۱۰ تا از خوشمزه ترین سوپ ها برای سرماخوردگی و گلودرد

رپورتاژ آگهی

در فصل سرما بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و گلودرد نیز بیشتر می‌شوند و اغلب افراد به دنبال پیدا کردن دستورالعمل‌هایی برای گذراندن راحت‌تر این دوران هستند. سوپ‌ها بهترین گزینه در انتخاب غذا برای این شرایط هستند؛ زیرا به دلیل داشتن مواد اولیه متفاوت مانند انواع سبزیجات، سرشار از ویتامین هستند و گزینه‌ای ایده‌آل برای تقویت سیستم ایمنی به شمار می‌آیند. در این مطلب نیز قصد داریم لیستی کامل از ۱۰ سوپ پرطرفدار برای سرماخوردگی و گلودرد را به شما معرفی کنیم.

خوشمزه‌ترین سوپ‌های مخصوص سرماخوردگی و گلودرد

برخی از انواع سوپ‌ها مانند «سوپ مرغ چینی»، «سوپ رشته»، «سوپ شیر»، «سوپ استانبولی»، «سوپ فلفل امریکایی»، «سوپ کدو حلوایی»، «سوپ شلغم»، «سوپ عدس» و «سوپ لوبیا قرمز» نسبت به بقیه پرطرفدارتر هستند که در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت:

۱. سوپ مرغ چینی

سوپ مرغ چینی بسیار راحت تهیه می‌شود و برای درست کردن آن کافی است، سیر خرد شده را در مقداری روغن کنجد تفت بدهید، سپس فلفل قرمز ریز خرد شده و ریشه زنجبیل ریز خرد شده را اضافه کرده و در نهایت مرغ خرد شده را در داخل تابه بریزید. پس از این مرحله کافی است آب مرغ و سس سویا، به همراه زردچوبه وسیب‌زمینی شیرین را به آنها اضافه کرده و اجازه دهید کاملا پخته شوند. در نهایت نیز کلم بروکلی و پیاز سبز خرد شده را به آنها اضافه و پس از ۵ دقیقه سرو کنید.

۲. سوپ رشته

سوپ رشته را تقریبا همه ایرانی‌ها می‌شناسند و ترکیبات اصلی آن شامل رشته، سبزیجات و پروتئین‌هایی مثل مرغ یا گوشت است؛ به همین دلیل تاثیر بسیار خوبی روی درمان سرماخوردگی دارد. شما می‌توانید برای درست کردن سوپ رشته از بلدرچین یا شترمرغ هم استفاده کنید. دیگر مواد مورد نیاز برای تهیه این سوپ نیز شامل هویج، سیب زمینی، پیاز، زردچوبه، گشنیز و جعفری، رب گوجه فرنگی و زرشک برای طعم دادن به غذاست. سبزیجات بهتر است به شکل خام و تازه به سوپ اضافه شوند و مواد به آرامی روی حرارت ملایم پخته شوند.

۳. سوپ شیر

سوپ شیر یا سوپ خامه یکی از خوشمزه‌ترین‌ها برای درمان سرماخوردگی است که وجود شیر و خامه درون آن، طعمش را جذاب‌تر کرده است. برای تهیه این سوپ از سس بشاملی استفاده می‌شود که دارای ترکیبات آرد سفید، شیر، خامه، نمک و فلفل است که بافت منحصر به فردی را به سوپ می‌بخشد. می‌توانید برای مغذی‌تر کردن سوپ، از سینه مرغ نیز درون آن استفاده کنید. سوپ شیر در بسیاری از رستوران‌ها طبخ می‌شود.

۴. سوپ استانبولی

سوپ استانبولی نیز انتخابی مناسب برای سرماخوردگی و گلودرد است که باید حتما برای درست کردنش از سیب استانبولی که در بازار به فروش می‌رسد، استفاده کنید. مهم‌ترین ویژگی این مدل سوپ، وجود مقادیر بالایی از ویتامین C است که باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود و به همین دلیل روند بهبود سرماخوردگی را سریع‌تر خواهد کرد. مواد لازم دیگر نیز شامل هویج، پیاز، سینه مرغ، شیر، آرد سفید، روغن زیتون، پنیر چدار و ادویه‌ها هستند که درنهایت با آرد و شیر ترکیب می‌شوند و تا زمان سرو روی حرارت می‌مانند.

۵. سوپ شلغم

سوپ شلغم نیز غذایی ساده و مفید و سرشار از ویتامین سی و پتاسیم است. به همین دلیل می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و التهاب ریه را کاهش دهد. مواد لازم برای درست کردن این سوپ آب مرغ، جو پرک، شیر یا خامه، هویج، پیاز و شلغم است که در انتها با آب لیمو ترش، نمک و فلفل، طعم‌دار و سرو می‌شود.

 

۶. سوپ کدو حلوایی

سوپ کدو حلوایی نیز یکی از غذاهایی است که در درمان سرماخوردگی بسیار موثر است. موادی که برای درست کردن این سوپ استفاده می‌شوند، شامل کدو حلوایی، پیاز، عصاره مرغ، سیب‌زمینی، هویج، ساقه کرفس، دال عدس، بلغور جو، خامه، کره، نمک، فلفل، ادویه، گشنیز و جعفری هستند که در انتها باید تمام این ترکیبات درون میکسر ریخته و سرو شوند.

۷. سوپ فلفل امریکایی

سوپ فلفل امریکایی نیز همان‌طور که از نامش پیداست، نوعی غذای تند به رنگ قرمز است. از آنجایی که در ترکیبات آن از فلفل قرمز استفاده شده، سرشار از ویتامین سی است و نقش اساسی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. از دیگر ترکیبات موجود در این سوپ می‌توانیم به پیاز، لوبیا قرمز، سیر، فلفل دلمه‌ای سبز، نارنجی و قرمز، گوشت گوسفند، روغن زیتون، شکر، گوجه فرنگی، فلفل سیاه، فلفل قرمز، آویشن و برگ بو اشاره کنیم. درنهایت نیز پیش از سرو سوپ، روی آن پنیر چدار رنده‌شده ریخته می‌شود.

۸. سوپ عدس

سوپ عدس غذایی خوشمزه و مقوی است که اغلب افراد آن را در فصل زمستان تهیه می‌کنند. این سوپ به دلیل ترکیباتی که دارد، می‌تواند به عنوان غذای مقوی در دوره سرماخوردگی میل شود. برای تهیه سوپ عدس، به موادی شامل عدس، قارچ، جو پرک، پیاز، عصاره گوشت، جعفری و ادویه‌هایی مانند نمک، فلفل سیاه و زردچوبه نیاز خواهید داشت. در انتها می‌توانید سوپ را میکس یا به شکل ساده سرو کنید.

۹. سوپ قارچ و برنج

سوپ قارچ و برنج غذایی مغذی و خوشمزه است که می‌توانید آن را نه تنها برای بیماران، بلکه به عنوان شام و ناهار نیز در نظر بگیرید. ترکیباتی که در دستور تهیه این سوپ قرار گرفته، شامل برنج، پیازچه، قارچ، جعفری و سیر است. درنهایت نیز پیش از سرو، روی سوپ را با خامه و بادام خردشده تزئین می‌کنند.

۱۰. سوپ لوبیا قرمز

اگر در دوران سرماخوردگی ضعف و بی‌حالی شدید احساس کردید، سوپ لوبیا قرمز بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. لوبیا قرمز منبعی غنی از مواد مورد نیاز بدن است که باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود و مواد مغذی را تبدیل به انرژی می‌کند. در میان ترکیبات آن به جز لوبیا قرمز، پوست نارنگی، نبات، نمک، شیر نارگیل و برنج سیاه هم وجود دارد.

سوپ‌های دلخواه خود را آنلاین سفارش دهید…

در این مطلب به معرفی ۱۰ سوپ پرطرفدار برای بیماران پرداختیم. اگر بیمار هستید و نمی‌توانید آشپزی کنید، می‌توانید سفارش غذا و خرید غذا انلاین را انتخاب کرده و با جستجوی اسامی گفته‌شده در اپلیکیشن یا سایت اسنپ فود، آنها را به صورت آنلاین سفارش دهید تا در سریع‌ترین زمان ممکن، برایتان به درب منزل ارسال شود.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا