قوانین مهمی که باید برای لاغری رعایت کرد

کاهش وزن و تناسب اندام نیاز به انجام توصیه هایی دارد که سریعتر نتیجه دهد. این قوانین اغلب بین دستورات تغذیه ای و رژیمی متخصصان تغذیه مشترک است و به افراد چاق توصیه می شود آنها را انجام دهند. برای اینکه تناسب اندام داشته باشید و ه لاغری دست یابید لازم است قوانینی که در ادامه معرفی خواهیم کرد را رعایت کنید.

قوانینی که باید برای تناسب اندام در نظر داشت

خیلی از افراد هستند که از اضافه وزن و چاقی رنج می برند و همواره به دنبال راهکارهایی برای کاهش وزن هستند. در این بین ممکن است به راهکارهای غیر علمی و اصولی رو آورده حتی نتیجه نیز کسب کنند. اما نکته مهم اینجا است که در این روند تا چه حد به سلامت بدن توجه شده است و این مقدار کاهش وزن پایدار است یا خیر؟

امروزه روندهایی که به صورت علمی، ایمن و دقیق تنظیم می شوند بر این نکته تاکید دارند که سلامت بدن در نظر گرفته شود، کاهش وزن مطلوبی ایجاد شود، مشکلات بدنی در صورت امکان با رژیم برطرف شوند، روند اصولی تغذیه برای فرد مشخص شود، کاهش وزنی پایدار حاصل شده باشد. برای دست یافتن به این موارد باید چند قانون مهم را رعایت کرد که در ادامه آنها را معرفی خواهیم کرد.

قانون اول: باید از متخصصین کمک بگیرید

محال است توقع کاهش وزن وجود داشته باشد و روند تغذیه ای غیر اصولی طی شود. برای داشتن روند اصولی فقط متخصص تغذی است که می تواند به هر فردی کمک کند زیرا:

  • پزشک نتایج آزمایشات فرد را بررسی خواهد کرد
  • بر اساس نیاز بدن و فعالیت بدنی رژیم را تنظیم خواهد کرد
  • روند تغذیه ای متنوع را به فرد ارائه خواهد داد
  • تنها به لاغری و تناسب اندام فکر نمی کند و سلامت بدن فرد در اولویت قرار دارد
  • برای کسب این موارد تنها باید متخصص را درست انتخاب کرد

قانون دوم: از مربی ورزشی نیز باید کمک گرفت

در ابتدا برای طی کردن روند کاهش وزن باید ورزش و فعالیت بدنی مناسب نیز طی شود. مربی حرفه ای را باید برای این منظور انتخاب کنید تا بتوانید حرکات را درست انجام دهید. اگر روند ورزش اصولی را بلد باشید می توانید برنامه ورزشی گرفته و در منزل در هر شرایطی آنرا انجام دهید. فقط مطمئن شوید حرکات را درست انجام می دهید.

قانون سوم: هدف معقول انتخاب کنید

هیچوقت برای روند لاغری خود بازه زمانی کوتاه و محدودی را انتخاب نکنید. باید روندی معقول را در نظر بگیرید تا انگیزه خود را برای ادامه دادن و نتیجه گرفتن از دست ندهید. بیش از ۶ کیلوگرم در ماه کاهش وزن کاملا غیر اصولی است. البته برای افرادی که در ابتدای روند کاهش وزن خود هستند و نیاز به کاهش وزن بیش از ۱۵ کیلو دارند این قانون صدق می کند. در غیر اینصورت باید ماهانه کاهش وزن ۲ کیلویی و کمتر را انتظار داشت.

قانون پنجم: سلامت بدن

توجه به سلامت بدن باید طلایی ترین قانون در روند کاهش وزن باشد. بدون اینکه سلامت بدن به خطر افتد باید انتظار کاهش وزن را داشت. به هیچ وجه نباید تناسب اندام را فدای سلامت بدن خود کنید. به همین دلیل است که می گوییم از متخصصین در این زمینه کمک دریافت کنید.

کاهش وزن روندی زمان بر است که در برخی از موارد ممکن است سلامت بدن را تحت تاثیر قرار دهد. برای پیشگیری از آسیب های ناش از راهکارهای غلط باید از انجام آنها جلوگیری کرد. حتی می توان برای این منظور از راهکارهای عمل غیر تهاجمی نیز کمک گرفت اما باید زیر نظر متخصصین خبره در این زمینه این کار را انجام داد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا