با دیدنی ترین جاذبه های شهر لاهه در کشور هلند آشنا شوید

لاهه (The Hague)، شهری در غرب کشور هلند است. لاهه، سومین شهر هلند از نظر مساحت و در حقیقت دومین شهر این کشور از لحاظ جاذبه‌ های گردشگری به شمار می آید. این شهر پایتخت اداری کشور هلند به شمار می رود، اما جاذبه های گردشگری متعدد آن سبب شده تا گردشگران زیادی این شهر هلندی را برای سفر خود انتخاب کنند. شهر لاهه در تمام دنیا به عنوان شهری پر از آرامش و صلح مشهور می باشد.

گردشگرانی که به شهر لاهه سفر می‌ کنند، این شهر را یک کلان شهر پر جنب و جوش با زیبایی خیره کننده توصیف می‌ کنند. بیش از ۲۵ پارک عمومی در شهر وجود دارد و همچنین خیابان‌ های پیچ در پیچ باریکی که معماری معاصر در آن‌ ها به خوبی در کنار عمارت‌ های قرن هفدهم میلادی جا خوش کرده است. اگر خواستید کمی استراحت کنید، می‌ توانید خود را به نوشیدن قهوه در کنار خیابانی مهمان کنید که از قرن سیزدهم میلادی تاکنون محل عبور و مرور سیاستمداران و یا شوالیه‌ های زمانه بوده است!

اگر به هنر علاقه مند هستید از تماشای گالری‌ ها و موزه‌ هایی که با شاهکارهای هنری نقاشان مشهوری چون رامبراند و یوهانس ورمیر پر شده است، بی شک سیر نخواهید شد!

برخی از دیدنی ترین جاذبه های شهر دن هاخ (نام اصلی شهر لاهه)

  • کاخ صلح | The Peace Palace

کاخ صلح یکی از زیباترین جاذبه های دست ساز بشری است که در دن هاخ قرار دارد زیرا این کاخ از آجرهایی سرخ رنگ و با نظم و ترتیبی فوق العاده ساخته شده اند. اما تنها عامل جذابیت کاخ صلح، سازه ی آن نیست بلکه امروزه در این کاخ، آکادمی حقوق بین الملل، دیوان بین المللی عدالت و کتابخانه ی حقوق بین الممل در این کاخ قرار گرفته است.

  • پارک مادورودام | Madurodam

معمولا در کشورهای اروپایی سبکی از ساخت سازه های پارکی و تفریحی وجود دارد که به آن مینیاتوری می گویند و در دن هاخ که نام اصلی شهر لاهه است پارکی به نام مادورودام به این سبک وجود دارد. این پارک دارای دکوراسوینی مینیمال اما کاملا مینیاتوری و جذاب است.

  • کلیسای سنت جیمز | The Grote of Sint-Jacobskerk

این کلیسا متعلق به ۶ قرن پیش است و به خاطر معماری شش ضلعی خود بسیار مشهور شده است. یکی از بهترین نماها از دن هاخ را می توانید از بالای این کلیسا ببینید.

  • تالار شوالیه ها | Ridderzaal

ساختمان قرن سیزدهمی در دن هاخ وجود دارد که به آن، تالار شوالیه ها می گویند. این ساختمان که تا قبل از این که به تصاحب و اختیار دولت دربیاید حتی به عنوان بیمارستان هم مورد استفاده قرار گرفته بوده، یکی از بازمانده های هنر گوتیک در این شهر است.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا