زندگینامه کامل پیمان معادی بهترین بازیگر جشنواره فجر ۹۸ + زندگی شخصی و اینستاگرام

در این مطلب، درباره زندگینامه کامل پیمان معادی توضیحاتی خواهیم داشت! با ما همراه باشید. پیمان معادی ، بازیگر ایرانی-آمریکایی ، کارگردان و فیلمنامه‌ نویس سینما متولد ۹ تیر ماه سال ۱۳۴۹ شمسی در شهر نیویورک ایالات متحده آمریکا می باشد. بد نیست بدانید پیمان فرزند یک زوج ایرانی است که در ایالات متحده آمریکا زندگی می کردند و وقتی که پیمان تنها ۶ سال داشت، به ایران آمدند! پیمان یک برادر و یک خواهر دارد.

زندگینامه کامل پیمان معادی

پیمان تحصیلات خود را در ایران آغاز کرد و ادامه داد! وی فارغ التحصیل مقطع لیسانس رشته مهندسی متالوژی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج می باشد.

آغاز فعالیت پیمان معادی در عرصه سینما و هنر

پیمان فعالیت خود را به صورت جدی از سال ۱۳۷۹ شمسی و وقتی ۳۰ سال سن داشت، با نوشتن فیلمنامه ی فیلم ” آواز قو ” آغاز کرد! ” آواز قو ” فیلمی به کارگردانی سعید اسدی و به تهیه‌ کنندگی حسین فرح‌ بخش و عبدالله علیخانی با بازی بازیگرانی چون جمشید هاشم‌ پور ، بهرام رادان ، ساره آرین ، داریوش مؤدبیان ، افسانه ناصری ، ثریا حکمت ، قاسم زارع و… می باشد.

بد نیست بدانید در سال ۱۳۸۵ شمسی، پنج فیلمنامه پیمان معادی به فیلم سینمایی تبدیل شد!

ماجرای اولین حضور پیمان معادی در عرصه بازیگری

پیمان در سال ۱۳۸۷ شمسی به عنوان فیمنامه نویس به اصغر فرهادی (کارگردان، فیلم‌ نامه‌ نویس و تهیه‌ کننده فیلم) معرفی شد! اما او به پیشنهاد فرهادی در فیلم ” درباره الی ” بازی کرد و آن چنان در این فیلم درخشید که با همان کار اول به شهرت رسید! لازم به بیان است خرس نقره‌ ای بهترین کارگردانی جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۰۹ میلادی به فیلم ” درباره الی ” اهدا شد.

بد نیست بدانید در ۲۷ فوریه سال ۲۰۱۴ میلادی، نشان افسر یا همان نشان افتخار هنر و ادبیات فرانسه در شهر پاریس توسط اورلی فیلیپیتی، وزیر فرهنگ این کشور، به اصغر فرهادی اهدا شد! این نشان به‌ دلیل ” خلاقیت‌ های هنری و تأثیر اصغر فرهادی بر هنر و ادبیات فرانسه و سراسر جهان ” به این فیلمساز ایرانی تعلق گرفت. وی همچنین جایزه سزار، جایزه مستقل اسپریت و نیز جوایز بودیل را به دست آورده‌ است.

زندگینامه کامل پیمان معادی

حضور پیمان معادی در سینمای جهان!

پیمان معادی در سال ۱۳۸۹ شمسی با فیلم ” جدایی نادر از سیمین ” به سینمای جهان معرفی شد و توانست خرس نقره ای بهترین بازیگر مرد جشنواره برلین را  را به‌ همراه گروه بازیگران فیلم ” جدایی نادر از سیمین ” به خود اختصاص دهد! این فیلم برنده جایزه گلدن گلوب سال ۲۰۱۱ میلادی نیز شد! فیلم ” جدایی نادر از سیمین ” برنده ی اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان در سال ۲۰۱۲ میلادی شد! فیلم ” جدایی نادر از سیمین ” که در سطح بین‌ المللی بیشتر با نام ” جدایی ” یا A Separation ” شناخته می‌ شود، پنجمین اثر سینمایی اصغر فرهادی است.

معادی و پسرش رایان

اصغر فرهادی پس از دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان برای فیلم ” جدایی نادر از سیمین ” بر روی استیج سالن تئاتر دالبی در پیامی این چنین گفت:

” سلام به مردم خوب سرزمینم. ایرانی‌ های زیادی در سراسر جهان در حال تماشای این لحظه‌ اند و تصور می‌ کنم که خوشحالند. نه فقط به خاطر یک جایزه مهم، یک فیلم یا یک فیلمساز. آن‌ ها خوشحال‌ اند چون در روزهایی که میان سیاستمداران حرف از جنگ، تهدید، و خشونت تبادل می‌ شود، نام کشورشان ایران از دریچه باشکوه فرهنگ به زبان می‌ آید. فرهنگی غنی و کهن که زیر غبار سیاست پنهان مانده‌ است. “

می توان گفت پیمان معادی برای نقش‌ آفرینی در فیلم‌ های ” جدایی نادر از سیمین ” به کارگردانی و تهیه کنندگی اصغر فرهادی و  ” درباره الی ” به کارگردانی و تهیه کنندگی اصغر فرهادی به عنوان بازیگر صاحب سبک، شناخته شد!

همچنین پیمان برنده سیمرغ بلورین هیئت ویژه داوران در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر شد.

معادی و کریستین استوارت

حضور پیمان معادی در فیلم های هالیوودی

پیمان پس از تجربه موفق حضور در فیلم ” جدایی نادر از سیمین ” در عرصه بین المللی، توانست در سال ۱۳۹۲ شمسی برای اولین بار با سریال ” عدالت کیفری ” وارد شبکه HBO ایالات متحده آمریکا شود! پیمان در همین سال، در فیلم ” کمپ ایکس ری ” به ایفای نقش پرداخت و در سال ۱۳۹۳ شمسی نیز با فیلم ” آخرین شوالیه ها ” تجربه متفاوتی را در کنار مورگان فریمن ، بازیگر مشهور آمریکایی بدست آورد! پیمان در سال ۱۳۹۴ شمسی نیز در سریال آمریکایی ” ۱۳ ساعت ” حضور داشت!

از مهم‌ ترین نقش‌ های بین‌ المللی پیمان معادی می‌ توان به ایفای نقش ” علی ” در فیلم سینمایی ” کمپ ایکس ری ” به کارگردانی پیتر ستلر  ، فیلم  ” آخرین شوالیه‌ ها ” به کارگردانی کازئواکی کیریا و به نویسندگی مایکل کونیوس در کنار مورگان فریمن و همچنین ایفای نقش پدر نصیرخان در سریال آمریکایی ” آن شب ” و حضور در فیلم سینمایی ” شش زیرزمینی ” به کارگردانی و تهیه کنندگی مایکل بی در نقش برادر رئیس‌ جمهور تورگستان و در کنار بازیگرانی چون رایان رینولدز ، ملانی لوران ، آدریا آرجونا و بن هاردی اشاره کرد.

زندگینامه کامل پیمان معادی

درخشش پیمان معادی در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر

پیمان معادی توانست برای بازی در فیلم سینمایی ” درخت گردو ” به کارگردانی محمدحسین مهدویان ، به نویسندگی مشترک ابراهیم امینی و حسین حسنی و به تهیه‌ کنندگی سید مصطفی احمدی به عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر ۹۸ شناخته شود! لازم به بیان است داستان فیلم سینمایی ” درخت گردو ” با الهام از ماجرایی واقعی، در خلال بمباران شیمیایی سردشت شکل گرفته‌ است.

پیمان معادی و اصغر فرهادی

پیمان معادی در فیلم سینمایی ” درخت گردو ” نقش فردی به‌ نام ” قادر مولان‌ پور ” را روایت می‌ کند که در خلال بمباران شیمیایی شهر سردشت، خانواده‌ اش دچار مشکلات شیمیایی می‌ شوند.

جالب است بدانید در سکانس‌ های آخر فیلم، پیمان معادی در نقش ” قادر مولان‌ پور ” در جواب قاضی دادگاه لاهه که می‌ پرسد: ” چرا اینقدر امیدواری؟ ” جواب می‌ دهد: ” اگر ما کردها امیدوار نبودیم، خیلی زودتر از بین رفته بودیم. “

معادی در فیلم درخت گردو

زندگی شخصی پیمان معادی

پیمان ازدواج کرده است؛ و وی متاهل می باشد. او سال ها است با فرانک قوانلو ازدواج کرده است. ثمره این زندگی مشترک، دو فرزند دختر و پسر به نام های ” باران ” و ” رایان ” است، جالب است بدانید این خانواده بین ایران و لس آنجلس آمریکا در رفت و آمد هستند!

پیمان در مصاحبه ای درباره علاقه خود با بازیگری این چنین می گوید: ” ولع این را ندارم که خارج از کشور به ستاره تبدیل شوم. از سن من هم گذشته که چنین اشتیاقی داشته باشم، اما خوشبختانه خانواده و دوستان خوبی دارم که هرگز اجازه نمی‌ دهند، ذره‌ ای از چارچوب زندگی‌ هنری‌ ام دور شوم. “

در انتها بد نیست بدانید وی علاوه بر فعالیت در عرصه هنر و بازیگری، مالک یک گالری ساعت در تهران است!

معادی و همسرش

افتخارات پیمان معادی

مرکز عمومی امور مسلمانان هالیوود یا ” MPAC ” پس از اکران فیلم سینمایی ” کمپ ایکس ری ” از پیمان معادی با اهدای جایزه صدا و وجدان حقیقت و متن زیر تقدیر کرد!

” ما این افتخار را داریم از شما به عنوان مسلمانی که با بازی در فیلم کمپ ایکس ری فضای مناسبی را برای اعتراض به رفتارهای ضدبشری نسبت به یک مسلمان زندانی شده، رقم زدید تقدیر کنیم. “

آدرس اینستاگرام پیمان معادی

https://www.instagram.com/paymanmaadi

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا