خلاصه داستان سریال هندی قلبم تو دیار غربت گیر کرده + بیوگرافی بازیگران

جدول یاب، ترجمه: سمیرا فیض آبادی: سریال هندی قلبم تو دیار غربت گیر کرده (Pardes Mein Hai Mera Dil) یک سریال محصول سال ۲۰۱۶ میلادی است که از شبکه استار پلاس پخش می شد. اکتا کاپور و شوبا کاپور تهیه کننده های این سریال هستند و آرجون بیجلانی و درشتی دامی بازیگران اصلی این سریال هستند. این سریال، اقتباسی از فیلم «پدریس» شاهرخ خان است که در سال ۱۹۹۷ ساخته شده بود. لوکیشن های فیلمبرداری این سریال هند، وین و استرالیا بوده است. وینیت رینا، آلکا آمین، آلوک نارولا، سنگیتا کاپور، آدیتی گوپتا و… دیگر بازیگران این سریال هستند.

«قلبم تو دیار غربت گیر کرده» داستان دو جوان به نام ننا و ریحان است. سرنوشت آنها این گونه رقم می خورد که در سرزمین بیگانه با هم ملاقات می کنند دست تقدیر زندگی آن دو را به هم گره می زند.

این سریال یک فصل ۱۷۰ قسمتی است که ه قسمت ۲۲ دقیقه نمایش داده می شود.

خلاصه داستان سریال:

راگو مهرا خانواده ای ثروتمند دارد که در استرالیا زندگی می کنند. نامزد او، سانجنا دختری ثروتمند و پرافاده است که به و بی اعتنایی می کند.  ننا باترا زنی است که ارتباط نزدیکی با خانواده اش دارد و به خاطر مادرش آشا، که بیماری قلبی دارد نامزدی  با نامزدش را به هم می زند. او به خاطر عمل قلب مادرش او را به استرالیا می برد و در آنجا با راگو آشنا می شود.

 

ننا و راگو کم کم  دوست می شوند. مادربزرگ راگو، ایندوماتی که تحت تاثیر ننا قرار گرفته است و از او خوشش آمده، قرار ازدواج ننا با نوه دیگرش، ویر را فیکس می کند با این همه در روز عروسی، ویر فرار می کند و ایندوماتی از راگو می خواهد که داماد شود و با ننا ازدواج کند. راگو عشقش به سانجنا را قربانی می کند و با ننا ازدواج می کند. ننا در ابتدا احساس می کند به او خیانت شده است اما خیلی زود به راگو اطمینان می کند. سانجنا از ویر باردار می شود اما باعث ایجاد سوءتفاهم برای ننا می شود و به دروغ به ننا می گوید که بچه راگو را در شکم دارد که بعدا حقیقت مشخص می شود. بعد از این جریان، ننا به راگو کمک می کند که در استرالیا کسب و کار تازه‌ای را آغاز کند. در همین دوره، ایندوماتی به کما فرو می‌رود. راگو موفق می‌شود محصولی را تولید کند اما ویر و پدرش، مادان ایده او را می‌دزدند و به عنوان ایده خودشان آن محصول را به فروش می‌رسانند. ننا مدارکی علیه ویر جمع‌آوری می‌کند و این مدارک را به خریدار، ریحان کورانا نشان می‌دهد. او به ننا می گوید اگر به او ۲۰ هزار دلار بدهند می تواند ثبت اختراف راگو را پس بگیرد.

ننا با همسر ریحان ملاقات می‌کند و قبول می‌کند به جای او که نازا است از راه لقح مصنوعی بچه آنها را به دنیا بیاورد و از این طریق به راگو کمک می کند اما راگو دچار سوءتفاهم و شک شده و فکر می‌کند ننا با مرد دیگری ارتباط نامشروع دارد و بچه آن مرد را در شکم دارد و بدون هیچ توجیهی، ننا را طلاق می‌دهد.

از طرفی دیگر سانجنا و ویر با هم ازدواج می‌کنند. سانجنا هم بچه ویر را که دختر است به دنیا می‌آورد و نام او را ویرا می‌گذارند. عموزاده راگو، شوریا با پراگیا ازدواج می‌کند و صاحب فرزندی به نام پرایاگ می‌شوند. آهانا، همسر ریان تصادف می‌کند. این تصادف اتفاقی نیست بلکه عمدی در کار است و دست نامادری ریحان، هارجیت پشت این تصادف است. آهانا که وضعیت وخیمی دارد به ننا می‌گوید بچه‌اش که در شکم اوست در خطر است و از دنیا می‌رود.

۳ ماه بعد:

ننا در هند زندگی می کند و راگو یک تاجر مغرور است. برادر ویر،‌ آکاش با شومیا ازدواج کرده است و پسری به نام امان دارند.  ایندوماتی از کما بیرون می‌آید و اشتباها گمان می کند بچه آهانا، فرزند راگو و ننا است. راگو کل آن شرکتی که ننا در آن کار می کرد را می‌خرد تا اینگونه ننا را آزار دهد اما بعدا نرم می شود.

ریحان تازه فهمیده که آهانا یک زنی را بکار گرفته بود تا فرزندش را در رحم نگه دارد و باردار شود. به همین دلیل به دنبال آن زن می گردد و موضوف را به نامادری‌اش هم اطلاع می‌دهد و حالا او درصدد آن است که فرزند آهانا را بکشد و به همین خاطر یکی سری اراذل و آوباش می‌فرستد تا به ننا که باردار است آسیب برسانند اما راگو ننا را نجات می‌دهد. ننا هم که حالش بد می‌شود به بیمارستان رفته و زودتر از موعد زایمان می‌کند و یک پسر به دنیا  می‌آورد که آهان نام دارد.

ننا و راگو دوباره به هم نزدیک می‌شوند و به یکدیگر مجددا ابراز علاقه می‌کنند اما بعدا به خاطر یک سری سوء تفاهمات راهشان را از هم جدا می‌کنند.  ریحان به راگو حمله می‌کند چراکه فکر می‌کند او فرزندش را دزدیده بوده است. راگو درحالیکه فکر می کرد ننا به او خیانت کرده و ریحان پدر آهان است از دنیا می‌رود. ننا هم برای اینکه بتواند پیش آهان بماند و از او مراقبت کند با ریحان ازدواج می‌کند. حالا ننا و ایندوماتی در خانه ریحان زندگی می‌کنند و قصد دارند از هارجیت و پسرش آرمان انتقام بگیرند. ننا، وانمود می‌کند که روح آهانا را دارد. آرمان و عشق زندگی‌اش ایرا، بعد از چندین مراسم متعدد با هم ازدواج می‌کنند و صاحب فرزندی به نام عمران می‌شوند اما ریحان؛ آرمان را به زندان می‌اندازد.  ننا افکار پلید هارجیت برای کشتن او و آهان را رو می‌کند. او به ایندوماتی می گوید که ازدواج او با ریحان واقعی است. هارجیت به خاطر جرم‌های که مرتکب شده دستگیر می شود اما سعی می‌کند در همین بین به ننا شلیک کند که ریحان خودش را جلوی ننا می‌اندازد و خودش را قربانی می‌کند و می‌میرد.

۷ سال بعد:

ننا، آهان و ایندوماتی به خوبی و خوشی در کنار هم زندگی می کنند. ننا معلم است و وقتی شاگردانش درمورد داستان عشق زندگی‌اش از او می‌پرسند به عکس راگو اشاره می‌کند و به آنها می‌گوید که راگو به او عشق را یاد داده و اقعیت زندگی او راگو بوده و دوست دارد در جهان بعدی هم کنار او باشد.

معرفی بازیگران سریال:

درشتی دامی در نقش ننا

آرجون بیجلانی در نقش راگو

وینیت رینا در نقش ریحان

آلکا امین در نقش آشا

سورک سیکری در نقش ایندوماتی

لاکس لالوانی در نقش ویر

آدیتی گوپتا در نثش سانجنا

ادا خان در نقش آهانا

سدا چاندران در نقش هارجیت

بیوگرافی درشتی دامی بازیگر نقش ننا:

درشتی داما یکی از بازیگران درجه یک قاب تلویزیون هند است و سریال‌های موفق همچون Silsila Badalte Rishton Ka (خیانت در عشق)، «یک عشق یک جنون»، «مادوبالا» و «Geet – Hui Sabse Parayi»  را در کارنامه کاری خود دارد. او متولد ۱۰ ژانویه سال ۱۹۸۵ میلادی است.  این بازیگر ۳۴ ساله در خانواده‌ای گجراتی در بمبئی به دنیا آمده است. او فارغ التحصیل رشته جامعه شناسی است و قبل از اینکه وارد دنیای مدلینگ شود مربی رقص بود. به عقیده این بازیگر جوان خانواده او متعصب بودند با ورود او به عرصه هنر و بازیگری موافق نبودند اما او که مسیر خود را در این حرفه دیده بود بالاخره وارد این عرصه شد و از سال ۲۰۰۷ فعالیت خود را به طور حرفه‌ای آغاز کرد.

او ۲۱ فوریه سال ۲۰۱۵ با یک بیزنس من به نام نیراج کمکا ازدواج کرد و همیشه در مصاحبه‌هایش می گوید که خانواده همسرش نیز همیشه در زمینه کاری از او حمایت کرده ‌اند.

بیوگرافی آرجون بیجلانی بازیگر نقش راگو:

آرجون بیجلانی یکی از بازیگران شناخته شده سینما و تلویزیون هند است. او ۳۱ اکتبر سال ۱۹۸۲ در مهاراشترا، بمبئی متولد شده است.

بیجلانی فارغ‌التحصیل رشته اقتصاد است. وقتی ۱۹ ساله بود پدرش را از دست داد. پس از سال‌ها دوستی با نیها سوآمی در سال ۲۰۱۳ با او ازدواج کرد و در سال ۲۰۱۵ صاحب یک پسر شد که نام او را «ایان» گذاشتند.

آرجون بیجلانی کار بازیگری را در سال ۲۰۰۴ با یک تله فیلم آغاز کرد. او در سریال‌های موفق و پرمخاطبی همچون «چپ راست چپ»، «وقتی من و تو همدیگر را ملاقات کنیم»، «ناگین» و «من عاشق تو هستم» بازی کرده است.

این بازیگر ۳۷ ساله در سال ۲۰۱۶ با فیلم «Direct Ishq» فعالیت در عرصه سینمای بالیوود را هم تجربه کرد. آخرین سریال مطرح و قابل توجه او «Ishq Mein Marjawan» نام دارد که تولید آن از سال ۲۰۱۷ آغاز شد. او به خاطر بازی در سریال فیلم در سال ۲۰۱۸ از جشنواره “گلد” جایزه بهترین بازیگر نقش منفی را دریافت کرد. بعد از آن در چندین سریل تلویزیونی متعدد حضورهایی کوتاه و افتخاری داشته است.

او در سال ۲۰۲۰ در یک سریال اینترنتی به نام «State of Siege 26/11» بازی کرده است.

بیوگرافی وینیت رینا بازیگر نقش ریحان:

وینیت رینا بازیگر جوان سینما و تلویزیون هند فعالیت بازیگری خود را از سال ۲۰۰۴ با نقش کوتاهی در سریال Tum Bin Jaaoon Kahaan آغاز کرد. او ۳۰ آگوست ۱۹۸۵ میلادی در کشمیر متولد شده است. فارغ التحصیل رشته کامپیوتر است. در سال ۲۰۰۹ با تانوشری کوشل که بازیگر است بعد از سه سال رابطه با او ازدواج کرد و بعد از دو سال زندگی مشترک در سال ۲۰۱۱ از هم جدا شدند. رینا تاکنون بازی در بیش از ۲۰ اثر تلویزیونی را تجربه کرده است. او در حال حاضر مشغول بازی در سریالی به نام «Meri Gudiya» است. در سال ۲۰۱۹ در یک فیلم تاریخی درام بالیوود به نام «The Sholay Girl» بازی کرد. رینا از آنجایی که به نویسندگی علاقه مند است دستی هم در نویسندگی دارد. همچنین کار اجرای چندین برنامه تلویزیونی متعدد را انجام داده است.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا