تاریخ دقیق ولادت حضرت علی اکبر (ع) در تقویم سال ۱۴۰۰

زبان از تفسیر شجاعت حضرت علی اکبر (ع) و یارانش قاصر است ایشان جوانی دلاور در نبرد کربلا بودند ، به همین منظور روز ولادتشان را روز جوان نامیده اند ، در این مطلب تاریخ دقیق ولادت حضرت علی اکبر (ع) در تقویم سال ۱۴۰۰ را بررسی خواهیم کرد .

روز یازدهم شعبان روز ولادت حضرت علی اکبر (ع) پسر برومند امام حسین علیه السلام است.

حضرت علی اکبر (ع) به روایت مشهور در ۱۱ شعبان سال ۳۳ قمری متولد شده اند.

حضرت علی اکبر (ع) در سال ۳۳ هجری قمری در مدینه دیده به جهان گشود

حضرت علی اکبر فرزند امام حسین علیهما السلام در بین سال های ۳۳ تا ۳۵ ه از مادری به نام لیلا دختر ابی مرّه در شهر مدینه چشم به جهان گشود.

وی در مکتب انسان ساز پدر شیوه های صحیح دفاع از مکتب و اطاعت از امامت و حمایت از آرمان های مقدس آن را آموخت. او در روز عاشورا اولین نفر از بنی هاشم بود که پس از مبارزه جانانه جام شهادت سر کشید.

روز میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام به روز جوان نامگذاری شده است. در تقویم سال ۱۴۰۰ این روز دوبار وجود دارد .

تاریخ دقیق ولادت حضرت علی اکبر (ع) در تقویم سال ۹۹ و ۱۴۰۰

تاریخ دقیق ولادت حضرت علی اکبر (ع) در تقویم سال ۱۴۰۰

پنج شنبه ۵ فروردین ۱۴۰۰ و دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰

١١ شعبان ۱۴۴۲ و ۱۱ شعبان ۱۴۴۳  / ۲۵ مارس ۲۰۲۱ و ۱۴ مارس ۲۰۲۲

حضرت علی اکبر علیه السلام که بود؟

حضرت علی اکبر (ع) فرزند بزرگ امام حسین است. مادر بزرگوار وی لیلا دختر ابی مره است. لیلا برای امام حسین پسری آورد، رشید، دلیر، زیبا، شبیه ترین کس به رسول خدا، رویش روی رسول، گفتگویش گفتگوی رسول خدا ، هر کسی که آرزوی دیدار رسول خدا را داشت بر چهره پسر لیلا می نگریست، تا آنجا که پدر بزرگوارش می فرماید “هرگاه مشتاق دیدار پیامبر می شدیم به چهره او می نگریستیم”؛

به همین جهت روز عاشورا وقتی اذن میدان طلبید و عازم جبهه پیکار شد، امام حسین چهره به آسمان گرفت و گفت «اللهم اشهد علی هؤلاء القوم فقد برز الیهم غلام اشبه الناس برسولک محمد خلقا و خلقا و منطقا و کنا اذا اشتقنا الی رؤیه نبیک نظرنا الیه…».

حضرت علی اکبر علیه السلام اولین شهید عاشورا از بنی هاشم بود. شجاعت و دلاوری حضرت علی اکبر و رزم آوری و بصیرت دینی و سیاسی او، در سفر کربلا به ویژه در روز عاشورا تجلی کرد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا