آیوشمان کورانا، تنها بازیگر هندی در لیست ۱۰۰ چهره تاثیر گذار ۲۰۲۰ جهان

جدولیاب، ترجمه: سمیرا فیض آبادی: آیوشمان کورانا یکی از پرطرفداراترین بازیگران صنعت سینمای هند است. آمار جستجوی او در گوگل بسیار بالاست. او به خاطر موفقیت های و انتخاب های غیرمتعارف نقش هایش طی سال های اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته است.

آیوشمان کورانا
آیوشمان کورانا

این بازیگ منحصر به فرد از همان بدو ورودش به سینما با فیلمی متفاوتی به نام «ویکی دونر» عمدتا در فیلم هایی بازی کرده که داستان های متفاوت و یونیک دارند و از میان آنها می توان به آثاری همچون «بالا»، «آرتیکل ۱۵»، «دریم گرل» و… اشاره کرد. او با بازی در این نوع فیلم ها نه تنها مورد تحسین قرار گرفت و به موفقیت های تجاری دست پیدا کرد بلکه حالا به همین دلیل نام او در لیست ۱۰۰ چهره تاثیرگذار جهان در سال ۲۰۲۰ از نگاه مجله تایمز آورده شده است. او تنها بازیگر هندی است که نامش در این لیست امسال آمده است.  امسال نام نارندرا مودی، نخست وزیر هند هم در این لیست به چشم می خورد. ایوشمان در راستای تقدیر به عمل آوردن از تایمز این چنین پست در صفحه خود گذاشته است: « به خاطر لطف و عنایتی که مجله تایم به من داشته احساس فروتنی می کنم. من به عنوان یک آرتیست دوست دارم از طریق سینما تغییرات مثبت در جامعه ی خودم ایجاد کنم و این تقدیر ارزش بزرگی به من باورها و مسیری که طی کردم می دهد. من همیشه باور داشته ام که سینما این قدرت را دارد تا با شکل دادن گفتگوی درست میان مردم و اجتماع تغییرات عمده ای ایجاد کند. خوشبختانه از طریف انتخاب های محتوا محور من این فرصت را داشته ام تا به کشورم و مردم کشی خدمت کنم.» او معمولا در فیلم هایش نقش مردهایی معمولی را بازی می کند که در حال جنگیدن با عرف های اجتماعی است. آیوشمان خورانا یکی از بهترین بازیگران نسل جدید سینمای هند است و اهالی صنعت سینما و مردم  نگاه متفاوتی به او دارند.

آیوشمان کورانا
آیوشمان کورانا

خورانا علاوه بر اینکه بازیگر قابلی است، خواننده توانایی است  و کار اجرای تلویزیون هم انجام می دهد.  وی متولد ۱۴ سپتامبر سال ۱۹۸۴ میلادی است. وی در رشته ادبیات انگلیسی لیسانس گرفت  و  همچنین فوق لیسانس ارتباطات جمعی را از دانشکده مطالعات ارتباطات دانشگاه پنجاب دریافت کرده است. به مدت ۵ سال به طور حرفه ای تئاتر کار کرده است. آپارشاکتی خورانا بازیگر شناخته شده هند، برادر اوست. خورانا فعالیت هنری خود را در سال ۲۰۰۴ أغاز کرده و تاکنون در فیلم های قابل توجه و متعددی فعالیت کرده است. او در سال ۲۰۰۸ با عشق دوران کودکی اش طاهره کاشپ ازدواج کرد و دو فرزند دارد.

 

آدرس اینستاگرام آیوشمان خورانا: https://www.instagram.com/ayushmannk/?hl=en

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا