سریال ۸۷ متر چند قسمت است؟ l اسامی بازیگران و خلاصه داستان + زمان پخش و تکرار

در این مطلب از جدولیاب، توضیحاتی درباره اسامی بازیگران سریال ۸۷ متر ، خلاصه داستان ، زمان پخش و تکرار سریال ۸۷ متر و همچنین تعداد قسمت های این سریال خواهیم داشت! با ما همراه باشید. تصویربرداری سریال ۸۷ متر به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌ کنندگی کیانوش عیاری و کاری از گروه فیلم و سریال شبکه یک صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، ۱۹ دی ماه سال ۱۳۹۹ شمسی و پس از ۴ سال و ۴ ماه به پایان رسید! سریالی که  چند سالی با وقفه‌ های فراوان روبرو شد.

کیانوش عیاری پس از ۱۳ سال قرار است دوباره با سریالی پر سر و صدا وارد صدا و سیما شود! شوار کریم زاده ، یوسف بختیاری ، شهین تسلیمی ، دیبا زاهدی و عرفان آصفی از جمله بازیگرانی بودند که در روز آخر تصویربرداری سریال ۸۷ متر جلوی دوربین رفتند.

کیانوش عیاری ، کارگردان این سریال تلویزیونی می باشد. بد نیست بدانید کیانوش عیاری ، نویسنده و کارگردان متولد ۲۳ اردیبهشت ماه سال ۱۳۳۰ شمسی در شهر اهواز می باشد. وی فعالیت سینمایی خود را با ساخت فیلم ‌های کوتاه ۸ م. م در سینمای آزاد اهواز آغاز کرد. از مشخصه‌ های بارز فیلم‌ های کیانوش عیاری ، سبک واقع گرایانه منحصر به فرد و پرداختن به موضوعات بکر هم‌ چون پیوند قلب در فیلم ” بودن با نبودن ” را می ‌توان نام برد! کیانوش عیاری از سال ۱۳۸۱ شمسی به مدت ۵ سال مشغول ساخت سریال ” روزگار قریب ” بود که داستان زندگی بنیانگذار طب نوین کودکان در ایران، محمد قریب است. کیانوش عیاری برای فیلم ” آبادانی ها “در سال ۱۹۹۴ میلادی، برنده جایزه پلنگ نقره ‌ای جشنواره بین ‌المللی فیلم لوکارنو شد!

سریال ۸۷ متر چند قسمت است؟

سریال ۸۷ متر در در ۴۰ قسمت ۴۵ دقیقه ‌ای برای پخش شبکه یک صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در حال آماده سازی می باشد. لازم به بیان است این سریال تلویزیونی پس از ۷۰ روز تعطیلی ناشی از شیوع بیماری کرونا، چند روزی است که دوباره تصویربرداری خود را آغاز کرده است! کیانوش عیاری کارگردان ۸۷ متر بیان کرد:

” تصویربرداری این سریال از یک هفته قبل شروع شده است و البته کار تولید هم به خوبی در حال انجام است. شیوع ویروس کرونا مانند همه مشاغل و فعالیت ‌های اجتماعی، باعث شد تا دوربین ‌های این سریال تلویزیونی نیز خاموش شوند ولی با رعایت شرایط بهداشتی، کار را مجددا آغاز کرده ‌ایم و امیدوارم طبق برنامه جلو برویم. به دلیل رعایت نکات بهداشتی، به تعدادی از همکاران مرخصی داده‌ ایم تا مراحل ضبط با شرایط مناسب طی شود و هم اکنون در لوکیشن اصلی سریال یعنی در خیابان نیلوفر تهران در حال تصویربرداری هستیم. “

خلاصه داستان سریال ۸۷ متر

داستان سریال ۸۷ متر همانطور که از نام آن هم پیداست به موضوع مسکن پرداخته است! در این داستان پرونده‌ های قضایی مربوط به مشکلات مستغلات و مسکن بررسی می‌ شود؛ مشکلاتی که عموما ناشی از بی‌ اطلاعی عمومی مردم از قوانین است. در خلاصه داستان این سریال تلویزیونی این چنین آمده است:

” علیرضا پوردورانی به همراه همسر، دو دختر و پسر خود، خانه ‌ای را از یک فروشنده به نام فرج ناصری خریداری می ‌کنند. اما روز اسباب کشی متوجه می‌ شوند که خانه به فرد دیگری به نام محسن خلیلی فروخته شده است! محسن به همراه پسر، همسر و دو دختر خود صبح زودتر از پوردورانی ها به خانه رسیده ‌اند و وسایل شان را در خانه گذاشته ‌اند اما با رسیدن خانواده پوردورانی، ماجرای کلاهبرداری مشخص می ‌شود و… “

این خلاصه داستان سریال شبکه یک صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران است که لوکیشن ‌های متعددی را به خود دید! حتی خانواده‌ ها برای تعقیب کلاهبردار به خارج از کشور (گرجستان) می ‌روند. تصویربرداری‌ این سریال تلویزیونی چندین ‌بار به دلیل مشکلات مالی متوقف شد اما با پیگیری ‌های مدیران و فراز و نشیب‌ هایی که عوامل کار سپری کردند، بالاخره روزهای پایانی تصویربرداری را دنبال می ‌کند.

اسامی بازیگران سریال ۸۷ متر

علی دهکردی ، مهران رجبی ، فریبا کامران ، زنده ‌یاد حسین محب اهری ، شهین تسلیمی ، دیبا زاهدی ، سونیا سنجری ، حسین سلیمانی ، فریده سپاه منصور ، محمد بحرانی و سعید پیردوست از بازیگران این سریال تلویزیونی هستند. البته سعید پیردوست را نیز پس از مدت‌ ها دوری از بازیگری در این سریال می‌ بینیم! گفته شده است مرحوم علی انصاریان فوتبالیست که البته این روزها بیشتر در نقش مجری و بازیگر دیده شده است، هم در سکانس‌هایی در این سریال به ایفای نقش پرداخته است.

زمان پخش و تکرار سریال ۸۷ متر

این سریال که کاری از گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما است و در ۴۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ ای تولید شده است، در هفته اول مرداد ماه سال ۱۴۰۰ شمسی پخش می شود.

اگر کیانوش عیاری مراحل فنی را زودتر بگذراند و سرِ موقع کار را به دست‌اندرکاران در شبکه یک صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران برساند، هشتم یا نهم مرداد ماه، ۸۷ متر رنگِ آنتن را خواهد دید!

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا