خلاصه داستان سریال سلمان فارسی + اسامی بازیگران

در این مطلب، توضیحاتی درباره خلاصه داستان سریال سلمان فارسی همراه با اسامی بازیگران این سریال خواهیم داشت! با ما همراه باشید. سریال سلمان فارسی به کارگردانی داوود میرباقری ، کارگردان باسابقه و موفق در عرصه ساخت سریال‌ های تاریخی و به تهیه‌ کنندگی حسین طاهری ، جزو کار‌های الف ویژه مرکز امور نمایشی سیما سیما فیلم به شمار می‌ آید. جالب است بدانید پیش بینی اولیه تصویربرداری این پروژه ، پنج سال خواهد بود که در داخل و خارج از کشور انجام خواهد شد.

فاز اول تصویربرداری سریال تلویزیونی ” سلمان فارسی ” که در مرکز سیما فیلم به کارگردانی داوود میرباقری و به تهیه‌ کنندگی حسین طاهری ساخته می‌ شود، روز دوشنبه ۲۶ اسفند ماه سال ۱۳۹۸ شمشی در جزیره قشم به پایان رسید. لازم به بیان است داوود میرباقری از اوایل بهمن‌ ماه سالجاری مشغول به تصویربرداری فصل بیزانس سریال ” سلمان فارسی ” در جزیره قشم بود!

لازم به بیان است در این فصل از سریال ، به واسطه رویارویی اعراب لخمی با سپاهیان روم ، علاوه بر بازیگران ایرانی ، از بازیگران خارجی نیز استفاده شده است. در بخشی از این فصل ، عبور کاروان سلمان فارسی از کنار سپاه روم و ایران در دوران ساسانی به تصویر کشیده شده است. برای معماری درست تصویر و ایجاد فضایی قابل باور از تعداد کثیری از بازیگران خارجی با ملیت‌ های یونانی، مراکشی، ترکیه‌ ای و… استفاده شده است که همگی پس از پایان این فصل به کشور‌های خود بازگشتند!

ادامه تصویربرداری این سریال ، با توجه به شرایط موجود طبق برنامه به روز شده انجام خواهد پذیرفت؛ به احتمال بسیار زیاد ادامه تصویربرداری در فصل بهار سال ۹۹ از سر گرفته شود. تاکنون نزدیک به ۱۴۰ دقیقه مفید از این سریال، ضبط شده است.

سریال ” سلمان فارسی ” به کارگردانی داود میرباقری همانند سریال ” مختارنامه ” یکی از بزرگ ترین پروژه‌ های بین‌ المللی جمهوری اسلامی ایران در حوزه فرهنگ است.

خلاصه داستان سریال سلمان فارسی

داستان سریال ” سلمان فارسی ” از تولد تا ماجرای فتح ایران است. در فصل بندی این بخش از داستان سریال ” سلمان فارسی ” از تولد سلمان فارسی تا پیش از وفات پیامبر اسلام روایت خواهد شد که با پیش‌ بینی‌ های صورت گرفته، مجموعه ” سلمان فارسی ” در ۴۵ قسمت آماده خواهد شد.

بازیگران سریال سلمان فارسی

فرهاد اصلانی نقش تاجری را در سریال ” سلمان فارسی ” بازی می‌ کند؛ همچنین علی دهکردی و محمدرضا هدایتی نیز در این سریال به ایفای نقش می‌ پردازند. همچنین در این سریال تلویزیونی از تعداد کثیری از بازیگران جوان عرصه ی تئاتر در سطح کشور برای ایفای نقش استفاده شده است!

در جدیدترین خبر منتشر شده ، امرالله احمدجو ، نویسنده مجموعه تلویزیونی سلمان فارسی به کارگردانی داوود میرباقری ضمن تشریح شرایط تولید این پروژه در وضعیت شیوع ویروس کرونا از احتمال تاخیر در ضبط سکانس های مرتبط با کشور ترکیه خبر داد! امرالله احمدجو در این باره گفت:

” هنوز خبر جدیدی از ادامه تصویربرداری پروژه نشده است؛ با این حال خدا را شکر قبل از عید دو لوکیشن از سریال در کرمان و قشم به تصویربرداری رسید که هر دو به نحو احسن انجام شد و داوود میرباقری با پختگی و حساسیت بیشتر از همیشه کار را به انجام رساند. “

امرالله احمدجو درباره تعطیلی کار نیز گفت: ” سلمان فارسی در همان موعدی که باید به اتمام می رسید، متوقف شد و اگر زودتر متوقف می ‌شد پروژه به پیچیدگی هایی می ‌خورد. ما تصویربرداری سریال را تا ۲۸ اسفند انجام دادیم و خدا را شکر هیچ اتفاقی برای هیچ یک از اعضای گروه رخ نداد. ما از ابتدای زمستان به قشم رفتیم و در اسفند ماه خبر بیماری کرونا پیچید که البته آنجا چندان خبری نبود، برای همین خیلی هم جدی نگرفته بودیم، چون از اخبار دور بودیم. چند هفته آخر کار بحث شد که باید تعطیل شود و خطرناک است. چند پزشک با ابزار و تجهیزات کامل فرستادند و توصیه های لازم انجام شد تا اینکه کار در ۲۸ اسفند به پایان رسید. “

امرالله احمدجو درباره ادامه کار تصویربرداری سلمان فارسی نیز گفت: ” قرار بود بعد از تعطیلات عید گروه به ترکیه برود که این شرایط پیش آمد و احتمالا با توجه به شرایط فعلی ابتدا از صحنه های داخل کشور، کار را دوباره شروع کنند. البته لوکیشن‌های ترکیه هم ضروری است، چون میرباقری با دقت مکان هایی را انتخاب کرده است که با معماری بیزانس تطبیق داشته باشد.

این صحنه‌ها مربوط به سفر سلمان فارسی در شام بود که در مناطق شامات در کمپ های بیابانی دیده می شود. “

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا