آیا چای آبی مناسب کاهش وزن است؟

ترجمه: سمیرا فیض آبادی ، اختصاصی جدول یاب

چای سبز را فراموش کنید

درمورد فواید چای سبز چیزهای زیادی شنیده‌ایم. چای سبز به کاهش وزن کمک می‌کند، برای سلامتی مفید است و طعم بسیار خوبی دارد. اما باید بدانید که چای‌ها و دمنوش‌های گیاهی بسیاری وجود دارند که از چای سبز خیلی بهتر هستند اما شناخته شده و معروف نیستند. برای مثال دمنوش بابونه بسیار آرامش بخش و کاهنده استرس است.

چای آبی

چای آبی حاوی مقداری کافئین است و از گلبرگ‌های گیاه آن برای تولید رنگ آبی استفاده می‌شود. این نوع چای قبل از اینکه در سراسر جهان طرفدار پیدا کند در تایلند و ویتنام فوق‌العاده محبوب بوده است. همچنین این چای با نام چای اولانگ و چای اژدهای سیاه هم شناخته می‌شود.

این چای نوشیدنی کاملا سم‌زدایی است و کاملا غنی از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از بدن در مقابل رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. همچنین گفته می‌شود این چای برای پوست عالی است و با پیری و چین و چروک پوست مبارزه می‌کند.

یک فنجان چای آبی انتخاب بسیاری مناسبی برای کاهش استرس و نگرانی‌هایتان است. همچنین نوشیدن این چای خلق و خوی‌تان را بهتر کرده و اعصابتان را آرام می‌کند.

یک ویژگی مثبت دیگر این نوشیدنی گیاهی، تنظیم سطح قند خون‌ بدن است و برای افراد دیابتی نوشیدنی بسیار مناسبی به حساب می‌آید. کافئین موجود در این چای همچنین به تقویت متابولیسم بدن کمک می کند و باعث میشود کالری بیشتری بسوزانید. این چای به شما کمک می‌کند از شر چربی‌های شکم‌تان خلاص شوید و از افزایش وزن در اطراف معده جلوگیری به عمل می‌آورد. طبق یک سری مطالعات تازه سلامت کبد را بهبود می‌بخشد. چای اولانگ حاوی یک ماده معدنی به نام «تینین» است که به افزایش تمرکز و هوشیاری شما کمک می‌کند.

نوشیدن این چای در ابتدای روز،  یک شیوه بسیار موثر برای حفظ آب لازم بدن در طی روز است و به سلامتی، خوش اندام ماندن و از دست دادن چربی‌های اضافی بدن کمک می‌کند.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا