تاریخ دقیق روز وفات حضرت معصومه (س) در تقویم سال ۱۴۰۲ چه روزی است؟

حضرت معصومه (س) خواهر پاکدامن امام رضا (ع) می باشند که به مرقد مطهرشان در شهر قم می باشد و مردم ایران آنجا را قطعه ای از بهشت می دانند ، در این مطلب « تاریخ دقیق روز وفات حضرت معصومه (س) در تقویم سال ۱۴۰۲ » را بررسی خواهیم کرد . با ما همراه شوید :

تاریخ دقیق روز وفات حضرت معصومه (س) در تقویم سال 1400 چه روزی است ؟

 روز وفات حضرت معصومه (س) تاریخ دقیق در تقویم سال ۱۴۰۲

تاریخ دقیق وفات حضرت معصومه (س) در تقویم شمسی برابر است با :

روز پنج شنبه، ۴ آبان ۱۴۰۲

تاریخ دقیق  وفات حضرت معصومه (س) در تقویم قمری برابر است با :

روز ١٠ ربیع الثانی ١۴۴۵

تاریخ دقیق وفات حضرت معصومه (س) در تقویم میلادی برابر است با :

روز ۲۶ ماه اکتبر سال ۲۰۲۳

تاریخ دقیق روز وفات حضرت معصومه (س) در تقویم سال 1400 چه روزی است ؟

القاب مهم حضرت معصومه (س) :

حضرت معصومه (س) دختر امام موسی کاظم می باشند که در اول ذیقعده سال ۱۷۳ هجری قمری در شهر مدینه متولد شدند . ایشان در پی سفر به ایران و دیدن برادرشان امام رضا (ع) بیماری سختی گرفتند و از دنیا رفتند . پیکر ایشان را در شهر قم به خاک سپرده شدند .

از القاب معروف ایشان می توان به : معصومه، کریمه اهل بیت، طاهره، حمیده، بَرَّه (نیکوکار)، رشیده، تقیه، نقیه، رضیه، مرضیه، سیده، اُخت الرضا ، صدیقه کبری اشاره کرد.

حضرت معصومه یکسال پس از ورود برادرش حضرت امام رضا (علیه‌السّلام) به ایران به همراه عده‌ای از برادران و خواهران و عده دیگری از خویشان به منظور دیدار امام رضا (علیه‌السّلام) وارد ایران شدند.

جعفر مرتضی عاملی می‌نویسد:
«حضرت معصومه در راس یک قافله ۲۲ نفری متشکل از علویان و برادران امام رضا (علیه‌السّلام) برای دیدار با آن امام همام رهسپار ایران گردید و در میانه راه بیمار گشت.برخی از محققان معتقدند که حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیها) در ساوه، مسموم شد و سپس با حالت بیماری وارد قم شد. و پس از مدت کوتاهی به شهادت رسید.
روز رحلت حضرت معصومه دهم ماه ربیع الثانی سال ۲۰۱ هجری بوده و پس از رحلت حضرت معصومه (س) زنان آل سعد بی بی فاطمه معصومه را غسل دادند و کفن کردند و سپس جسم مطهر آن حضرت به باغ موسی بن خررج (محل فعلی حرم مطهر ایشان) برده شد
با توجه به اینکه ولادت حضرت معصومه اول ذی القعده سال ۱۷۳ هجری می‌باشد. و با توجه به زمان رحلت آن حضرت یعنی سال ۲۰۱ هجری، بنابراین سن مبارک آن حضرت هنگام وفات ۲۸ سال بوده است.

بیشتر بخوانید : 

تاریخ دقیق فاطمیه اول در تقویم چه روزی است؟

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا