خواب های ما چه تعبیری دارند؟

100 تعبیر خواب با زبان ساده

در این مقاله صد تعبیر خواب را آورده ایم، اگر شما هم خواب می بینید می توانید تعبیر آن را پیدا کنید:

خواب های ما چه تعبیری دارند؟

 

۱. سقوط

تعبیر خواب سقوط چیست؟

سقوط اغلب نماد یک “پرچم قرمز” در ضمیر ناخودآگاه شما است، و نشان می‌دهد که کنترل یکی از موقعیت‌های مهم زندگی‌تان را از دست داده‌اید. این رویا فرصت مناسبی به شما می‌دهد که به یک رابطه‌ی شخصی یا مسئولیت کاری رسیدگی کنید، پیش از آن‌که خیلی دیر شود. خواب سقوط یکی از رایج ترین خواب‌ها است و می‌توان آن را به هرچیزی که قابل سقوط یا پایین آمدن باشد مرتبط دانست: منابع مالی، سهام، موقعیت، روابط، ‌انتظارات و… شاید دیدگاه، بینش، یا چشم‌انداز شما از یک چیز سقوط کرده است یا با آن‌چه تصور می‌کردید تفاوت دارد.

۲. افتادن دندان

تعبیر خواب افتادن دندان چیست؟

افتادن دندان در خواب‌ به معنی از دست دادن قدرت یا اطمینان است. هرچند، از دست دادن دندان می‌تواند نشان‌دهنده‌ی تغییر یا موقعیت ناگهانی که موجب کم شدن عزت نفس شده‌است، نیز باشد.

۳. باردار بودن

تعبیر خواب باردار بودن چیست؟

تجربه کردن بارداری و دیدن این‌که در خواب‌ باردار هستید، می‌تواند نمادی از داشتن یک ایده‌ی جدید باشد یا نیاز برای شروع یک پروژه‌ی خلاقانه را نشان بدهد. دیدن رویای بارداری به ندرت با میل به مادر یا پدر شدن(که بستگی به ترجیحات شخصی زندگی کسی که رویا را می‌بیند دارد) مرتبط است. بارداری خلقت و توسعه‌ی زندگی است، پس خواب بارداری می‌تواند استعاره‌ای از تولد چیزی در زندگی باشد، مانند یک ایده‌، پروژه، یا هدفی جدید. هم‌چنین می‌تواند نماد بُعدی از زندگی خودتان باشد که در حال رشد و توسعه است. به طور کلی بارداری می‌تواند نمادی از خلقت باشد، یا خلق یک کار هنری یا پروژه‌ی خاص. هم‌چنین می‌تواند نشان‌دهنده‌ی ظرفیت یا فرصتی برای رشد باشد؛ یا نمایان‌گر شروع چیز جدیدی مانند یک رابطه یا شغل است.

۴. پرواز کردن

تعبیر خواب پرواز کردن چیست؟

اگر در خواب ببینید در حال پرواز کردن هستید، باید آن را نشانه‌ای از ضمیر نیمه‌آگاه‌تان بدانید به این معنی که باید پیوند محکمی را که با موقعیت خاصی در زندگی‌تان دارید، رها کنید. پرواز اغلب نشان می‌دهد که زمان آن رسیده‌است اجازه بدهید چیزها طبق روال طبیعی پیش بروند به جای این‌که دائما همه چیز را تحت کنترل داشته باشید.

۵. تحت تعقیب بودن

تعبیر خواب تحت تعقیب بودن چیست؟

اغلب آدم‌ها تصور می‌کنند که تحت تعقیب بودن در خواب‌ به معنی فرار از مشکلات است، اما در واقع برعکس است. شما تحت تعقیب ضمیر نیمه‌آگاه خودتان هستید که شما برای رویارویی با مشکل یا مواجه شدن با ترس تشویق می‌کند.

۶. مرگ و مردن

تعبیر خواب مرگ چیست؟

رویای مرگ یا مردن معمولا زمانی رخ می‌دهد که یک تغییر احساسی در زندگی فرد روی داده‌‌است یا در شرف روی دادن است. هدف از مضمون این رویا ایجاد فضا برای چیز جدیدی است که قرار است از راه برسد.

۷. لخت بودن

تعبیر خواب لخت بودن چیست؟

وقتی خواب‌ می‌بینید که در یک مکان عمومی کاملا لخت هستید، احتمالا درباره‌ی چیزی در زندگی‌تان مضطرب و آسیب‌پذیر هستید. لباس‌هایی که در واقعیت می‌پوشیدم به شناسایی ما کمک می‌کند ـ آنها نشان می‌دهند می‌خواهیم دیگران چگونه ما را ببینند. هم‌چنین نواقص بدن‌مان را نیز می‌پوشانند، و به صورت استعاره‌ای، نواقص عاطفی و روانی‌مان را نیز پنهان می‌کنند. وقتی لباسی بر تن نداشته باشیم هویتی نداریم و دیگران می‌توانند ما را همان‌گونه که واقعا هستیم ببیند.

۸. امتحان دادن

تعبیر خواب امتحان دادن چیست؟

امتحان دادن در خواب‌ به احتمال زیاد نشان‌دهنده‌ی یک موقعیت پراسترس است که شما دائما در زندگی با آن مواجه می‌شوید. این رویا اهمیت هشیار بودن را به جای غرق شدن در اضطراب نشان می‌دهد.

۹. غرق شدن

تعبیر خواب غرق شدن چیست؟

غرق شدن در خواب‌ نماد یک موقعیت طاقت‌فرسا در زندگی فردی است که این خواب‌ را می‌بیند. این موقعیت خاص ممکن است فرد را در دریایی از احساسات پرتنش ناشی از یک رابطه‌ی جدید، کشمکش شخصی یا ضربه‌ی روحی-روانی که اخیرا رخ داده‌است، غرق کرده باشد.

۱۰. مار

تعبیر خواب مار چیست؟

دیدن مار یا تعامل با آن‌ در خواب، نشان‌دهنده‌ی تغییر است. کسی که این خواب را می‌بیند یا مرتکب گناه شده‌است یا تغییر بزرگی در زندگی‌اش رخ داده‌است، و فارغ از این‌که نتیجه بد است یا خوب، احساسی نو یا متفاوت را تجربه می‌کند.

۱۱. رابطه جنسی

تعبیر خواب رابطه جنسی چیست؟

اگر مجرد هستید و خواب رابطه‌ی جنسی را می‌بینید، خودآگاه بیدارتان احتمالا از نظر خودبیانی و بازیابی خویش، احساس محدودیت دارد. کسانی که خواب می‌بینند رابطه‌ی جنسی دارند و با کسی در رابطه هستند، احتمالا در حال تحلیل یک تضاد روحی بین خودشان و شریک زندگی‌شان هستند. شاید درتلاش هستید آن‌چه را در شریک زندگی‌تان دوست دارید و تحسین می‌کنید به عنوان هویت جنسی خودتان برگزینید.

۱۲. کودک

تعبیر خواب کودک چیست؟

دیدن کودک در خواب نشان دهنده‌ی بُعد نابالغی از خودتان یا بُعد جدیدی از شما است که هنوز در حال بلوغ و رشد است. هم‌چنین ممکن است نماد بخشی از شما باشد که احساس می‌کند نادیده گرفته شده است یا به پرورش، عشق، و پذیرفته شدن از جانب شما نیاز دارد.

۱۳. خیانت

تعبیر خواب خیانت چیست؟

خواب دیدن درباره‌ی خیانت شریک عاطفی از معمول‌ترین خواب‌ها است. این خواب‌ها اغلب از نظر عاطفی آن‌قدر آزاردهنده هستند که بعید نیست پس از بیدار شدن شریک‌تان را به خیانت متهم کنید. خواب دیدن درباره‌ی خیانت در واقعیت اغلب به عزت نفس پایین و عذاب وجدان خودتان مربوط است.

۱۴. کشتن

تعبیر خواب کشتن چیست؟

کشتن کسی یا به قتل رسیدن توسط یک فرد دیگر ممکن است نشان دهنده‌ی آن باشد که ناخودآگاه‌تان سعی دارد جنبه‌ا‌ی ناخوشایند یا غیرضروری از شما را بکشد.

۱۵. هواپیما و فرودگاه

تعبیر خواب هواپیما چیست؟

خواب هواپیما، مانند خواب‌های مربوط به تمام حالت‌های حمل‌ونقل، ممکن است به مسیر زندگی شما، سرعت حرکت‌تان، و میزان کنترل شما بر زندگی اشاره داشته باشد. دقت کنید که هواپیما در حال انجام چه کاری است، شما که هستید و مقصدتان کجاست.

۱۶. مادر

تعبیر خواب مادر چیست؟

اگر زن هستید، مادر یا مادرشوهرتان می‌تواند نشان‌دهنده‌ی بُعدی از خودتان باشد که لازم است آن را دقیق‌تر بررسی کنید. اگر مرد هستید، مادر یا مادرشوهرتان می‌تواند نشان‌دهنده‌ی ابعاد حیوانی یا زنانگی شما باشد که اغلب سرکوب شده و لازم است پذیرفته شده به عنوان بخشی از فرآیند تفرد یا کامل شدن در خود بگنجانید.

۱۷. ازدواج

تعبیر خواب ازدواج چیست؟

معنی خواب عروسی با توجه به متاهل بودن شما یا قصدتان برای تاهل و احساس کلی‌تان راجع به ازدواج فرق دارد.

۱۸. آب

تعبیر خواب آب چیست؟

آب یکی از رایج‌ترین نمادهای خواب است و معمولا با احساسات و ناخودآگاه فرد در ارتباط است. مقادیر زیاد آب (اقیانوس، دریاچه، استخر) معمولا خود ناحودآگاه را نشان می‌دهند.

۱۹. کفش

تعبیر خواب کفش چیست؟

خواب درباره‌ی کفش ممکن است نماد چگونگی پیشروی شما در مسیر حرفه‌ای یا مسیر روحانی زندگی باشد.

۲۰. رانندگی

تعبیر خواب رانندگی چیست؟

این خواب نشان‌دهنده‌ی کنترلی است که بر مسیر رسیدن به مقصودتان دارید. یادتان باشد راننده کسی است که درباره‌ی جهت و سرعت رسیدن تصمیم‌گیری می‌کند. شما راننده‌اید یا مسافر؟

۲۱. توالت و حمام و دوش گرفتن

تعبیر خواب توالت چیست؟

مانند زندگی واقعی، خواب دیدن توالت، اغلب به جنبه‌های ناخوشایند و خودمانی زندگی مرتبط است: اجابت مزاج، تمیز کردن خود و غیره. موانع اضافی یا شرایط سخت در خواب عوامل مهمی هستند. ممکن است شامل این موارد باشند: ناتوانی در پیدا کردن سرویس توالت، نبود حریم خصوصی، تمام شدن دستمال توالت، توالت کثیف یا گرفته و پُر.

۲۲. چاقو

تعبیر خواب چاقو چیست؟

خواب چاقو ممکن است نشان دهنده‌ی آن باشد که چیزی در زندگی‌تان باید قطع شود؛ شاید لازم باشد پیوند یا رابطه‌ای را با کسی قطع کنید؛ یا یک عادت یا رفتاری منفی را متوقف کنید.

۲۳. خانواده

تعبیر خواب اعضای خانواده چیست؟

دیدن اعضای خانواده در خواب می‌تواند به معنی چیزهای مختلفی باشد. شاید تنها به معنی خودشان باشند و این خواب ممکن است به برخی جنبه‌های زندگی خانوادگی یا رابطه شمابا این اعضا مرتبط باشد. به پویایی و روابط بین فردی در این خواب و تفاوت آنها با زندگی واقعی دقت کنید. شاید درس مهمی درباره‌ی خود و/یا روابط‌تان با اعضای خانواده بیاموزید.

هم‌چنین اعضای خانواده ممکن است نشان‌دهنده‌ی جنبه‌هایی از خودتان باشند. برای مثال مادر ممکن است نشان‌دهنده‌ی غرایز مادری خود شما باشد و پدر جنبه‌ی قدرت طلبانه یا جنبه‌ای از شما را نشان دهد که می‌گوید چه کاری انجام دهید. وقتی خواب والدین، خواهر یا برادرها، و اقوام‌تان را می‌بینید از خود بپرسید وقتی به آنها فکر می‌کنید چه خصوصیت یا ویژگی به ذهن‌تان می‌رسد- ممکن است نشان دهنده‌ی همان جنبه در خودتان باشد یا آن که آن خصوصیت را باید در خودتان بپرورانید.

۲۴. دندان

تعبیر خواب دندان چیست؟

دندان در زندگی واقعی دو هدف دارد؛ جویدن غذا برای تغذیه و دادن ظاهری بهتر به چهره‌ی ما. خواب دیدن درباره‌ی دندان ممکن است نشان دهنده‌ی چیزی باشد که باید به خوبی درموردش فکر کنید شاید به ظاهر و چگونگی دید دیگران نسبت به شما مرتبط باشد.

خواب دندان ممکن است به سلامت عمومی یا بهداشت دندان‌هایتان نیز مرتبط باشد.

۲۵. لباس

تعبیر خواب لباس چیست؟

لباسی که در خواب می‌پوشید ممکن است نشان دهنده‌ی بعُدی از خودتان باشد که تصمیم می‌گیرید به دنیا نشان دهید؛ شخصیت بیرونی یا پرسونا. به بخش‌هایی از بدن که پوشیده شده‌اند یا برهنه مانده‌اند دقت کنید تا از آن‌چه پنهان می‌کنید یا به دیگران نشان می‌دهید بهتر آگاه شوید. هم‌چنین رنگ لباس‌ها یا نوع لباس را هم مدنظر داشته باشید.

۲۶. مدرسه

تعبیر خواب مدرسه چیست؟

خواب دیدن درباره‌ی مدرسه یکی از رایج‌ترین انواع خواب است. اگر سر جلسه‌ی امتحان هستید یا قرار است امتحان بدهید معنی خواب امتحان را هم ببینید، که یک نوع خواب متداول دیگر است.

به دلایلی غیر از امتحان دادن دوباره به مدرسه برمی‌گردید، معمولا درسی هست که در گذشته آموخته‌اید و باید دوباره به خاطر بیاورید؛ یا در خواب چیزی می‌آموزید؛‌ یا فرصت دارید چیزی در زندگی بیاموزید که این خواب توجه شما را به آن جلب کرده است.

۲۷. خاکسپاری یا تدفین

تعبیر خواب خاکسپاری چیست؟

خواب یک خاکسپاری معمولا ترس از مرگ کسی را در زندگی واقعی نشان می‌دهد. این یک مورد نادر است زیرا مثل بیش‌تر خواب‌ها، به خواب دیدن خاکسپاری معمولا استعاره‌ای است و ممکن است نشان‌دهنده‌ی بُعدی از خود یا چیزی در درون‌تان باشد که مرده است؛ یا شاید برخی جنبه‌های زندگی واقعی را نشان می‌دهد که به پایان رسیده یا متوقف شده است.

۲۸. فیل

تعبیر خواب فیل چیست؟

فیل ممکن است نشان‌دهنده‌ی خاطره‌ای کلی یا خاص و‌ شاید سرکوب شده باشد، خاطره‌ای که ممکن است سعی کند از ناخودآگاه‌تان سر برآورد؛ شاید به چیزی از گذشته‌تان بر می‌شود که همیشه به خاطر دارید یا یادآوری می‌کنید و لازم است آن را رها کنید زیرا دیگر به زمان حال مرتبط نیست.

۲۹. شیشه

تعبیر خواب شیشه چیست؟

خواب دیدن شیشه با توجه به جایی که قرار دارد و نوع شئ شیشه‌ای معانی مختلفی دارد.

۳۰. سرطان

تعبیر خواب سرطان چیست؟

در زندگی واقعی، سلول‌های منفی سرطانی رشد می‌کنند و سلول‌های خوب بدن را می‌خورند. در خواب می‌تواند استعاره‌ای از نوعی منفی‌گرایی باشد که در حال خوردن شما است. ممکن است افکار یا رفتارهای منفی باشد یا یک فرد یا رابطه‌ای منفی و مسموم که شادی و زندگی‌تان را می‌بلعد. جایی که سرطان در خواب ظاهر می‌شود ممکن است سرنخ خوبی باشد.

۳۱. پدربزرگ یا مادربزرگ

تعبیر خواب پدربزرگ یا مادربزرگ چیست؟

پدربزرگ و مادربزرگ‌تان در خواب ممکن است نشان‌دهنده‌ی عشق، محافظت، خرد، ارزش‌های خانوادگی و سنت باشند. مادربزرگ‌ و پدربزرگ‌تان ممکن است در قالب یک پیرزن و پیرمرد خردمند ظاهر شوند.

۳۲. آسانسور

تعبیر خواب آسانسور چیست؟

آسانسورها و پله­ های برقی بالا و پایین می‌روند و از این رو ممکن است نمایانگر هرچیزی در زندگی واقعی باشند که فراز و نشیب دارد و بالا و پایین می‌رود مانند منابع مالی، عواطف، ترفیع‌ها و غیره.

به طور کلی، حرکت بالا و پایین یک آسانسور می‌تواند نشان‌دهنده‌ی فراز و فرودهای زندگی‌تان باشد؛

یا ممکن است نمادی از افکار و عواطف ظاهر یا مخفی شده‌ی ناخودآگاه‌تان باشد.

۳۳. کار

تعبیر خواب کار چیست؟

از آن‌جایی که بیش از ۴۰ ساعت در هفته را به کار کردن می‌پردازیم، تعجبی ندارد که گاهی خواب کار،رییس و/یا همکاران‌مان را ببینیم.

خواب کار ممکن است به شغل‌تان برگردد یا به آن مربوط باشد.

۳۴. چشم‌ها

تعبیر خواب چشم ها چیست؟

چشم‌ها در خواب ممکن است به حس بینایی و درک شما از دنیای اطرافتان یا بینش شما برگردد. شاید استعاره‌ای از ” من“ است و می‌گوید نگاه دقیق‌تری به خود بیندازید.

۳۵. عنکبوت

تعبیر خواب عنکبوت چیست؟

عنکبوت در خواب می‌تواند نمایان‌گر چیزهای گوناگونی باشد و به حس شما نسبت به عنکبوت بستگی دارد. خواب عنکبوت می‌تواند منفی یا مثبت باشد. اغلب اوقات عنکبوت به جنبه‌های انرژی زنانه مرتبط است و از این رو ممکن است نشان‌دهنده‌ی زنی در زندگی‌تان باشد. احتمالا یک مادر قوی و مغرور یا زن قدرتمند دیگری است. هم‌چنین ممکن است نشان‌دهنده‌ی انرژی زنانه یا جنبه‌ای دیگر در درون خودتان باشد. عنکبوت در خواب می‌تواند نمایانگر دیگر ابعاد الگوی زنانه باشد.

رابطه‌ی شما با عنکبوت‌ها در زندگی واقعی و چگونگی واکنش شما می‌تواند نشان‌دهنده‌ی هر گونه ترس غریزی باشد؛ یا فردی یا چیزی که در زندگی واقعی برای شما یک تهدید محسوب می‌شود. اگر از آنها نمی‌ترسید، باید دیگر معانی مثبت آن را در نظر بگیرید.

۳۶. گربه

تعبیر خواب گربه چیست؟

گربه نیز در خواب می‌توانند نمایان‌گر چیزهای مختلفی در زندگی واقعی باشد و معنی آن به رابطه‌ی شما با آنها در زندگی واقعی بستگی دارد. نوع گربه، جایی که هست و کاری که انجام می‌دهد از نکات مهمی هستند که به تعبیر آن کمک می‌کنند.

گربه‌ها می‌توانند نشان‌دهنده‌ی زنانگی، جذابیت زنانه، بصیرت، جادو، پنهان‌کاری، بی‌تفاوتی، انعطاف‌پذیری، استقلال، پاکیزگی، کنجکاوی و کناره‌گیری باشند.

۳۷. تخم پرنده

تعبیر خواب تخم پرنده چیست؟

تخم پرنده در خواب ممکن است معانی گوناگونی داشته باشد. معنی آن به رابطه‌ی شخصی شما با تخم پرندگان بستگی دارد. به علاوه باید در نظر داشته باشید که چه نوع تخمی است، کجا قرار دارد، و تازه است .

۳۸. متوفی

تعبیر خواب متوفی چیست؟

خواب دیدن یک عزیز از دست رفته از متداول‌ترین خواب‌ها است که اغلب این سوال را برمی‌انگیزد: آیا واقعا همان فرد متوفی بود که به خوابم آمد؟ یک فرد متوفی در خواب ممکن است معنویت، روح یا انرژی همان فرد واقعی باشد. هم‌چنین فرد متوفی می‌تواند نماد از دست رفتگان باشد و به این ترتیب نشان‌دهنده‌ی ارتباط شخصی فرد خواب بیننده با مردگان است. تفاوتش آن است که انرژی معنویت متوفی واقعی برای خواب بیننده ظاهری است و به عنوان نمادی در خواب است و ساخته‌ی ذهن فرد است. مثل تمام نمادهای خواب، فقط فرد خواب بیننده می‌تواند در مورد معنی آن تصمیم بگیرد.

۳۹. سقوط هواپیما

تعبیر خواب سقوط هواپیما چیست؟

خواب سقوط هواپیما می‌تواند نماد اهداف یا ایده‌آل‌هایی باشد که خیلی بلندپروازانه و دست نیافتنی هستند؛ یا ممکن است نمادیا ز شکست، تردید در مورد خود یا عدم اعتماد به نفس در رسیدن به این اهداف باشد.

۴۰. آتش

تعبیر خواب آتش چیست؟

آتش در خواب می‌تواند معانی مختلفی داشته باشد و به آن‌چه در زمان خواب و در بیداری تجربه می‌کنید بستگی دارد. اغلب اوقات این عنصر اصلی در خواب نماد دگرگونی درونی است، به ویژه اگر چیزی یا فردی با ما تماس برقرار کند.

۴۱. سوسک

تعبیر خواب سوسک چیست؟

سوسک‌ها در خواب می‌توانند معنی‌های مختلفی داشته باشند و به نوع سوسک، جایی که هست و ارتباط شخصی فرد با آنها بستگی دارد.

۴۲. موش

تعبیر خواب موش چیست؟

موش در خواب معانی بسیاری دارد و به موقعیت و محتوای خواب و ارتباط شخصی فرد با آنها بستگی دارد. خواب موش می‌تواند نماد یک موقعیت ناسالم یا خطرناک باشد. موش‌ها می‌توانند نماد تجاوز به مرزها یا فضای شخصی باشند. هم‌چنین می‌توانند نماد یک فرد پست یا غیرقابل اعتماد نیز باشند.

۴۳. شیر

تعبیر خواب شیر چیست؟

شیر در خواب به معنی چیزهای گوناگونی است و به موقعیت و محتوای خواب و ارتباط شخصی فرد با آن بستگی دارد.

۴۴. گوزن

تعبیر خواب گوزن چیست؟

گوزن در خواب با توجه به موقعیت و محتوای خواب و ارتباطات شخصی فرد خواب بیننده، می‌تواند معانی گوناگونی داشته باشد.

۴۵. اسب

تعبیر خواب اسب چیست؟

اسب در خواب می‌تواند به معنی چیزهای گوناگونی باشد که به موقعیت و محتوای خواب و ارتباطات شخصی فرد خواب بیننده بستگی دارد.

۴۶. آینه

تعبیر خواب آینه چیست؟

می تواند نشان‌دهنده‌ی نگرش و دید شما به خود باشد.

۴۷. پلیس

تعبیر خواب پلیس چیست؟

خواب پلیس می‌تواند نشان دهنده‌ی قانون، قواعد، قدرت یا کنترل باشد.

شاید یادآوری برای شما باشد که رفتار بی‌ملاحطه‌تان را به زنجیر بکشید یا امیال‌تان را کنترل کنید.

۴۸. اتومبیل

تعبیر خواب اتومبیل چیست؟

ممکن است نشان‌دهنده‌ی جسم، نفس، ضمیر یا شخصیت‌تان باشد (جوری که اجازه می‌دهید دیگران شما را ببینند).

۴۹. ساحل

تعبیر خواب ساحل چیست؟

در ساحل یا کنار دریا بودن یکی از رایج‌ترین خواب‌ها است. مقادیر زیاد آب مانند اقیانوس، معمولا نمادی از ناخودآگاه و عواطف ما در نظر گرفته می‌شوند. می‌توانیم خواب دیدن را مانند شنا کردن در اقیانوس ناخودآگاه در نظر بگیریم. بنابراین طبیعی است شنا کردن را از ساحل آغاز کنیم که مکان‌گذار بین زمین و اقیانوس است. خواب ساحل می‌تواند استعاره‌ای از‌گذار بین خودآگاه و ناخودآگاه باشد؛ یا بین بیداری و خواب.

۵۰. تختخواب

تعبیر خواب تختخواب چیست؟

از آن‌جایی که یک سوم روز خود را در تختخواب می‌گذرانیم جای تعجب ندارد که درباره‌ی آن خواب ببینیم. به طور کلی، خواب تختواب یا اتاق خواب می‌تواند به مسائل زندگی واقعی مانند رابطه جنسی، نزدیکی و حریم خصوصی برمی‌گردد.

۵۱. پرندگان

تعبیر خواب پرندگان چیست؟

خواب پرندگان می‌تواند نشان‌دهنده‌ی امید، اهداف، و آرزوها باشد. پرندگان خواب شما بلندپرواز هستند؟

خواب پرندگان می‌تواند نشان‌دهنده‌ی آزادی شخصی، آرامش ذهن، تفکر آزادانه، یا ذهنی پذیرا باشد؛ یا می‌تواند نماد تلاشی روحانی برای رسیدن به یک منبع متعالی باشد.

۵۲. خون

تعبیر خواب خون چیست؟

خون دائما در رگ‌های ما جریان دارد و اکسیژن و مواد مغذی را به تک تک سلول‌های بدن می‌رساند. خون نیروی حیات و انرژی ما است و در خواب می‌تواند نشان‌دهنده‌ی همان باشد؛ سرزندگی، اشتیاق، نیروی حیات و خود زندگی.

۵۳. خانه

تعبیر خواب خانه چیست؟

از آن‌جایی که در زندگی واقعی در خانه‌ی خود زندگی می‌کنیم، دیدن آن در خواب معمولا نشان‌دهنده‌ی جسم شما (یا همان خانه‌ی روح‌تان) است.

ممکن است نشان‌دهنده‌ی زندگی داخل خانه و تعاملات خانوادگی‌تان نیز باشد.

۵۴. بیماری

تعبیر خواب بیماری چیست؟

ممکن است نشانه‌ی ناخوشی جسم، روح، یا معنویت در زندگی خانوادگی‌تان باشد.

۵۵. در یک فضای بسته قرار داشتن

تعبیر خواب در یک فضای بسته قرار داشتن چیست؟

شاید نشان‌دهنده‌ی یک بُعد داخلی از خودتان باشد.

۵۶.  عشق و عاشقی

تعبیر خواب عشق و عاشقی چیست؟

اگر خواب عشق و عاشقی می بینید، می توانید این خواب را با عشق به خودتان یا عشق به دیگران در ارتباط بدانید. اگر در زندگی واقعی خود در حال پشت سر گذاشتن مرحله ای هستید که در آن چگونه عشق ورزیدن به خود را یاد می گیرید، پس احتمال دیدن عشق و عاشقی در خواب شما زیاد خواهد بود.

۵۷.  خشم و عصبانیت

تعبیر خواب خشم و عصبانیت چیست؟

در اکثر موارد خواب مربوط به خشونت نماد این است که چیزی در زندگی بیننده‌ی خواب از کنترلش خارج شده است. این خواب‌ها ممکن است نماد خشم سرکوب شده، ترس‌ها و نگرانی‌های‌تان باشند. گاهی این خواب‌ها می‌توانند به معنی آن باشند که وضعیت رابطه‌ی عاشقانه‌ی شما چندان خوب نیست. ممکن است احساس کنید گم شده‌اید یا درباره‌ی درک موضوعی گیج شده باشید، در نتیجه به دنبال یافتن آرامش هستید.

۵۸. طلا

تعبیر خواب طلا چیست؟

طلا در خواب می‌تواند نماد غنای مالی و چیزهای گران‌بها باشد؛ یا می‌تواند نشانه‌ی حرص و وسوسه باشد.

خواب طلا می‌تواند نماد ارزش‌های درونی شما و تمام چیزهایی باشد که در زندگی‌تان عزیز می دارید.

۵۹. زمین لرزه یا زلزله

تعبیر خواب زلزله یا زمین لرزه چیست؟

ممکن است نشانه‌ی ترس از آن باشد که دنیای‌تان بر زمینی متزلزل استوار است.

۶۰.  پایان جهان

تعبیر خواب پایان جهان چیست؟

در بیشتر موارد، تعبیر خواب پایان جهان این است که استرس بسیار زیادی در زندگی شما وجود دارد. ممکن است شما در این برهه زمانی در حال عبور از شرایطی پراسترس در زندگی خود باشید و اینگونه احساس می کنید که پایان جهان رسیده است. اگر به تازگی زیر فشار استرس قرار داشته اید و اگر مشکلات و نگرانی های زیادی در زندگی واقعی و بیداری خود دارید، این احتمال وجود دارد که پایان جهان را در خواب خود ببینید.

۶۱.  سفر و مسافرت

تعبیر خواب سفر و مسافرت چیست؟

در اکثر موارد این خواب‌ها واقعا نشان‌دهنده‌ی مسیر زندگی‌تان هستند.  خواب‌های مربوط به مسافرت می‌توانند هم معنی مثبت داشته باشند و هم معنی منفی. گاهی آن‌ها به معنی آن هستند که سعی دارید به اهداف‌تان برسید، اما بسیاری از اوقات این خواب‌ها ممکن است نشانگر دشواریی‌هایی باشند که به آن‌ها دچار می‌شوید. به خاطر همین باید خواب‌تان را به طور کامل و جامع تعبیر کنید.

۶۲.  خندیدن و شاد بودن

تعبیر خواب خندیدن و شاد بودن چیست؟

خندیدن و شادی در خواب از لحاظ روانشناسی بازتاب روحیات و خلقیات شما در بیداری است که احتمالا در یک زندگی شاد قرار دارید یا قرار است اتفاقات خوبی در پیش داشته باشید.

۶۳.  ماهی

تعبیر خواب ماهی چیست؟

ماهی در خواب نماد چیزی است که از درون انسان می آید که هم میتواند نشانه ای از برکت و مال و ثروت باشد هم نیرویی مخرب و عصیانگر. اما در حالت کلی تعبیر دیدن ماهی در خواب بسیار خوب بیان شده است.

۶۴.  روباه

تعبیر خواب روباه چیست؟

اگر خواب روباه ببینید، نباید آن را نادیده بگیرید چون ممکن است گویای چیزهایی در رابطه با زندگی واقعی‌تان باشد که ممکن است در آینده برای‌تان رخ بدهند.  خواب‌های مربوط به روباه معمولا به شما هشدار می‌دهند به هر کسی اعتماد نکنید چون ممکن است در بین آن‌ها دوستان دغل‌بازی باشند که اطراف شما را پر کرده‌اند، همچنین می‌تواند به معنی آن باشد که در حال حاضر به شدت احساس تنهایی می‌کنید.

۶۵.  طوفان

تعبیر خواب طوفان چیست؟

طوفان در خواب می‌تواند معنی و نشانه‌ی مهمی داشته باشد، از این که قرار است با مشکلات مهمی در زندگی روبرو شوید تا مشکلات سلامتی و نیاز به درمان های سریع پزشکی.

۶۶.  اردک

تعبیر خواب اردک چیست؟

معمولا وقتی خواب چیزی را می‌بینیم که آن را در بیداری دیده‌ایم. اما ممکن است خواب چیزی را ببینید که مدت‌ها است آن را در بیداری ندیده‌اید. و اردک یکی از یان موارد است که می تواند تعابیر مختلفی از حسادت اطرافیان تا افسردگی و ناکامی داشته باشد.

۶۷.  ارواح

تعبیر خواب ارواح چیست؟

دیدن ارواح در خواب معمولا رایج است و چنین خواب هایی اغلب ترسناک و وحشت آور هستند. در بیشتر موارد، این خواب ها خطری را هشدار می دهند که به زودی به سراغ فرد خواب بیننده خواهد آمد. برخی اوقات نیز دیدن ارواح خبیث در خواب نماد جاه طلبی ها و قدرت شما است.

۶۸.  سیب و درخت سیب

تعبیر خواب سیب و درخت سیب چیست؟

معنی نمادین سیب بسیار مشهور است اما تعبیر خواب سیب و درخت سیب می تواند هم مثبت و هم منفی داشته‌باشد. این به نشانه‌های دیگر در خواب ما بستگی دارد که برای تعبیر دیدن سیب در خواب بسیار مهم است.

۶۹.  زیارت

تعبیر خواب زیارت چیست؟

از نقطه نظر روانشناسی دیدن خواب زیارت به این معنی است که دوست دارید در زندگی واقعی به همراه دیگران به اهدافی برسید تا از نظر عاطفی به یک‌دیگر نزدیک‌تر شوید.

۷۰.  سگ

تعبیر خواب سگ چیست؟

انسان‌ها سگ را بیش‌تر از سایر حیوانات در خواب می‌بینند.به خاطر همین همراهی هزاران ساله‌ی سگ‌ها با انسان است که برای بسیاری از آدم‌ها، دیدن سگ در خواب در واقع با رابطه‌ای در زندگی واقعی در ارتباط است.

۷۱.  مو

تعبیر خواب موی سر چیست؟

تعبیر خواب مو دنیای عجیبی دارد و خواب مو بیش از آنکه در مورد ظاهر فیزیکی یک فرد باشد در مورد دنیای درون او است.برای کسانی که اهمیت خیلی زیادی به موهای‌شان می­دهند، خواب مو می­تواند نشانه­ جدی مسائل احتمالی در زندگی باشد مانند احساس قدرت کردن یا از دست دادن قدرت یا نیاز به تغییر هویت فردی.

۷۲.  تخم مرغ

تعبیر خواب تخم مرغ چیست؟

خواب دیدن تخم مرغ در حالت کلی نشان دهنده‌ی شخصیت مثبت شما است. شما آدم خوبی برای همراهی هستید و همیشه و هر جا که می‌روید مردم از مصاحبت با شما لذت می‌برند.  این هم شما را خوشحال می‌کند و هم دیگران را بنابراین فایده‌های دوطرفه‌ای برای هر دو شما خواهد داشت.

۷۳. نان و گندم

تعبیر خواب نان و گندم چیست؟

اگر خواب نان دیده‌اید، اما مشخصات دیگری مربوط به این خوراکی را یادتان نمی‌آید، یعنی این که باید به اهدافی که در زندگی گذشته‌ی خود داشته‌اید برگردید. همچنین، خواب نان دیدن در حالت کلی می‌تواند به معنی آن باشد که شما از آنچه در حال حاضر دارید راضی هستید، بنابراین دلتان نمی‌خواهد به چیزهای منفی که در زندگی‌تان وجود دارند فکر کنید.

۷۴.  راه رفتن روی آب

تعبیر خواب راه رفتن روی آب چیست؟

خواب راه رفتن روی آب دارای تعبیری بسیار مثبت است. این خواب نشان دهنده آن است که دوره زمانی پیش روی شما شدیدا موفقیت آمیز خواهد بود و هر تصمیمی که قصد انجامش را می گیرید بسیار سودمند و موفق از کار در خواهد آمد.

۷۵. زندان

تعبیر خواب زندان چیست؟

ممکن است نشانه‌ی احساس گناه درباره‌ی چیزی باشد.

۷۶.  شیطان

تعبیر خواب شیطان چیست؟

قرن ها است که مردم ترس از شیطان را در درون خود دارند و دیدن خواب شیطان برای آن ها معمولا نشانه ای ناخوشایند و بدیمن است. با این وجود می توان در برخی از موارد دیدن شیطان در خواب را نشانه ای خوب دانست.

۷۷. جواهرات

تعبیر خواب جواهرات چیست؟

معنی جاهرات در خواب به ارتباطات شخصی فرد با آنها و آرایش آن قطعه‌ی جواهر بستگی دارد. به آن قطعه‌‌ی جواهر (حلقه، گردنبند و غیره)،فلزش (نقره، طلا، و غیره) و سنگ قیمتی خاص و رنگ آن (آمیتیس، الماس، یاقوت کبود) دقت کنید.

جواهرات می‌توانند نمایان‌گر ارزش‌های شخصی شما باشند.

۷۸. محل کار

تعبیر خواب محل کار چیست؟

به دلیل آن‌که ۴۰ ساعت از هفته یا بیش از آن را سر کار می‌گذرانیم، جای تعجب نیست گاهی خواب‌هایی درباره‌ی آن، رئیس‌تان و/یا همکاران‌تان ببینید.

۷۹. پریدن

تعبیر خواب پریدن چیست؟

می‌تواند به معنای پذیرفتن یک ریسک باشد.

۸۰. تقاطع

تعبیر خواب تقاطع چیست؟

ممکن است به معنی زمان تصمیم‌گیری باشد.

۸۱. کلید

تعبیر خواب کلید چیست؟

در زندگی واقعی برای باز یا قفل کردن به کار می‌رود. در خواب هم همین کار را می‌کند. یک کلید در خواب می‌تواند به معنای آن باشد که به ایده‌ها، فرصت­ها، دیدگاه‌های جدید،‌ دانش، و … روی خوش نشان دهید؛ یا ممکن است به معنای گشودن صندوقچه‌ی رازها و خاطراتی باشد که در اعماق ناخودآگاه‌تان سرکوب شده‌اند.

۸۲. آشپزخانه

تعبیر خواب آشپزخانه چیست؟

ممکن است به معنای خانواده و احساس دوست داشته شدن باشد.

۸۳. گل

تعبیر خواب گل چیست؟

می‌تواند نشان‌دهنده‌ی مهربانی، دلسوزی، نجابت و زیبایی باشد.

۸۴. شریک جنسی سابق

تعبیر خواب نامزد ، دوست یا همسر سابق چیست؟

خواب همسر، دوست یا شریک عاطفی سابق می‌تواند نشانه‌ی آن باشد که چیزی یا کسی در زندگی کنونی‌تان احساساتی مشابه آن چه با شریک سابق‌تان تجربه کردید، ابراز کرده است.

۸۵. خروج از یک مکان

تعبیر خواب خروج از یک مکان چیست؟

شاید نشانه‌ی جستجو به دنبال راهی برای خروج از یک موقعیت یا رابطه باشد.

۸۶. انفجار

تعبیر خواب انفجار چیست؟

می‌تواند نماد خشم سرکوب شده باشد.

۸۷. انفجار در تونل

تعبیر خواب انفجار در تونل چیست؟

ممکن است نشان دهنده‌ی خشمی احاطه شده باشد.

۸۸. رسانه‌های اجتماعی

تعبیر خواب رسانه های اجتماعی چیست؟

شاید نشان‌دهنده‌ی تعاملات اجتماعی و جمع دوستان‌تان باشد.

۸۹. یک فرد بدون چهره

تعبیر خواب یک فرد بدون چهره چیست؟

ممکن است نشان دهنده‌ی جستجو به دنبال هویت باشد.

۹۰. شهربازی

تعبیر خواب شهربازی چیست؟

ممکن است نشانه‌ی عدالت یا قضاوت باشد.

۹۱. اتاق پذیرایی

تعبیر خواب اتاق پذیرایی چیست؟

ممکن است نشانه‌ی جای درون‌تان باشد که احساسات شما نسبت به خانواده را در خود نگه داشته است.

۹۲. فست فود

تعبیر خواب فست فود چیست؟

ممکن است نماد نادیده گرفتن نیازهای جسمانی یا عاطفی باشد.

۹۳. پدر

تعبیر خواب پدر چیست؟

ممکن است نمایان‌گر پدر یا تصویر او در زندگی‌تان باشد.

۹۴. دشت و صحرا

تعبیر خواب دشت چیست؟

می‌تواند نشان‌دهنده‌ی وضعیت عواطف‌تان باشد.

۹۵. اتاق نشیمن

تعبیر خواب اتاق نشیمن چیست؟

شاید نشان‌دهنده‌ی احساس نیاز به فضای بیش‌تر در زندگی‌تان باشد.

۹۶. قرص نان

تعبیر خواب قرص نان چیست؟

ممکن است نشان‌دهنده‌ی عدم فعالیت یا تنبلی باشد.

۹۷. قفل

تعبیر خواب قفل چیست؟

می ‌تواند نماد ناتوانی در برآوردن نیازها باشد.

۹۸. ملخ

تعبیر خواب ملخ چیست؟

می تواند نشان‌دهنده‌ی چیزی باشد در حال بلعیدن یا آزار شما است.

۹۹. نگاه کردن

تعبیر خواب نگاه کردن چیست؟

شاید نشان‌دهنده‌ی جستجو برای چیزی باشد.

۱۰۰. شکست

تعبیر خواب شکست چیست؟

شاید نشان‌دهنده‌ی آن باشد که چیزی را باخته یا گم کرده‌اید.

منبع: هایرپرسپکتیو

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا