با بهترین و دیدنی ترین سریال های ترکیه ای آشنا شوید

جدول یاب، محمد سیمری : سینمای ترکیه در چند سال گذشته پیشرفت فراوان و چشم گیری داشته است، به گونه ای که اکنون سریال های ترکیه ای در کشور مـا طرفداران فراوانی را به خود اختصاص داده است! از دیگر سو، نقاط مشترک بسیار زیادی در میان فرهنگ ترک‌ ها و ایرانی‌ ها وجود دارد که این اتفاق نیز سبب افزایش جذابیت سریال های ترکیه ای برای ما ایرانی‌ ها بوده است. سریال های ترکیه ای ، سریال های خوش‌ ساختی طرف هستند که داستان جذاب آن ها، مخاطب را به مشاهده ی قسمت‌ های دیگر سریال تشویق می‌ کند!

در این مطلب، تصمیم داریم شما را با بهترین و دیدنی ترین سریال های ترکیه ای در چند سال گذشته آشنا نماییم؛ با ما همراه باشید.

معرفی بهترین سریال های ترکیه ای

سریال عشق ممنوعه

سریال عشق ممنوعه یا Aşk-ı Memņa

سریال عشق ممنوعه، داستان عشق بی‌ حاصل با طرح دراماتیک اغراق‌ آمیز و همچنین کلاسیکی اسـت کـه توسط کشور ترکیه ساخته شده است و پخش گردیده است.

سریال حلقه

سریال حلقه یا Halka

سریال درام و اکشن حلقه ، داستان انتقام دو جوان را روایت می کند کـه بـه خون یک دیگر تشنه‌ اند! شاید جالب باشد که بدانید سریال حلقه ، یکی از جذاب ترین سریال‌ های ترکیه ای بـه‌ شمار می آید و با توجه روایت سریع و قابل درکی کـه دارد، مخاطب از پیچش‌ های داستانی این سریال به صورت دائم شگفت‌ زده می شود!

سریال سبلا

سریال سیلا یا Sıla

سریال سیلا پیرامون آداب و سنت های سخت‌ گیرانه‌ ای اسـت کـه مردم جنوب کشور ترکیه با آن زندگی می کنند. ماجرای سریال سیلا ، ماجرای دختری با همین نام است که در یکی از شهرستان‌ های کشور ترکیه به دنیا می آید و از آنجایی که پدر وی نمی تواند بـه خوبی او را بزرگ کند، وی را نزد خانواده‌ ای ثروتمند در شهر استانبول می‌ فرستد. سیلا در پیش این خانواده زندگی خوبی دارد تا این کـه در جوانی ربوده می شود و بـه روستایی کـه در آن زندگی می کرد، باز می گردد! دراین روستا، رسم و رسوم‌ های دست و پاگیری وجود دارد و…

سریال پرنده سحرخیز

سریال پرنده سحرخیز یا Erkenci Kus

سریال پرنده سحرخیز به عنوان یک سریال کمدی و درام، ممکن اسـت ابتدا معمولی به نظر آید، اما داستان پردازی و روند سیر این سریال باعث شده است تا همین ماجرای معمولی، مخاطب را به دنبال خود بکشد! ماجرای سریال پرنده سحرخیز داستان دختری بانشاط و رویاپرداز به نام صنم  اسـت کـه بـه هر چیزی فکر می کند غیر از ازدواج! در نتیجه پدر صنم وی را تهدید می کند کـه اگر بـه فکر ازدواج نباشد، بـه زور وی را شوهر خواهد داد و به همین دلیل نیز ماجرا‌های عشق و عاشقی‌ های بامزه‌ ای پیش ‌روی صنم قرار می گیرد و…

سریال گرگ سعید و شورا

سریال گرگ‌ سعید و شورا یا Kurt Seyit ve Sura

داستان سریال گرگ سعید و شورا در اواخر امپراتوری روسیه شکل گرفته اسـت؛ و به همین دلیل این سریال، یک سریال تاریخی به شمار می آید! ماجرای سریال گرگ سعید و شورا از این قرار اسـت کـه جوانی خوش‌ تیپ کـه بـه ” سعید گرگ ” مشهور اسـت، علاقه ی زیادی بـه خدمت در ارتش تزار دارد و در یک مراسم باله با دختری به نام ” شورا ” آشنا می شود و این آشنایی شعله‌ های عشق را در دل ” سعید ” و ” شورا”  شعله می زند تا با داستانی عاشقانه مواجه شویم و…

سریال راهزنان در دنیا حکومت نمی‌ کنند

سریال راهزنان در دنیا حکومت نمی‌ کنند یا eskiya dunyaya huhumudar olmaz

سریال راهزنان در دنیا حکومت نمی کنند به عنوان یک سریال تهبکارانه و مافیایی شناخته می شود! جالب است بدانید این سریال به حدی پرطرفدار است که پخش آن چیزی نزدیک بـه ۴۴.۱ میلیون لیر ترکیه روانه ی جیب سازندگان این سریال کرد!

سریال وطنم تویی

سریال وطنم تویی یا Vatanim Sensin

سریال ” وطنم تویی” به دوران جنگ استقلال کشور ترکیه می پردازد و زمانی را روایت می کند کـه ” آتاتورک ” بـه کرسی قدرت نرسیده بود! شروع سریال ” وطنم تویی” با نبرد بالکان می باشد و در این سریال شاهد روایت شخصیتی به نام ” ژنرال جودت ” هستیم کـه سربازی وطن‌ پرست اسـت و مردی خانواده‌ دار نیز ببه حساب می آید! اما توسط دوست خود، از پشت مورد اصابت گلوله قرار می گیرد و پس از نجات از این حادثه، وادار می شود سبک زندگی دیگری را در پیش گیرد و…

سریال زن

سریال زن یا Kadin

یکی از پرفروش‌ ترین سریال‌ های تلویزیونی در سبک خانوادگی در کشور ترکیه، بی شک سریال زن است. شاید جالب باشد که بدانید فروش سریال زن چیزی نزدیک بـه ۴۱ میلیون لیر ترکیه درآمد داشته اسـت! داستان سریال زن ، داستان زندگی زنی را روایت می کند کـه سرد و گرم روزگار را چشیده است و بـه‌ رغم سختی‌ های زیاد، سعی در حفظ زندگی خود و دو فرزند خود دارد.

سریال عفت

سریال عفت یا İffet

سریال ” عفت “داستان دختری به نام ” عفت ” می باشد کـه بـه همراه پدر و خواهر خود در خانه‌ ای کوچک در فقر و تنگدستی زندگی می کنند. ” عفت ” کـه دختری بسیار زیبارو و جذاب اسـت، دل بـه یک راننده ی تاکسی می بازد، اما این راننده تاکسی از عشق او سو استفاده می کند و ” عفت ” به صورت ناخواسته از او باردار می شود! ماجرا بـه گوش پدر ” عفت ” می‌ رسد و…

فصل اول این سریال در سال ۲۰۱۱ میلادی در کشور ترکیه آغاز شد و به سبب محبوبیت آن در کشورهای مقدونیه، افغانستان، پاکستان و چندین کشور دیگر نیز پخش شد.

سریال عروس استانبول

سریال عروس استانبول یا Istanbullu Gelin

سریال عروس استانبول به عنوان یک سریال عاشقانه، داستان عاشقانه ی واقعی بین یک مرد جوان و  از خانواده‌ ای اصالتا روستایی کـه بـه اصول خانوادگی شدیدا پایبند هستند و دختری هنرمند کـه زندگی مدرن او همراه با آزادی مطلق بوده است، می باشد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا