بیوگرافی فواد خان بازیگر نقش آشار حسین در سریال پاکستانی همسفر + اینستاگرام

جدولیاب، ترجمه: سمیرا فیض آبادی: فواد خان بازیگر، مدل، تهیه کننده، خواننده و نمایش نامه نویس پاکستانی است. او ۲۹ نوامبر ۱۹۸۱ میلادی در کراچی پاکستان به دنیا آمد. فواد افضل خان در لاهور زندگی می کند و زبان پنجابی را همچون زبان مادری اش صحبت می کند. پدر او در پاتیالا (پنجاب کنونی هند) به دنیا آمده بود و بعد از جدایی هند و پاکستان، به پاکستان مهاجرت کرد. خانواده مادری او اصالتا اهل لاکنو، اوتار پرادش هند هستند. هنگامی که خان کوچک بود، پدرش در زمینه فروش دارو فعالیت داشت و این موضوع، خانواده را ملزم به زندگی در آتن، دبی، ریاض و منچستر در طول جنگ خلیج فارس می کرد.

درواق دوران کودکی او خارج از پاکستان گذشت. وقتی ۱۳ ساله بود دوباره به لاهور برگشتند. فواد دو خواهر دارد. خواهر بزرگتر او مهندس معمار و خواهر کوچکترش فیزیکدان است. فواد خان از طرفداران سرسخت آمیتاب بچن و ریشی کاپور است. او یکی از پردرآمدترین بازیگران پاکستان است. همچنین فواد خان یکی از جذاب ترین سلبریتی های پاکستان است. جشنواره «Vogue Beauty» در سال ۲۰۱۵ او را به عنوان زیباترین مرد سال معرفی کرده بود. او در ابتدا علاقه ای به بازیگر شدن نداشت. خان در یک مدرسه آمریکایی تحصیل کرد جایی که وی می گوید با مسائل نژادی روبرو بود و به دلیل ذات خجالتی، آرام و غیر مبارزاتی اش مورد آزار و اذیت قرار گرفت. او مدرک کارشناسی مهندسی نرم افزار از دانشگاه ملی کامپیوتر و علوم نوظهور (NUCES) در لاهور دریافت کرد. چون نتوانست در رشته خودش کار پیدا کند در عرصه بازیگری مشغول به کار شد. ان موقع چون به گیتار، طبل و باس مسلط بود در عرصه موسیقی هم شروع به فعالیت کرد. او یک گروه موسیقی تشکیل دارد و خواننده اصلی گروه شد.

این گروه در فینال Pepsi Battle of the Bands در سال ۲۰۰۲ ظاهر شد و خان ​​با اولین آلبوم خود به نام Irtiqa در سال ۲۰۰۳ به شهرت رسید. پس از تقریباً ۲۵۰ اجرا ، وی این گروه موسیقی را رها کرد و به دنبال بازیگری رفت. خان اولین موفقیت خود را در عرصه بازیگری با سریال درام تاریخی، «دستان» (۲۰۱۰) بدست آورد. پس از آن فواد خان نقشی اصلی سریال تلویزیونی همسفر (۲۰۱۱) را بازی کرد. این سریال یکی از پرمخاطب ترین سریال های پاکستان بود. سپس در درام خانوادگی سلطانا صدیقی ، Zindagi Gulzar Hai (2012 ظاهر شد. این بازیگر مطرح پاکستانی تا سل ۲۰۱۳ در سریال های تلویزیونی متعددی بازی کرد و پس از آن به طور جدی تر فعالیت در سینما را در پیش گرفت.
فواد خان سال ۲۰۱۴ با فیلم رمانتیک «خوبصورت» وارد سینمای هند و بالیوود شد. او به خاطر بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر تازه وارد را از جشنواره فیلم فیر دریافت کرد. خان در دو فیلم بالیوودی دیگر به نام های «کاپور و پسران» و «ای دیل هه مشکل» بازی کرد. آخرین فیلم های خان در سینمای پاکستان «Money Back Guarantee»، «نیلوفر» و «آن» هستند که آماده اکران هستند.

فواد خان سال ۲۰۰۵، بعد از ۷ سال دوستی با صدف خان ازدواج کرد. آنها یک پسر به نام آیان و یک دختر به نام الاینا دارند. فواد خان همراه همسرش یک خط تولید لباس تاسیس کردند. پس از حادثه ای که باعث آسیب به لوزالمعده او شد، در سن ۱۷ سالگی به دیابت نوع ۱ مبتلا شد. این حادثه پشت استخر شنا رخ داد، جایی که خان جراحت دید. بعداً با کاهش ۱۰ کیلوگرمی متوجه شد که به این بیماری مبتلا است. خان در سال ۲۰۱۸ به همراه خانواده اش برای زیارت حج به مکه رفت و در آنجا توسط پادشاه سلمان و محمد بن سلمان ، ولیعهد عربستان سعودی به ناهار حج سالانه دعوت شد.

آدرس اینستاگرام فواد خان:
https://www.instagram.com/fawadkhan81/?hl=en

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا