آموزش مجازی زیر سایه کرونا

ویروس کرونا با آمدنش مشکلات فراوانی را در عرصه‌های گوناگون به وجود آورد که یکی از آنها عرصه تعلیم و تربیت با فراز و نشیب‌های متعدد بود و اکنون که اوجگیری شیوع بار دیگر حادث شده، حال و روز مشق و درس دانش‌آموزان تعریفی ندارد.
آموزش مجازی در روزگاری که بوی ناخوش کرونا فضا را پر کرده بود، راهی برای جلوگیری از رکود تعلیم و تربیت رسمی شد، اما این روش تاکنون نه تنها برای همه به طور یکسان سودمند نبوده، بلکه برای بخشی از دانش‌آموزان به خاطر مشکلاتی نظیر کاستی زیرساخت‌های ‌سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و مشکل همیشگی کندی سرعت اینترنت موجب سوخته شدن زمان شده است.


هرساله با نزدیک شدن به زمان بازگشایی مدارس و شروع سال تحصیلی جدید، به‌رغم تمام مشکلات و مسائل اقتصادی، ولوله‌ای شادی‌بخش و از جنس زندگی در شهر و مغازه‌ و کوچه و بازار برپا می‌شد؛ کودکانی که با شوق و اشتیاق همراه پدر و مادر خود از مغازه‌ای به مغازه‌ای دیگر می‌رفتند؛ مغازه‌هایی که ویترینشان مملو از رنگ‌های شاد و شادی‌آور بود و برای لحظه‌ای می‌شد آدمی را از فکر مشغله‌های روزمره دور و به آینده امیدوار ‌کرد. اما دو سال است که ورود و جا خوش کردن کرونا، این مهمان ناخوانده، بازگشایی مدارس را در پیچ‌ و خمی قرار داده که شور و اشتیاق والدین از حضور فرزندانشان در مدرسه را با چاشنی ترس و استرس همراه کرده است و در کنار آن‌ها خیلی دیگر از مسائل تحت شعاع قرار گرفته، اینکه پدر و مادر آیا می‌توانند با خیال راحت همچون گذشته فرزندشان را راهی مدارس کنند؟
پیشترها، مهرماه می آمد و مهرها با خود می آورد. امسال اما مهر آمد و مهری با خود نیاورد. حال، صدای سرود صبحگاهی بچه ها و نرمش صبحگاهی و های و هوی زنگ تفریح، از مدرسه رخت بربسته است و کلاغ های غصه در حیاط مدرسه، لانه کرده اند.
باری، کرونا، مثل تمام حادثه ها، آمده و رونده است. خطرش خواهی نخواهی برطرف خواهد شد، اما خاطره اش تا همیشه می ماند.

 

 

 

بیشتر بخوانید :

متن تبریک آغاز فصل پائیز همراه با تصاویر پائیزی زیبا

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا