چرا تلویزیون فلش رو نمیخونه؟

رپورتاژ آگهی

چرا تلویزیون فلش رو نمیخونه؟

فلش مموری حافظه کوچکی است که با اتصال به انواع دستگاه های دیجیتال از جمله تلویزیون، تبادل اطلاعات را تسهیل می کند. نخواندن فلش در تلویزیون یکی از اتفاقات رایجی است که ممکن است برای هر کاربری در هنگام استفاده از تلویزیون های هوشمند رخ دهد. مواردی مانند پورت آسیب دیده تلویزیون، فلش رمزگذاری شده، فرمت USB و غیره می توانند باعث ایجاد مشکل عدم شناسایی فلش مموری توسط تلویزیون شوند.

خدمات ویژه: تعمیر تلویزیون شارپ

علت نخواندن فلش در تلویزیون

چرا تلویزیون فلش رو نمیخونه؟

دلایل متعددی وجود دارد که می تواند باعث نخواندن فلش در تلویزیون شود. از فرمت نامناسب گرفته تا خرابی فیزیکی فلش و سوکت یو اس بی تلویزیون. در ادامه به این موارد می پرازیم.

خدمات ویژه: تعمیر تلویزیون مجیک

 

فرمت نامناسب فلش

فرمت های نامناسب یکی از دلایلی است که فلش توسط تلویزیون ها خوانده نمی شود. در بیشتر موارد، تلویزیون ها از فرمت “FAT32” پشتیبانی می کنند. تلویزیون هایی هستند که فرمت های دیگری را پشتیبانی می کنند، اما فرمت هایی مانند “NTFS” توسط هیچ دستگاهی قابل خواندن نیست، اگر دلیل عدم خواندن فلش فرمت آن باشد، می توانید فلش درایو را به رایانه متصل کنید، در صورت لزوم “پشتیبان گیری” را انجام دهید، سپس بر روی درایو فلش راست کلیک کنید. گزینه فرمت را انتخاب کنید؛ در پنجره باز شده فرمت را به “FAT32” تغییر دهید.

خرابی فلش مموری

در صورت مشاهده هر گونه مشکلی مانند خرابی و شکستگی می توان گفت که فلش معیوب است و باید تعویض شود. با این حال، نمی توان آن را به هیچ دستگاه دیگری وصل کرد و فلش شکسته هیچ استفاده ای ندارد و حتی تعمیر هم نمی شود.

خرابی پورت تلویزیون

به دلایل مختلف، مانند ضربه خوردن، پورت تلویزیون شما ممکن است در استفاده از فلش در این شرایط مشکل داشته باشد: یا باید از پورت دیگری استفاده کنید، یا از یک تکنسین حرفه ای بخواهید که پورت تلویزیون را تعمیر یا تعویض کند. قبل از اینکه تلویزیون خود را به تعمیرکار بسپارید؛ پورت ها را تمیز کنید، وجود گرد و غبار می تواند مشکل ایجاد کند.

نشان ندادن محتویات فلش در تلویزیون

اگر متوجه شدید که تلویزیون شما فلش مموری را تشخیص نمی دهد و محتواهایش را نمی شناسد، قبل از انجام هر کار دیگری حتما فلش را فرمت کرده و در صورت امکان آن را تعمیر کنید. پس از ذخیره داده ها می توانید فلش را روی لپ تاپ خود فرمت کنید. در مرحله بعد باید فلش را فرمت کنید. اگر پورت USB آسیب دیده است، برای تعمیر یا تعویض با یک تعمیرکار مجرب تماس بگیرید. برای اینکه مطمئن شوید مشکل از پورت یا خود فلش است، بهتر است فلش را روی دستگاه دیگری مثلا روی لپ تاپ امتحان کنید. در صورت آسیب دیدن برد باید سریعا برد اصلی تلویزیون را تعمیر کنید یا در صورت نیاز این قطعه را تعویض کنید.

بهترین فرمت فلش برای تلویزیون

بهترین فرمت برای هارد اکسترنال یا فلش مموری برای گوش دادن به موسیقی در ضبط ماشین یا تماشای فیلم در تلویزیون فرمت FAT32 است زیرا با فرمت های دیگر برای دستگاه های مختلف سازگار است. بنابراین، اگر می خواهید از فلش مموری برای دستگاه های مختلف استفاده کنید، بهترین راه برای فرمت فلش مموری و هارد اکسترنال، فرمت و ذخیره با فرمت FAT 32 است.

نحوه رفع مشکل عدم نمایش محتویات و نخواندن فلش در تلویزیون

دلیل اینکه تلویزیون شما از فلش پشتیبانی نمی کند ممکن است این باشد که دستگاه شما از فرمت سیستم فایل NTFS پشتیبانی نمی کند. بسیاری از درایوهای فلش به طور پیش فرض در این حالت هستند. اکثر تلویزیون ها از فرمت FAT32 یا exFAT پشتیبانی می کنند. بنابراین توصیه می شود فلش درایو را در این حالت فرمت کنید. فلش را به پورت یو اس بی کامپیوتر وصل کنید. حال ببینید که فلش توسط کامپیوتر شناسایی شده است یا نه. روی USB در This PC راست کلیک کنید و Format را انتخاب کنید.

حال روی File system کلیک کنید و FAT32 یا exFAT را انتخاب کنید. روی Start بزنید. سپس OK را بزنید. صبر کنید تا فرایند فرمت انجام شود. سپس اطلاعات خود را دوباره وارد فلش کنید و آن را به تلویزیون بزنید. ممکن است این تغییر فرمت موجب کاهش حجم فلش شود و ظرفیت را تا حجم ۴ گیگابایت پایین بیاورد.

منبع: وب اپلیکیشن تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا