چرا سیستم توزیع نوین و چرا فروشگاه های زنجیره ای؟
چرا بار اصلی سیستم توزیع نوین بر روی فروشگاه های زنجیره ای است؟
به گزارش پایگاه خبری جدولیاب، تا همین چند سال پیش رساندن سریع و فوری محصولات تولیدی به دست مصرف کننده، به خصوص کالاهایی که فاسد شدنی بودند کار خیلی سخت و دور از ذهنی بود.
اما حالا سیستم توزیع طوری شده است که خیلی راحت همه چی همه جا هست، آن هم تازه اش و نتیجه اش این می شود که کالاها با قیمت مناسب و کیفیت خوب به دست مردم می رسد و واسطه ها هم حذف می شوند.
همه اینها را سیستم توزیع نوین در مورد همه محصولات ممکن کرده است که بار اصلی آن روی فروشگاههای زنجیره ای است…
برای درک بهتر عملکرد سیستم توزیع نوین و نقش فروشگاه های زنجیره ای در شکل دهی به ساز و کار آن پیشنهاد می کنیم که فیلم زیر را با یکدیگر ببینیم:
شرکت فروشگاههای زنجیرهای افق کوروش در سال ۱۳۸۸ با هدف ایجاد فروشگاههای زنجیرهای خردهفروشی در سراسر کشور ثبت شدهاست. افق کوروش در زمانی شروع به فعالیت کرد که اوج ظهور فروشگاههای زنجیرهای در ایران بود. نخستین فروشگاه، در ۹ آذر ۱۳۹۲ و در شهر تهران افتتاح گردید. در حال حاضر(دی ۱۳۹۹) افق کوروش، ۲۳۶۱ فروشگاه در ۴۰۶ شهر ایران دارد. تعداد فروشگاهها با توجه به سیاست افق کوروش مبنی بر افتتاح روزانه ۲ یا ۳ فروشگاه، متغیر است.
“نزدیک مثل همسایه” از جمله شعارهایی است که این شرکت در تبلیغات خود استفاده میکند. افق کوروش با تمرکز و تاکید بر کلمه همسایه میخواهد نشان دهد که در تمامی محلهها شعبهای از این فروشگاهها وجود دارد.
با رشد فروشگاههای زنجیرهای از جمله افق کوروش، برخی واحدهای صنفی کوچک مانند سوپرمارکتها به دلیل تخفیفها و تنوع محصولی که فروشگاههای زنجیرهای به مردم ارائه میدهند، از این امر آسیب فراوان دیدند این شرکت از حدود سال ۱۳۹۷ با هدف بهرهمندی از ظرفیت شخصیتهای حقیقی و حقوقی علاقهمند به ایجاد کسبوکار خردهفروشی، اقدام به جذب تعداد محدودی نمایندگی فرانچایز کردهاست. همچنین اولین فروشگاه زنجیرهای است که وارد بازار سرمایه شدهاست.
فروشگاه زنجیرهای افق کوروش ارتباطی با فروشگاه کورش ندارد. فروشگاه کورش در سال ۱۳۵۷ به فروشگاه قدس تغییر نام داد و در اواخر دهه ۷۰ تعطیل شد