نقدی بر بازی «نیلوفرکوخانی» در سریال سرجوخه / متفاوت در چالشی تازه!

نیلوفر کوخانی، متولد دوم شهریور هزار و سیصد و هفتاد، تهران، لیسانس ادبیات فارسی، برنامه ریز، دستیار کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون، در کارنامه هنری او می توان به سریال های «چرخ فلک»، «تاریکی شب، روشنایی روز»، «خواب زده»، «خانه امن» «همبازی» و فیلم سینمایی «دختران زمستان» اشاره کرد، در این شماره نگاهی داشته ایم به بازی نیلوفر کوخانی در سریال سرجوخه و یادداشتی کوتاه بر این مجموعه که با هم میخوانیم.نقدی بر بازی «نیلوفرکوخانی» در سریال سرجوخه / متفاوت در چالشی تازه!

خبرنگار
عباسعلی اسکتی

با پخش چند قسمت از سریال تازه  احمد معظمی آنچه بیش از هر چیز نظرها را جلب می کند بازی خوب کاراکترهای این سریال و چند بازیگر اصلی آن است، یکی از این چند کاراکتر «نیلوفر کوخانی» بازیگر خوش آتیه این روزها است که پیش تر از این نیز بازی های خوبی را از او در مجموعه های تلویزیونی شاهد بوده ایم.

به نظر می رسد بازی و شخصیت هنری «نیلوفر کوخانی» در سریال سرجوخه به پختگی قابل قبولی رسیده و از این پس تصویر و نمایش ایران می تواند روی یک بازیگر جوان و آینده دار حساب ویژه تری باز کند، هنرمندی که با چهره ای تصویر پسند، بیان و اکت هایی مناسب و احتمالا انتخاب های خوب حتما می تواند یکی از چهره های مطرح سالهای آینده سینمای داخلی باشد، چنانچه راه را تا امروز درست رفته و بدون کمترین حاشیه های زرد ناخواسته و خودخواسته توانسته به شخصیت یک «برند» شدن نزدیک شود.

از آخرین مرتبه ای که تلویزیون یک سریال پر مخاطب را به نمایش گذشته سالها می گذرد، رسانه ای که مدتهاست در سراشیبی سقوط قرار گرفته حالا پس از همان مدتها سریالی را به نمایش گذاشته که مخاطب قهر کرده با این پلتفرم آن را تماشا می کنند.

مجموعه سرجوخه که با برچسب سریال امنیتی چند بار به دلایل مختلف پخش آن عقب افتاد در نهایت با تغییر و سانسورهایی که حتی اگر عوامل هم به آن اشاره نمی کردند و در بسیاری از لحظات آن مشهود است روی آنتن رفت.

داستانی که در همین چند قسمت ابتدایی بیننده را به وجد آورده است چون نه تنها برخلاف بسیار دیگری از مجموعه های این رسانه یا شبکه نمایش خانگی پایان آن قابل حدس نیست بلکه بدون اغراق  می توان گفت که مخاطب با دیدن سکانس بعدی آنچه را می بیند که انتظارش را نداشته است. فیلمنامه ای که حداقل تا امروز از منتقدان نمره قبولی گرفته است.

کارگردانی خوب احمد معظمی و انتخاب بازیگران خوبتر از دیگر نقاط قوت سریال سرجوخه است، سامان صفاری، نازنین کیوانی، نیلوفر کوخانی، حمیدرضا محمدی، هژیز سام، مریم وحیدزاده، پیمان احمدنیا، عبدالرضا نصاری، علی اوسیوند و… به درستی سرجای خودشان چیده شده اند تا با بازی گرفتن درست کارگردان برای علاقه مندان باورپذیر باشند، اکت های درست، لحن و گفتار متناسب، چیدمان پلان های صحیح و در نهایت تصویر و تدوین خوب اکثریت رضایتمندی را برای این اثر به همراه خواهد داشت.

اکنون سوالی که به ذهن اکثر مخاطبان تلویزیون و بینندگان این مجموعه می رسد این است که چرا با وجود اینکه می شود مجموعه هایی خوب و فیلم هایی قابل صحبت ساخت چرا این رسانه با کج خلقی، لجبازی و سانسور بیش از حد سراغ داستانهایی نخ نما شده و تکراری می رود و فضا را برای بیشتر دیده شدن آثارش باز نمی گذارد، قطعا با ممیزی کمتر و داستانهایی نو و تازه چنانچه در سریال سرجوخه و قبلتر از آن در چند کار دیگر مشاهده کرده ایم شاید این رسانه دوباره به محبوبیت گذشته برگردد و تماشاگر جاری شده به سمت اینترنت و شبکه نمایش خانی را به آغوش خود بازگرداند، هنوز از خاطر عموم نرفته است زمانی را که برای پخش سریال هایی قابل تماشا خیابان های شهر خلوت می شد و مردم چگونه با شعف پیگیر داستان های مورد علاقه خود بودند.

 

 

 

 

 

 

بیشتر بخوانید :

گفتگو با بازیگر سریال سرجوخه / عبدالرضا نصاری: مخاطب همیشه باید محترم شمرده شود

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا