۰ کیلومتر با این جا فاصله دارند. پارک ساحلی دریایی بندر امام خمینی یکی از مناطق گردشگری شهر است. جزیره قبر ناخدا که در واقع دخترش در آن دفن شده نیز محل مناسبی برای تماشای گونه های جانوری مختلف مانند پرستوی دریایی، لاک پشت و … است.

بندر بوشهر از بهترین بنادر تفریحی ایران

نمی گردد فهرستی از بهترین بنادر گردشگری ایران تهیه کرد و نام بوشهر را در آن نیاورد. اگرچه بعضی با جاذبه های بندر و البته خود شهر آشنایی ندارند اما کافی است یکبار به این منطقه سفر کنید تا خاطرات خوشش همواره همراهتان باشد. شهر بندری بوشهر هزاران سال قدمت دارد و در زمان ساسانیان تاسیس شده است. سواحل ماسه ایش بیش از ۷۰۰ کیلومتر امتداد یافته اند و بدون تردید لذت و آرامشی بالاتر از تماشای غروب آفتاب در افق دریا نخواهید یافت.

دهکده دریایی گردشگری ایران که شامل سوییت های شناور می گردد در عسلویه بوشهر افتتاح شده و یکی از هیجان انگیزترین خاطرات سفر به بوشهر می باشد. درختان نخل سر به فلک کشیده، مردمان خونگرم و غذاهای مخصوص از دیگر جاذبه های بندر بوشهر هستند.

بندر ترکمن، فرصت تفریح در استان گلستان

در آخر فهرست سری میزنیم به استان گلستان و بندر ترکمن که در سواحل دریای خزر قرار گرفته است. لباس های رنگارنگ، فرهنگ مهمان نواز و غذاهای محلی خوشمزه یکی از جاذبه های سفر به این بندر تفریحی هستند. اسکله بندرترکمن غرب شهر قرار گرفته و تماشای طلوع و غروب خورشید با وجود جزیره آشوراده در دوردست (بزرگترین جزیره ایرانی دریای مازندران) حال و هوای مخصوص خودش را دارد.

قایق سواری، خرید سوغاتی در بازارهای محلی و البته تماشای مسابقات اسب دوانی از جمله دیدنی های سفر به بندر ترکمن هستند. بیاد داشته باشید که هر هفته روز دوشنبه، دوشنبه بازار برپا می گردد و محلی ها محصولات خودشان را برای فروش قرار می دهند. منطقه شکار ممنوع صوفیکم نیز محل مناسبی برای تماشای گونه های مختلف پرندگان است.

چگونه می توان به بهترین بنادر تفریحی ایران سفر کرد؟

اگر شهر دارای فرودگاه باشد که می توانید بلیط هواپیما تهیه کنید در غیر این صورت برای خرید بلیط قطار به مقصد مورد نظر به این صفحه رفته و تاریخ مورد نظرتان را انتخاب کنید. بیاد داشته باشید که برای رزرو هتل و مقایسه قیمت هایشان هم به این صفحه بروید.

کدام بندر تفریحی از همه بهتر است؟

هر بندری ویژگی ها، سرگرمی ها و دیدنی های خاص خودش را دارد. بسته به این که مقصد شما شمال کشور باشد یا جنوب می توانید یک یا چند مورد را برای سفر انتخاب کنید.

در این مطلب بهترین بندرهای تفریحی ایران را به شما معرفی کردیم و ویژگی های هر کدام را جداگانه آنالیز کردیم. در این فهرست بندرعباس، بندر انزلی، بندر چابهار، بندر نوشهر، بندر امام خمینی، بندر بوشهر و بندر ترکمن را آوردیم که اگر تجربه سفر به هر کدام را دارید در ادامه آن را با ما و سایر خوانندگان مجله در میان بگذارید.

منبع: الی گشت

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا