برند تاید چگونه شکل گرفت

برند تاید چگونه شکل گرفت
  • در سال 1933 برای اولین بار این مواد شوینده به بازار معرفی شدند. در ابتدا از این مواد فقط برای شستشوی لباس نوزادان استفاده میشد و قابلیت پاک کنندگی کمی داشتند.
    مواد شوینده تولید شده توسط تاید از سال 1946 بخشی از فرهنگ آمریکایی در صنعت شستشو و مواد شوینده بوده است. نوآوری در این سالها حتی در فرمول، بسته بندی و تبلیغات نیز بسیار زیاد شده و رسیده تا به امروز تا خواسته های بازار را برآورده کند.
    بالاخره در سال 1946 ماده شوینده جدیدی در ایالات متحده به مصرف کنندگان به ویژه خانه داران معرفی شد که این ماده شوینده تاید نام داشت. این ماده شوینده به سرعت جای خود را در سبد کالای مردم امریکا پیدا کرد. یکی از نکات برجسته تاید رنگ و بسته بندی آن در جعبه های نارنجی و زرد رنگ بسیار مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفت.
    تاید ایکس کی به عنوان اولین ماده شوینده این مجموعه با آنزیمهای خاص پاک کننده برای از بین بردن لکه های چرب و سهولت در امر شستشو از سال 1946 تا سال 1968 با فرمولی ثابت بود و تغییر نکرد.
    پس از آنکه این مواد شوینده مایع در اروپا و ژاپن محبوب شد، دو شرکت پراکتر و گمبل اولین مواد شوینده مایع خود را در سال 1970 راه اندازی کردند. پس از آن تاید ماده شوینده خود را در سال 1988 و به صورت پودر در ایالات متحده اراﺋه داد البته با این تفاوت که این ماده علاوه بر شستشو و عدم آسیب رسانی به رنگ پارچه خاصیت سفید کنندگی برای قسممتهای سفید لباس را نیز داشت.
    در سال 1992 باز هم در این صنعت تحولی دیگر رخ داد و با حذف مواد سنگین از مواد سازنده این پودر و سبکتر کردن وزن بسته بندی ها با استفاده از پلاستیک باعث سهولت حمل و نقل برای ماشینهای پخش آن گردید. این مساله باعث شد قیمت حمل و پخش این مواد نیز با صرفه جویی همراه شود در نتیجه کاهش قیمت برای مشتری و سود بیشتری برای کارخانه را در پی داشت.
    در سال 1998یک بار دیگر فرمول تولید این مواد دستخوش تغیرات شد تا بتواند کمک بیشتری در امر پاکیزگی نماید. اضافه کردن آنزیم های جدید به این مواد شوینده قدرت پاک کنندگی آن را بالاتر برد و صد البته رسیدن به فرمولی که به نرمی لباس ها نیز کمک می کرد باعث شگفت زدگی مصرف کنندگان از این محصول عجیب در آن روزگار شد.
    با رسیدن به هزاره جدید این مواد شوینده در قالب قرص های پاک کننده به بازار عرضه شد ولی به دلیل قدرت کم آن و عدم کیفیت بالا با استقبال خوبی مواجه نشد و کارخانه تاید تمام قرص ها را هرچند به سختی ولی از بازار جمع آوری کرد تا با برطرف کردن مشکلات آن یک بار دیگر این محصول را به شکل کامل تری به بازار عرضه کند.
    در سال 2005 با اضافه کردن موادی که علاوه بر نرم شدن به خوشبو شدن لباس نیز کمک می کرد تاید گوی سبقت را از سایر رقبا ربود هرچند در این سال طلایی با ساختن مواد شوینده ای که حتی با آب سرد نیز لباس ها را پاکیزه می کرد یکی از بهترین سالها برای این محصول رقم خورد ومصرف کنندگان دیگر دلیلی برای عدم استفاده از این محصول نداشتند.
    در سال 2006 ادامه این راه تنوع در این رایحه ها و برگزیدن شعار معروف تاید برای از بین بردن لکه ها هر روز به میزان استقبال مصرف کنندگان از این محصول اضافه کرد. هرچند شاید سرعت و میزان پیشرفت کم بود اما نوآوری آورده شده در این صنعت خود برای مصرف کنندگان ایجاد جذابیت می کرد.
    با رسیدن به سال 2007 تاید که به یک سرمنزل مقصود در تولید مواد شوینده رسیده بود به فکر چاره ای افتاد تا میزان خطرات شیمیایی این مواد را برای طبیعت به حداقل برساند و با حذف برخی مواد مضر برای محیط زیست و اضافه کردن مواد کم خطر تر به فرمول اصلی مواد خود موفق شد به این مهم دست پیدا کند.
    در سال 2010 این شرکت پا را از این هم فراتر گذاشت و با ارائه محصولی که برای افرادی که پوست حساس تری دارند موفق شد گام بلندی در این عرصه بردارد. این حرکت در صنعت مواد شوینده تحول شگرفی را به وجود آورد بعد ها دیگر شرکت ها نیز با الگو برداری از تاید در این راه قدم بردارند.
    تاید در سال 2016 در حالی که با مشکلات اقتصادی مواجه بود با ارائه یک محصول شوینده که با استفاده از مواد گیاهی ساخته شده بود توانست یکبار دیگر فاصله خود را با رقبا افزایش دهد.
    امروزه در سال 2019 با تکامل روند رشد این محصولات تاید به عنوان یکی از سردمداران صنعت مواد شوینده توانسته در بیشتر کشورهای دنیا جایگاهی را برای خود فراهم و خود را به عنوان یکی از غولهای این صنعت به اثبات برساند.
    منبع
    Thespruce

پیشنهاد شما
جهت ثبت نظر و معنی پیشنهادی لطفا وارد حساب کاربری خود شوید. در صورتی که هنوز عضو جدول یاب نشده اید ثبت نام کنید.
اشتراک گذاری