درمان آرتروز گردن بدون جراحی

گاهی اوقات پیری به معنای واقعی یک معضل است. تقریبا همه ی افرا با افزایش سن دچار درجات مختلف انحطاط مهره های گردن میشوند. اکثر پزشکان معتقدند که دلیل اصلی این مشکل این است که پس از سالها استخوان های نسبتا کوچک گردن که وزن سر را تحمل میکند دچار فرسودگی میشوند.

انحطاط گردن ممکن است در برخی افرا تبدیل به آرتروز گردن شود. برخی از شایع ترین علائم آرتروز گردن عبارتند از گردن درد مزمن، مشکل در حفظ تعادل گردن و گرفتگی عضلات گردن.

علت آرتروزگردن چیست؟  

آرتروز گردن یا اسپوندیلوز گردن در واقع یک بخش کاملا طبیعی از دوران پیری است. با افزایش سن، استخوان ها و غضروف هایی که ستون فقرات را تشکیل میدهند در طول سالها دچار ساییدگی و پارگی جدی  و باعث بروز گردن درد میشود. با توجه به اینکه ما از آنها استفاده زیادی میکنیم این اتفاقات طبیعی است.

در واقع دیسک های بین مهره ای که به عنوان بالشتک (ضربه گیر) عمل میکنند، معمولا بعد از سن چهل سالگی به مرور زمان خشک و کوچک میشوند، این اتفاق به تدریج منجر به تماس بیشتر استخوان های بین مهره ها میشود. در واقع به این وضعیت ناخوشایند آرتروز میگویند. آرتروز گردن همچنین میتواند ناشی از فتق دیسک، خار استخوان یا رباط های سفت ( که همگی از علائم آرتروز هستند) باشد.

درمان آرتروز گردن  

در ادامه به برخی از بهترین راه ها برای شروع درمان خانگی درد آرتروز گردن اشاره میکنیم:

کمپرس یخ و آب گرما

سعی کنید از کمپرس های یخ و آب گرم برای ناحیه آسیب دیده استفاده کنید. بهتر است که از هر دو نوع آن استفاده کنید تا بفهمید که کدام یک برای شما مناسب تر است.

غذای سالم بخورید

سعی کنید از مواد خوراکی مفید استفاده کنید و از مصرف غذا های فرآوری شده، سرخ شده و فست فود ها خودداری کنید. یک رژیم غذایی سالم میتواند باعث کاهش التهاب شود که این شرایط برای بهبود شما بسیار مهم است و همچنین مزایای بسیار دیگری هم برای سلامتی دارد.

ورزش

بسیاری از افراد به صورت ناخودآگاه برای تسکین درد، گردنشان را کش میدهند. حرکات کششی موثر هستند. تمرینات قدرتی بدون در نظر گرفتن علت اصلی درد میتوانند تا حد زیادی باعث تسکین درد گردن شوند. در یک مطالعه مشخص شد که از هر چهار زن یک نفر بعد از تمرینات قدرتی، تسکین قابل توجه درد گردن را گزارش داده است. تمرینات ورزشی همچنین ممکن است باعث بهبود حرکت گردن به بالا،  پایین،  چپ و راست شود.

کشش میتواند موثر باشد

کشش اگرچه به اندازه ورزش موثر نیست اما میتواند به تسکین گردن درد مزمن کمک کند. حرکات کششی قبل و بعد از ورزش میتواند مفید باشد. این شرایط ماهیچه های گردن شما را شل میکند و به انعطاف پذیری آنها کمک میکند و احتمال آسیب حین ورزش را کاهش میدهد. حرکات کششی بعد از ورزش همچنین میتواند به کاهش دردهای عضلانی روز بعد کمک کند.

نکات ورزشی

نکات مهم برای انجام ورزش گردن درد عبارتند از:

حرکات کششی قبل و بعد از ورزش

ورزش را با حرکات ساده و تکرار های کم شروع کنید و به مرور زمان تعداد دفعات و تکرار ها را به صورت هفتگی افزایش دهید تا شرایط شما بهتر شود.

به طور روزانه گردن خود را ورزش دهید و قبل و بعد از رفتن به رختخواب حرکات کششی انجام دهید تا از سفتی گردن صبحگاهی ناشی از آرتروز جلوگیری کنید.

فیزیوتراپی

فیزیوتراپی یکی از بهترین روش ها برای درمان درد گردن است. درمان های درد گردن به احتمال زیاد شامل مانوال تراپی یا درمان های دستی است که متشکل از تکنیک های ویژه ای است که برای کاهش سفتی گردن و بهبود دامنه حرکتی آن طراحی شده است. علاوه بر این فیزیوتراپیست تمرینات هدفمندی را به شما ارائه میدهد تا عضلات و بافت های گردن شما را اصلاح و متوقف کرده و بهبود بخشد. تمرکز فیزیوتراپیست ها بر بهبود وضعیت بدنی شما برای کمک به بازیابی عضلات گردن و همچنین جلوگیری از آسیب مجدد در آینده است.

فیزیوتراپیست در ابتدا یک معاینه فیزیکی برای مشخص کردن دامنه حرکتی گردن و همچنین محدودیت هایی ناشی از آن انجام میدهد. او بعد از تشخیص مشکل، به شما یک برنامه درمانی مطابق با وضعیت فیزیکیتان میدهد. شما باید این برنامه درمانی را پیگیری کنید تا با تمرکز بر درمان گردن درد به اهداف و انتظاراتتان از درمان برسید.

کایروپراکتیک

آیا تا به حال سعی کرده اید درد گردن خود را در خانه درمان کنید اما به نتیجه نرسیده اید؟ آیا گردن درد شما یک مشکل مداوم است که نمیدانید چگونه با آن مقابله کنید؟ یا شاید تصمیم دارید که به برخی از مشکلات سلامتی خود بیشتر توجه کنید. اگر در هر یک از شرایط گفته شده به سر میبرید وقت آن است که به یک متخصص مراجعه کنید.

درمان های کایروپراکتیک میتوانند باعث تسکین درد شما شوند.  مراقبت های ملایم و کایروپراکتیک ستون فقرات باعث کاهش فشار در مفاصل می شود و عملکرد کلی بدن را بهبود می بخشد. علاوه بر این پزشک شما می تواند به شما تمرینات خانگی مناسب وضعیتتان را توصیه کند، این شرایط زمان بهبودی شما را سرعت می بخشد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا