شرح کامل حرز ابودجانه انصاری برای مقابله با اشباح و اجنه
حرز ابودجانه انصاری ، ابو دجانه به پیامبر خدا شکایت برد که برخی شبها که بیرون می رود موجود شبرویی را می بینم که ضربه می زند روزی پوستش را لمس کردم شبیه جوجه تیغی بود … پیامبر خدا ص رو به حضرت علی ع فرمودند حرزی را بنویس که برای ابودجانه و پس از او برای امتم بماند برای…
حرز ابودجانه انصاری چیست و چه کاربردهایی دارد؟
آزار و اذیّت دیگر موجودات حرام است هم برای انسان و هم برای جنّ . همانطور که ما اجازه نداریم به دیگر موجودات آزار برسانیم جنّیان نیز چنین اجازه ای ندارند.
امّا همانطور که ما انسانها از این دستور الهی سرپیچی میکنیم و سایر انسانها و موجودات را مورد اذیت قرار می دهیم،گاهی اوقات جنّیان نیز به آزار و اذیّت دیگران می پردازند. منتها جنّ برای ما قابل رؤیت نیست بنابر این در صورت شنیدن صدای آنها و یا دیدن آنها بیش از پیش وحشت می کنیم.
در روایات اسلامی همانطور که برای در امان ماندن از شرّ انسانهای شرور یا حیوانات موذی راهکارهایی ارائه شده، در مورد آزار و اذیّت جنّ نیز به نکاتی اشاره شده. ما در این مقاله به شرح چندیدن مورد پرداخته ایم.
مضمون کامل نیایشی حرز ابودجانه انصاری برای دفع جن از خانه
هر گاه شخصی بترسد و چیزهای عجیب غریب در نظر او آید خواه کودک یا بزرگ باشد این دعا را نوشته در بازو بندد و اگر در خواب می ترسد یا موقع خواب کابوس میبیند نوشته در زیر سر بگذارد خوب میشود و ترس از او زایل میشود.
حرز ابودجانه در هر منزل یا مکان باشد اجنه دیگر به آن منزل نمی آیند و اگر در بین دو نفر جنگ و نزاع باشد هرگاه این حرز را در آب فرو کرده و آب آن را به خورد طرفین دهند یا بر روی لباس آنها بپاشند سریع ساکت و آرام شوند و این عمل به تجربه رسیده است.
این حرز باید در روز یکشنبه در ساعت شمس یا در روز پنج شنبه در ساعت مشتری وبه مشک و گلاب و زعفران بر روی(( پوست آهو)) یا ((کاغذ سفید)) نوشته شود و در اول و آخر این عمل فاتحه بر روح پیامبر و امیرالمومنین( که این حرز را به دستور پیامبر نوشت) و به ابی دجانه هدیه نمود و شب جمعه صد صلوات بر روح پیامبر هدیه کنی و حرز ابی دجانه اینست :
بسم الله الرّحمن الرّحیم
هذا کتابُ من محمّد رسول الله رَبّ العالمین
اِلی مَن طَرَق الدّار مِن العّمار والزرّار الاّ طارقا” یَطرُق بِخِیر اَمّا بَعد فاِنَّ
لَنا وَ لَکُم فی الحَیواه الحق سَعَه ُ فاِنّ یَکُن بَک غاشِقا” مولِعا” اَو فاجِرا”
اَو مُقتَحِما ” فَهذا کِتاب الله یَنطِق عَلَینا وَ عَلَیکُم بالحَق اِنّا کُنّا نَستَنسَخ ُ
ما کُنتُم تَعمَلون وَ رُسُلُنا یَکتُبون ما یمکُرون اترکوا صاحب کِتابی
هذا(فلان بن فلان) وانطَلَقوا اِلی عَبدَه الاوثانِ وَ اِلی مَن یَزعَم اَنَّ
مَعَ اللهِ الها” اخر لا اله الا هُوَ کُلَّ شیءٍ هالِکٌ الاّ وَجهَه لهُ الحُکم
وَ اِلیه تُرجَعون حم لا یَنصَرون حمعسق تفَرّقت اَعداالله وَ بَلَغَت
حجّه الله وَ لا حَول ولا قوّهَ الاّ بالله العَلی العَظیم فَسَیَکفیکَهُمُ
الله وَ هُوَ السَّمیع العَلیم .
آزار دیدن از اجنه و ام صبیان
هر گاه کسی را اجنه آزار رسانیده باشد این دعا را نوشته بر بازوی راست وی ببندند شفاء یابد :
بسم الله الرّحمن الرّحیم
یا هُوََ یا مَن هُوَ یا مَن لَیسَ
الاّ هُوَ صلّّی علی محمّدٍ و ال محمّد
وَجعلَالحامِلَ کِتابی هذا مِن کلّ هَمّ ٍ وَ غَمّ ٍ
وَ اَلَمٍ وَ خَوفٍ وَ مَرَضٍ فَرَجا” وَ مَخرَجا” بمحمّدٍ وَ
علّی ٍ وَ فاطِمه وَالحسَن والحسِین وَ علّیٍ وَ محمّدٍ و
جعفرٍ وَ موسی و علیٍّ وَ محمّدٍ وَ علیّ وَ
حَسَن وَ محمّمدٍ المهدی ص الله علیهِم اجمَعین.
از حضرت رسول (ص) منقول است این دعا را بنویسند و در نزد خود نگهدارند :
بسم الله الرحمن الرحیم
لا اله الاّ الله علیه توکّلتُ وَ هُوَ رَبّ العرش ِ العظیم ما شا ءالله کانَ وَ
ما لَم یشاءَ لَم یَکن اشهدُ انّ الله علی کلّ شیئٍ قَدیر وَ
انّ اللهَ قَد احاطَ بکلِّ شیءٍ عِلما” اللّهُمّ انّی
اَعوذُ بِکَ مِن شرِّ کُلَّ دابّهٍ اَنتَ اخِذٌ بِناصِیَتِها اِنَّ رَبّی علی صِراطٍ مُستَقیمٍ
بجهت دفع ام صبیان این را بنویسد و با خود بدارد این دعا است:
جَریوث جَریوث اوارَث هیون بَرطوث سَلموث
سلمو مانس وما درونا فرونا اهیون جیوز
دفع صرع (غش) – در حدیثی روایت است کسی را که صرع بگیرد بر او این دعا را بخوانید خوب میشود اینست:
عزَمتَ عَلَیکَ یا ریح بالعَزیمه الّتی عَزَّم بَها
علیّ بن ابی طالب ع وصیّ رسول الله ص علیه
و اله علی جِنّ وادی الصّفواء فاَ جابوا وَ اطاعوا
لمّا اجَبَتَ وَ اَطَعَت وَ خَرَجَت عَن فلان بن
فلانه ( اگر مونث بود ) فلانه بنت فلانه ( اسم مریض و اسم مادر مریض السّاعَه السّاعه السّاعه)
سوره حمد را با مشک و زعفران هفت مرتبه بنویسند و آن نوشته را به آب بشویند و نگه دارند بمدت یکماه از آن آب بخورد. به یک ماه نرسیده شفا مییابد انشا الله .
جهت دفع صرع و درمان شخص جن گرفته
از امام محمد باقر ع منقول است کسی را که جن گرفته باشد بر آن فرد سوره حمد و سوره فلق و سوره ناس را هر کدام ده بار بخوانند و این سه سوره را در ظرف چینی کار نکرده بمشک و زعفران بنویسند و با آب بشویند و به ان فرد بنوشانند و با ان آب وضو گیرد و غسل کند خلاص میشود .
کسی که جن گرفته و مصروع باشد این دعا را در پنج سطر بنویسند و بر بازوی راست او بندند بزودی شفا یابد به تجربه رسیده است :
حروفات باید مفتوح نوشته شوند یعنی وسط حروف باز باشد مثل (ط ض ظ )
بسم الله الرحمن الرحیم
وَ نفِخَ الصور فصعق من فی السّموات و من فی الارض الاّ ما شا الله
ثمّ نفنح فیه تاره اخری فاذا هُم قیامٌ ینظرون و اشرقت
الارض بِنور ربّها وَ وَضعَ الکِتاب وَجیء بالنبیّین وَالشّهداء وَ قَضی بینهُم
بالحق وَ هُم لا یَظلَمون وَ صلّی الله علی محمّدٍ واله اجمعین .
جن ها در چه صورتی مزاحم انسان میشوند؟
شما چه راه حل هایی پیشنهاد میکنید که صد در صد تضمین میکنید اگر ما آن کارها را انجام بدیم جن ها مزاحم ما نمیشوند؟ مثل گذاشتن نمک زیر بالشت!! آیا این خرافات است یا کاربرد دارد؟
خداوند در آیه ى ۲۷۵ سورهى بقره مىفرماید: کسانى که ربا میخورند (در قیامت) برنمی خیزند مگر مانند کسى که بر اثر تماس شیطان دیوانه شده (و تعادل خود را نمیتواند حفظ کند گاهى زمین میخورد و گاهى به پا میخیزد).
مرحوم علامهى طباطبایى در تفسیر این آیه میفرماید: اگر چه آیه دلالت ندارد که هرگونه جنون و دیوانگى ناشى از تماس شیطان باشد و لکن اشارهاى است بر این که بعضى از دیوانگىها از ناحیه شیطان است.
و همینطور آیه دلالت بر این نمیکند که این گونه تماس فعل خود شیطان باشد براى این که شیطان به معناى شریر (شرور- مردمآزار) است که هم بر ابلیس اطلاق میگردد و هم بر انسانهاى شریر و هم جنّیان شریر و ابلیس هم از طایفه جن است.
اما آن چه یقینى است از دلالت آیه این است که براى جنّ در این گونه تماس (که حاصل آن دیوانگى است) شأنى است ولو این که همه ى آنها این گونه نباشند.
اما این گونه نیست که شیطان سلطهاى قهرى و غیراختیارى بر انسان داشته باشد، بلکه سلطه شیطان، همه سلطه فتنه و غرور است به این معنى که انسان را دعوت به آلودگى مینماید و به عبارت دیگر در راه هدایت دام میگستراند، به فرموده قرآن: (اى شیطان) بر بندگانم تسلط نخواهى یافت مگر گمراهانى که از تو پیروى میکنند.
نتیجه این که شیاطین و جنیان هیچگونه تصرف و سلطه قهرى و غیراختیارى بر انسان ندارند و هرگونه انحرافى از ناحیه آنها در مورد انسان صورت میگیرد همراه با اختیار آدمى است، اما این که بعضى سختىها در زندگى انسان از ناحیه شیاطین است شکى نیست که همه براى آزمایش و امتحان ماست. از این رو تفاوت است میان انحراف و سختى. انحراف براى مؤمنین نیست، اما چه بسا سختى براى آنها باشد.
راه های درمان و علاج جن زدگی و دوری جن ها
اما راه علاج و درمان نیز گوناگون است، از آن جمله:
- دورى از تنهایى
- تغییر مکان و محل زندگى اگر چه به طور موقت.
- صدقه دادن.
- خواندن سوره هایى از قرآن مانند «چهار قل» و آیه «و ان یکاد».
در نهایت مراجعه به برخى از کسانى که توانایى رفع آزار جن ها را دارند. زاهد ار رندى حافظ نکند فهم چه باک دیو بگریزد از آن قوم که قرآن خوانند
(مضمون مصراع دوم، ترجمه ى روایتى است از حضرت على (ع):
البیت الّذى یقرء فیه القرآن و یذکر الله عزّ و جلّ فیه، تکثر برکته و تحضره الملائکه و یهجره الشیطان
خانهاى که در آن قرآن قرائت شود، و یاد خداوند در آن خانه مرتب انجام شود، برکت آن خانه زیاد شود و ملائکه در آن خانه حاضر گردند و شیطانها از آن خانه بیرون روند. (دیوان حافظ دکتر انجوى شیرازى))
ما در پارهاى خبرها درباره شرارتها، وسوسه ها و تهاجم هاى شیطانهاى جنّى مطالبى را میشنویم یا میخوانیم و با استفاده از قرآن کریم پى میبریم که شیطان معنى وسیعى دارد و به معنى هر موجود سرکش و طغیانگر و موذى است، لذا در قرآن به انسانهاى پست و خبیث و طغیانگر نیز شیطان گفته شده است.. (سوره انعام، آیه ۱۱۲)
در سوره ناس چنین میخوانیم: «بگو پناه میبرم به پروردگار مردم، خدا و معبود مردم، از شرّ وسوسه هاى شیطان و موجود شرورى که همواره ظهور میکند و سپس پنهان مىشود و براى تصرّف دل حمله و گریز دارد.. آن که در سینه هاى مردم وسوسه میکند خواه از جنس جن باشد و خواه از جنس انسان»
بنابراین، انسان باید پیوسته از شرّ شیطان هاى جنّى و انسى به خدا پناه ببرد. البته همه جنیان شیطان نیستند شیطان جنّى آن جنى است که کافر است و اسلام نیاورده و کارش خرابى و شرارت و شیطنت است.