تبدیل پوند به کیلوگرم چگونه صورت می گیرد ؟ هر کیلو چند پوند است ؟

گاه برای معادل سازی در اندازه گیری وزن دچار مشکل می شویم ،  تبدیل پوند به کیلوگرم از آن دسته واحدهایی است که گاه محاسبه کردنش مشکل می شود ، در اینجا آموزش خواهیم داد که چگونه بفهمید یک کیلومتر چند پوند می باشد .

از همان آغاز پیدایش بشر، اندازه گیری یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های وی بوده است. ما در طول روز بارها و بارها پارامترهای مختلف را اندازه گیری می‌کنیم. وزن ، حجم ، عمق ، طول ، فاصله و … همگی از مواردی هستند که در طول تاریخ، برای آن‌ها واحدهایی جهت اندازه گیری تعیین شده است. برخی از این واحدها امروزه به به عنوان مرجع رسمی تمامی کشورهای جهان پذیرفته شده‌اند ( واحدهای تعیین شده در سیستم متریک ) . این واحدهای اندازه گیری در به وجود آمدن یک فهم مشترک در میان انسان‌ها بسیار تاثیر گذار بوده‌اند.

به عنوان مثال، ما در کشورمان همان فهم و درکی از از یک کیلوگرم داریم که در کشوری مانند مالی و چین و مصر و آلمان و سایر نقاط جهان دارند. البته برای هر پارامتری، ممکن است چندین واحد اندازه گیری مختلف مورد استفاده قرار بگیرند. به عنوان مثال برای اندازه گیری اندازه، واحد تعیین شده در سیستم متریک، متر می‌باشد؛ در حالی که یارد، اینچ ، سانتی متر و فوت نیز برای اندازه گیری این پارامتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. با استفاده از فرمول‌هایی که به مرور زمان کشف و به رسمیت شناخته شدند؛ امروزه ما می‌توانیم این واحدهای اندازه‌گیری را به همدیگر تبدیل کنیم.

تبدیل پوند به کیلوگرم چگونه صورت می گیرد ؟ هر کیلو چند پوند  است ؟ یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که بشر همواره به دنبال اندازه گیری آن بوده است؛ وزن می‌باشد. وزن از دیرباز نقش بسیار مهمی را در زندگی انسان ایفا کرده است. امروزه نیز این پارامتر، نقش اصلی را در داد و ستدهای تجاری ایفا می‌کند. تصور کنید راهی قصابی شده‌اید که گوشت بخرید؛ اما هیچ معیاری برای اندازه گیری آن وجود ندارد! حال به چه صورت می‌خواهید در ازای گوشتی که دریافت می‌کنید؛ پول پرداخت نمایید؟

برای اندازه گیری وزن، واحدهای اندازه گیری زیادی وجود دارند که مهم‌ترین آن‌ها کیلوگرم می‌باشد که در سیستم متریک نیز به عنوان واحد رسمی و پذیرفته شده برای وزن به رسمیت شناخته شده است. در عین حال بسیاری از افراد در کشورهای مختلف، از واحد دیگری به نام پوند نیز استفاده می‌نمایند. در این مقاله از مجله اینترنتی ایده آل مگ به تبدیل این دو واحد به همدیگر پرداخته و به این سوال پاسخ خواهیم داد : هر کیلو چند پوند است ؟

واحدهای اندازه گیری وزن 

همانطور که گفته شد؛ معروف‌ترین و معتبرترین واحد برای اندازه گیری جرم یا همان وزن، کیلوگرم می‌باشد که در سیستم متریک نیز تعریف شده است. یکی دیگر از واحدهای مهم در اندازه گیری وزن، گرم می‌باشد که معمولا جرم اجسام سبک را با آن می‌سنجند. تبدیل کیلوگرم به گرم بسیار ساده می‌باشد: هر کیلوگرم معادل ۱۰۰۰ گرم است.

واحد اندازه گیری مهم دیگر در زمینه سنجش وزن و جرم پدیده‌ها، پوند می‌باشد. این واحد در کشورهای زیادی از جمله مناطق مختلف قاره اروپا و کشور آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد. حال می‌خواهیم بدانیم هر کیلو چند پوند است ؟ هر پوند چند کیلوگرم است ؟ هر پوند چند گرم است ؟ برای یافتن جواب این سوالا با ما همراه باشید:

تبدیل پوند به کیلوگرم

هر کیلو چند پوند است ؟

بر اساس قواعد و قراردادهای پذیرفته شده؛ هر کیلوگرم معادل ۲٫۲۰۴۶۲ پوند می‌باشد. با استفاده از همین تبدیل و به کمک ماشین حساب، می‌توانید وزن هر جسمی را به پوند تبدیل کنید . همچنین هر پوند معادل ۰٫۴۵۳۵۹۲ کیلوگرم می‌باشد. یکی دیگر از تبدیل‌هایی که ممکن است به بدان نیاز داشته باشید تبدیل پوند به گرم می‌باشد: بر اساس محاسبات صورت گرفته، هر پوند معادل ۴۵۳٫۵۹۲ گرم می‌باشد.

علامت اختصاری کیلوگرم ” KG ” ، علائم اختصاری گم ” G ” و مخفف پوند ” LB ” می‌باشد.

سایر واحدهای اندازه گیری وزن و تبدیل آن‌ها

علاوه بر کیلوگرم و پوند، از ” تن ” و اونس نیز برای اندازه گیری وزن و جرم اجسام مختلف استفاده می‌شود. در زیر می‌توانید فرومول‌ها تبدیل این واحدها را با همدگیر و سایر واحدهای اندازه گیری مشاهده کنید :

تبدیل تن به کیلوگرم : هر تن برابر با ۱۰۰۰ کیلوگرم می‌باشد
تبدیل اونس به کیلوگرم : هر کیلوگرم معادل ۳۵٫۳ اونس می‌باشد
تبدیل اونس به گرم : هر اونس معادل ۲۸٫۳ گرم می‌باشد
تبدیل پوند به اونس : هر پوند معادل ۱۶ اونس می‌باشد

 

بیشتر بخوانید :

سنگینی اتمسفر زمین چقدر است؟

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا