بیوگرافی بیژن پاکزاد
-
بیژن پاکزاد متولد 1323 است. او در سن 71 سالگی در بیمارستانی واقع در لس آنجلس درگذشت و علت مرگش سکته مغزی بوده است. بیژن پاکزاد، طراح لباس و تولید کننده عطر و ادکلن با برند "بیژن"، که با ذوق و سلیقه اش مورد توجه بسیاری از شخصیت های بزرگ و برجسته در دنیا قرار گرفت. او در کار خود دارای سیاست بزرگی بود. در قسمت ورودی فروشگاه بیژن یک تابلو با عنوان "حضور فقط با وقت قبلی" نصب شده بود. ایده ایی که علاوه بر نظم، تبلیغات گسترده ای نیز در زمینه کارش به وجود آورده بود. از نظر بیژن مشتری هایش کسانی بودند که هیچ وقت نگران تورم و گران تمام شدن سفارش های خود نبودند. شخصیت هایی مانند بیل کلینتون، اوباما، جورج بوش، رونالد ریگان، ولادمیر پوتین، آرنولد شوارتزنگر، مایکل جردن، تام کروز، فرانک سیناترا، کری گرانت و استیوی واندر، از جمله مشتری های سرشناس بیژن پاکزاد بودند.
بیوگرافی بیژن پاکزاد
بیژن پاکزاد در 15 فروردین 1323 در شهر تهران به دنیا آمد. او از همان زمان در خانواده ای ثروتمند متولد شد و از نظر خودش هنر پولسازی را از خانواده اش به ارث برده است. خانواده اش او را برای تحصیل به مدرسه ای مخصوص اشراف زادگان در سوییس فرستادند. پس از گذراندن تحصیل و تغییر رشته در چند مقطع، تحصیل خود را با گرفتن مدرک بازاریابی به پایان رساند. سپس در شهر "میلان" کشور ایتالیا برای خود یک گالری راه اندازی کرد. در همین دوران او مشغول گذراندن دوره طراحی شد و سپس به ایران آمد. او در تهران دو بوتیک حرفه ایی و مدرن راه اندازی کرد. او در سن 29 سالگی به آمریکا سفر کرد و بوتیک مجلل خود را در آنجا افتتاح کرد. بوتیک بیژن در آمریکا به نام گران ترین بوتیک شناخته شده بود. او در فروشگاه خود طراحی اجناس را شخصا بر عهده داشت. بیژن در فروشگاه خود علاوه بر لباس، عطر و ادکلن های گران قیمتی را با نام خودش به مشتریان عرضه می کرد.
شعار اصلی بیژن پاکزاد در تبلیغات کارش "گران ترین برند لباس های مردانه در جهان" بود. فروشگاه او به معروف ترین و پرطرفدار ترین فروشگاه اجناس لوکس و عطر وادکلن های گران قیمت در دنیا تبدیل شده بود. او همچنین برای لباس های خاص نیز طراحی های شگفت انگیزی را به مشتریان تحویل می داد. لباس ضد گلوله و یا لباس سفارشی از پوست حیوانات که طبق درخواست مشتری ساخته می شد. خیلی از سفارش دهندگان می توانستند جنس لباس را به سلیقه خود، از ابریشم یا پوست شتر مرغ و یا خیلی از چیز های دیگر انتخاب کنند. بیژن پاکزاد پس از مدتی شعبه دوم خود را در آمریکا راه اندازی کرد و در هر دو شعبه طراحی های داخلی را با ایده ونظر خود به اجرا در آورد.
در زمان هایی که مشتریان آمادگی حضور در فروشگاه را جهت سفارش های خود نداشتند، بیژن پاکزاد به همراه تیم خود نزد آنها می رفت. سفارش را گرفته و پس از آماده شدن برای مشتریان ارسال می کرد. بیژن پاکزاد در مصاحبه ایی چنین گفت: "من علاوه بر طراح لباس، یک دکتر روان شناس نیز هستم. به طور مثال من قبل از آغاز و اجرای یک سفارش، کم شدن یا اضافه شدن وزن مشتری و همچنین نیاز او به لباس را بابت استفاده اش می پرسم. شرایط آب و هوایی در زمان استفاده و حتی علاقه همسرش نسبت به رنگ لباس هایش برایم مهم است. اگر لباس را برای مراسم خاصی بخواهد، این موضوع که در آن مراسم با همسر شرکت خواهد کرد یا خیر برایم مهم است. چرا که باید از سبک و رنگ لباس همسرش آگاه باشم و یا همسرش را در انتخاب لباس راهنمایی کنم تا لباس هایشان با هم بی ربط نباشند. حتی عطرو ادکلن مشتری هایم را طبق شخصیت، خلق و خو، علاقه همسر و حتی در نظر گرفتن منطقه زندگی آنها انتخاب می کنم"
اتومبیل های سفارشی بیژن پاکزاد
از آن جایی که پارکینگ اتومبیل های لوکس از خصوصیات تمام شخصیت های برجسته در دنیا است، بیژن هم کلکسیون جالب و گران قیمتی از ماشین های مدرن در آن سال ها را از خود به یادگار گذاشت. اتومبیل هایی مانند: فراری 430، مرسدس بنز مک لارن، رولزرویز و یک بوگاتی که تمامی آنها سفارشی و با سلیقه شخصی خود او ساخته شده است. در این اتومبیل ها حتی ترکیب رنگ بیرونی و داخلی نیز با سلیقه خود بیژن انجام شده است. اکنون تمامی اتومبیل های شخصی او به عنوان یادگارهایش، در مقابل بوتیک بیژن در "شهر بورلی هیلز" قرار دارند.
منابع: washingtonpos / forbes