تاریخ دقیق روز بوشهر در تقویم سال ۱۴۰۰ چه روزی است ؟

بوشهر یکی از استان های زیبای جنوب کشورمان می باشد که مردمی بسیار خونگرم دارد ، در تقویم کشورمان روزی به نام روز ملی بوشهر نامگذاری شده است که در این مطلب از بلاگ جدول یاب تاریخ دقیق روز بوشهر در تقویم سال ۱۴۰۰ چه روزی است ؟ را بررسی قرار خواهیم داد ، لطفا با ما همراه شوید :

تاریخ دقیق روز بوشهر در تقویم سال 1400 چه روزی است ؟

تاریخ دقیق روز بوشهر در تقویم سال ۱۴۰۰

تاریخ روز بوشهر در تقویم شمسی برابر است با :

روز چهارشنبه ۱۸ ماه اسفند سال ۱۴۰۰

تاریخ روز بوشهر در تقویم قمری برابر است با :

روز ۶ ماه شعبان سال ۱۴۴۳

تاریخ روز بوشهر در تقویم میلادی برابر است با :

روز ۹ ماه مارس سال ۲۰۲۲

تاریخ دقیق روز بوشهر در تقویم سال 1400 چه روزی است ؟

علت نامگذاری روز ملی بوشهر :

برای تعیین روز بوشهر دو منبع وجود دارد، اولین مورد این‌که در سال ۱۳۸۷ طبق  فراخوانی از صاحب نظران و محققان خواستند که بر اساس پژوهش‌های خود روزی را به عنوان روز بوشهر پیشنهاد بدهند که پس از بررسی‌ها و جلسات، پژوهشگران بهترین تاریخ را روز ۱۸ اسفند یافتند و به عنوان روز ملی بوشهر ثبت کردند. جهت تعیین تاریخ از حروف ابجد کمک گرفتند و تمامی اتفاقات مهم را با حروف ابجد مطابقت دادند که در نهایت ۱۸ اسفند را با این حروف نامگذاری کردند.

در منبع دوم که خیلی معتبر تر و قابل استنادتر است، گفته می‌شود ۱۸  اسفند برابر با تاسیس مدرسه تاریخی سعادت بوده که در اعتلای بوشهر تاثیر زیادی داشته است. افراد برجسته زیادی نیز از این مدرسه فارغ التحصیل شده‌اند و در سال‌های گذشته منشاء خدمات آموزشی مهمی در حوزه خلیج فارس به حساب می‌آمده است، از رو این مدرسه تاریخی به عنوان مادر مدارس جنوب ایران شناخته می‌شود. بزرگداشت مدرسه سعادت، همایش موسیقی محلی، جشنواره‌های ورزشی و تفریحی، تئاترهای خیابانی، تقدیر از پیشکسوتان بوشهر، اسکی و قایق سواری، مسابقه کشتی، نشست تخصصی درباره دریانوردی، مسابقه آشپزی و تقدیر از چهره‌های ماندگار از مهمترین برنامه‌های سال‌های اخیر در روز بوشهر هستند.

 

 

 

بیشتر بخوانید :

همه چیز درباره استان بوشهر | معرفی جاذبه ها آداب و رسوم و فرهنگ مردم بوشهر

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا