تاریخ دقیق روز شهردار در تقویم سال ۱۴۰۰ چه روزی است؟

به دنبال نامگذاری روز ۱۴ تیرماه به عنوان روز «شهرداری و دهیاری» روزی را به نام روز شهردار در تقویم ملی کشورمان نامیده اند که در این مطلب تاریخ دقیق روز شهردار در تقویم سال ۱۴۰۰ و همچنین علت نامگذاری این روز را بررسی خواهیم کرد .

تاریخ دقیق روز شهردار در تقویم سال 1400 چه روزی است؟

تاریخ دقیق روز شهردار در تقویم سال ۱۴۰۰ :

تاریخ روز شهردار در تقویم شمسی برابر است با :

چهارشنبه روز ۲۵ ماه اسفند سال ۱۴۰۰

تاریخ روز شهردار در تقویم قمری برابر است با :

روز ۱۳ ماه شعبان سال ۱۴۴۳

تاریخ روز شهردار در تقویم میلادی برابر است با :

روز ۱۶ ماه مارس سال ۲۰۲۲

تاریخ دقیق روز شهردار در تقویم سال 1400 چه روزی است؟

علت نامگذاری روز شهردار:

اعضای شورای عالی استان‌ها در جریان سیزدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها بررسی طرح دو فوریتی نامگذاری روز شهردار را در دستور کار خود قرار دادند.

به منظور ارج نهادن به مقام شامخ شهدای والامقام و قدردانی از تلاش و کوشش شهرداران، روز ۲۵ اسفند سالروز شهادت سردار سرلشکر شهید مهدی باکری به عنوان روز شهردار نامگذاری شود.

مهدی باکری (زادهٔ ۳۰ فروردین ۱۳۳۳ در میاندوآب– درگذشته ۲۵ اسفند ۱۳۶۳ در جزیره مجنون) نظامی ایرانی بود، که از فرماندهان سپاه پاسداران در خلال جنگ ایران و عراق محسوب می‌شد و فرماندهی لشکر ۳۱ عاشورا را برعهده داشت.

باکری در عملیات‌های فتح‌المبین، بیت‌المقدس، رمضان، مسلم بن عقیل، والفجر مقدماتی، والفجر ۱، ۲، ۳ و ۴، همچنین عملیات خیبر حضوری فعال داشت. وی در خلال اجرای عملیات بدر در روستای حریبه، بر اثر اصابت گلوله مستقیم نیروهای عراقی کشته شد، سپس گروهی داوطلب برای بازگرداندن پیکر وی اقدام کردند، که در حال بازگشت، قایق آنها مورد اصابت موشک آر.پی.جی قرار گرفت و پیکر کلیه آنها در اروندرود مفقود گردید. دو برادر دیگر مهدی باکری؛ به نام‌های علی باکری و حمید باکری نیز به‌ترتیب در خلال انقلاب و جنگ ایران و عراق کشته شدند.

وی برای مدتی شهردار ارومیه بود و دوره کوتاهی نیز دادستان دادگاه انقلاب ارومیه بود. او همزمان با فعالیت در سپاه، مسئولیت شهرداری ارومیه را نیز بر عهده داشت.

بیشتر بخوانید :

تاریخ دقیق روز مشاور املاک در تقویم سال ۱۴۰۰ چه روزی است ؟

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا