تاریخ دقیق روز جهانی پرستار در تقویم ایرانی سال ۱۴۰۲

تاریخ دقیق روز جهانی پرستار در تقویم جهانی ” ۱۲ می ” می باشد و این روز در تقویم شمسی ۱۴۰۲ به این صورت می باشد که می خوانید :

در تقویم ۱۴۰۲ شمسی روز جهانی پرستار در روز جمعه، ۲۲ اردیبهشت عنوان شده است .

در این مطلب با تاریخچه این روز مهم بیشتر آشنا خواهید شد .

پرستاری یکی از شغل های بسیار سخت و طاقت فرسا در کشور است و با توجه به سختی کار بالا این شغل هر شخصی قادر به انجام دادن آن نیست باید عاشق و علاقمند به این شغل باشد .
همه ما با این قشر زحمتکش حداقل برای یکبار برخورد داشتیم و تصور که از پرستاران داریم افرادی با روپوش سفید در بیمارستان های در حال رسیدگی به بیماران هستند اما به غیر بیمارستان ها در خانه سالمندان و پرورشگاه ها پرستارها در حال انجام وظیفه هستند.

تاریخ دقیق روز جهانی پرستار در تقویم ایرانی سال 1401

در ایران درآمد پرستاران نسبت به دیگر کشور ها با توجه به سختی این شغل بالا نیست اما در بعضی از کشورها پرستاری شغلی پر درآمد محسوب می شود.

پرستاران در بین ایرانی های جایگاه ویژه ای دارند و دلیل زحمت و تلاش شبانه روزی آنها مردم همیشه قدردان انها هستند و برای تلاش آنها در تقویم روزی به نام پرستاران نامگذاری شده است.

در تقویم همه کشور ها روز پرستار برای قدردانی از آنها وجود دارد ولی تاریخ ان متفاوت است در کشور های اروپایی ۱۲ ماه مه روز پرستار است و در کشورهای آسیایی این روز تاریخ دیگری است.

تاریخ روز پرستار در ایران

نامگذاری روزها مهم در ایران بعد از انقلاب اسلامی با اعتقادات دینی ما همراه شده و بیشتر مناسبت ها با روز ولادت یا شهادت ائمه اطهار مصادف می باشد.

پیام های تبریک روز پرستار

تاریخ دقیق روز جهانی پرستار در سال ۲۰۲۳ 

سازمان ملل یک روز را در تقویم به نام پرستاران ثبت کرده و بیشتر کشورها این روز را روز پرستار می دانند البته همانطور که اشاره شد در بعضی از کشورهای آسیایی و ایران متفاوت است

۱۲ دوازده ماه می هر سال به مناسبت تولد فلورانس نایتینگل پرستار انگلیسی روز پرستار نامگذاری شده است. در کشورهای اروپایی اعتقاد دارند خانم فلورانس نایتینگل بنیانگذار پرستاری نوین که امروزه در بیمارستان های جهان است می باشد.

خانم فلورانس نایتینگل مشهور بود به بانوی چراغ‌ بدست، به دلیل  تحمل بی‌خوابی در تمام طول شب بر رسیدگی بیماران می‌گشت و ضمن درمان، به آن‌ها دلداری می‌داد.

فلورانس نایتینگل با فعالیت‌های مستمرش به شخصیتی مهم در بهبود وضعیت سلامتی سربازان در دوران جنگ بدل شد که تأثیری عمیق در سطح جهانی برجای گذاشت.

نام اولین پرستار ایرانی 

فاطمه توانایی اهل رشت بود و در دوره پهلوی اول پرستار بیمارستان دکتر فریم آمریکایی وبعد ها پورسینا بود. در سال ۱۳۱۰ در آموزشگاه کوچک در شهر رشت نام نویسی کرد. او در سال ۱۳۱۴ در این رشته فارغ التحصیل شد.

 

 

 

بیشتر بخوانید :

پیام های تبریک روز پرستار از طرف کادر درمان

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا