درمان های طبیعی غلظت خون چیست؟

محمد سیمری ؛ اختصاصی جدول یاب

شاید از دوستان و آشنایان خود شنیده باشید که می گویند “رنگ خوش شان تیره شده است” و… تنها فکری که در این شرایط به ذهن فرد خطور می کند این است که دچار عارضه ی غلظت خون شده است! در این شرایط خون فرد، غلیظ‌ تر و چسبناک‌ تر از حالت نرمال و عادی خود می‌ شود. البته دقت داشته باشید هیچ‌ گاه تیره بودن رنگ خون، دلیل قطعی بر بالا بودن غلظت خون فرد نیست! و تنها بایستی با انجام آزمایش های لازم، به این نتیجه رسید.

 

درمان های طبیعی غلظت خون چیست؟

 

چنانچه بخواهیم این بیماری را در اصطلاحات پزشکی بررسی نماییم، بایستی گفت در این شرایط میزان هموگلوبین‌ خون فرد بیمار بیشتر از یک فرد عادی است! به این معنی که میزان هموگلوبین ببشتر از ۱۸ در مردان و میزان هموگلوبین ببشتر از ۱۶ در زنان به عنوان بیماری غلظت خون تشخیص داده می شود. برخی از علت‌ های بروز بیماری غلظت خون، ارثی هستند و برخی دیگر نیز به مرور زمان و عدم رعایت سبک زندگی سالم ایجاد می‌ شوند. عدم استفاده از فست‌ فودها و غذاهای آماده، عدم استفاده از محصولات غذایی کنسرو شده، عدم استفاده از گوشت‌‌ های مانده و نمک‌ سود شده، عدم استفاده از مواد غذایی لزج مانند پنیز پیتزا و…، عدم استفاده از لازانیا، عدم استفاده از ماکارانی، عدم استفاده از قارچ و… از مهم ترین و ضروری ترین پرهیزات برای درمان بیماری غلظت خون و حفظ سلامتی بدن است.

توجه داشته باشید بیماری غلظت خون ممکن است حرکت اکسیژن، هورمون‌ ها و همچنین مواد غذایی را در بدن فرد مبتلا به این عارضه متوقف نماید و از رسیدن آن‌ ها به بافت‌ ها و سلول‌ ها جلوگیری کند. این بیماری می‌ تواند موجب کاهش میزان اکسیژن در سلول‌ ها شده و در نهایت کمبود مواد غذایی و هورمونی در بدن را سبب شود.

افزایش میزان غلظت خون به این دلیل خطرناک است که موجب کند شدن حرکت خون در عروق خونی می شود و خطر بروز سکته را نیز افزایش می دهد.

درباره ی علایم بیماری غلظت خون بایستی گفت که این عارضه در بعضی از افراد، متاسفانه هیچ علامت مشخصی از خود بروز نمی دهد! البته در دیگر افراد نیز با علایم و مشکلاتی چون ضعف و بی‌ حالی بدن، سر درد، احساس سبکی سر، بروز اختلالات بینایی و همچنین تنگی نفس، بروز خارش‌ های پوستی به ویژه پس از حمام کردن، بروز قرمزی صورت و نیز بروز وریدهای برجسته ی چشم‌ ها، بزرگی اندام کبد و…

همچنین بروز زخم معده، بروز دردهای استخوانی و در مراحل بعد، حتی بروز بیماری نقرس و سنگ کلیه نیز می‌ تواند از مشکلات این بیماری باشد.

 

درمان های طبیعی غلظت خون چیست؟

 

برای درمان این بیماری روش های گوناگونی وجود دارد؛ روش هایی با بهره گیری از داروهای شیمیایی و همچنین بهره گیری از داروهای طبیعی و طب سنتی. برخی پزشکان متخصص، روش حجامت را برای کاهش میزان غلظت خون پیشنهاد می دهند. دقت داشته باشید درباره مقایسه ی روش حجامت و همچنین خون دادن بایستی گفت که اگر چه روش حجامت می تواند به عنوان یک روش درمانی در بعضی بیماری های خاص مورد استفاده قرار گیرد، اما این روش در این شرایط نمی تواند جای خون دادن را بگیرد! زیرا حجم خونی که در روش حجامت از بدن فرد خارج می شود، زیاد نیست. دقت داشته باشید ما در این شرایط، نیاز داریم تا میزان قابل توجهی خون از بدن خارج شود!

 

شاید این سوال برای تان پیش آید که چگونه می توان با توصیه های طب سنتی، بیماری غلظت خون را درمان کرد؟

مصرف نان محلی سبوس‌ کامل و فاقد افزودنی‌ هایی همچوت آهن، فولیک اسید و… نقش به سزایی در درمان بیماری غلظت خون و دیگر بیماری‌ های گوارشی دارد. همچنین بهره‌مندی از هوای سالم و پاک و دوری از زندگی در هوای آلوده تاثیر زیاد و شگفت انگیزی در کاهش میزان غلظت خون دارد.

در انتها توصیه می کنیم از مصرف این ترکیب طبیعی نیز غافل نشوید! برای تهیه ی این ترکیب طبیعی بایستی ۳ قاشق آویشن تازه را با ۱۹ عدد عناب تازه در یکی قوری چینی با هم مخلوط نمایید؛ سپس با اضافه کردن ۱ الی ۲ لیوان آب جوش به این ترکیب، اجازه دهید به آرامی بر شعله ی ملایم، دم بکشد. حالا می توانید این دمنوش خوش‌ طعم و مفید را نوش جان کنید! این ترکیب طبیعی علاوه بر دارا بودن خاصیت رقیق و لطیف‌ کنندگی خون، بالا برنده ی حرارت غریزی بدن نیز می باشد و سبب بهبود پمپاژ قلب، کاهنده ی میزان چربی خون و تا حدی دارای خاصیت لاغر کنندگی نیز است.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا