روز جهانی خانواده در تقویم سال ۱۴۰۲ چه روزی است ؟+ تاریخچه

برای هر انسانی خانواده او در اولویت قرار دارد و روزجهانی خانواده بنا به تصمیم سازمان ملل در سال ۱۹۹۳برای روز ۱۵ ماه می میلادی برابر با ۲۵ اردیبهشت تعیین گردید. هدف از این روز حراست از نظام خانواده در برابر تغییراتی است که در ساختار جوامع ایجاد شده و بر خانواده تاثیر گذاشته است.

روز جهانی خانواده؛ 15 می برابر با ۲۵ اردیبهشت

روز جهانی خانواده
تاریخ
۱۵ ماه می میلادی برابر با یکشنبه ۲۵ اردیبهشت
علت نامگذاری
تصمیم سازمان ملل مبنی بر نامگذاری ۱۵ می‌ با عنوان روز جهانی خانواده

در دورانی که ما زیست می‌کنیم نهاد خانواده دچار تغییر و تحولاتی شده که برخی از این تغییرات می‌تواند آسیب‌های اجتماعی جبران ناپذیری ایجاد کند.  اولین نهادى که هر فرد در آن، ارتباط با دیگران را تجربه مى‌کند، خانواده است. همچنین چگونگى ارتباط با دیگر افراد اجتماع نیز در خانواده آموخته می‌شود؛ بنابراین شخصیت آینده یک انسان، اعم از متعادل و آرام یا ناآرام و پرخاشگر بودن، و ایجاد ارتباط‌های موفق یا ناموفق، همه در اولین محیط ارتباط یعنى خانواده، ظهور و بروز می‌یابد. سازمان ملل سال‌ها پیش روز ۱۵ می‌را با عنوان روزجهانی خانواده نامگذاری کرده است. اما هدف از این روز چیست و اصلا اهمیت و کارکرد‌های خانواده در چیست؟ برای آشنایی دقیق‌تر با این امور با ما همراه باشید.

تاریخچه روز جهانی خانواده

در تاریخ ۲۰ سپتامبر سال ۱۹۹۳، مجمع جهانی سازمان‌ملل قطعنامه‌ای به شماره ۲۳۷/۴۷ تصویب کرد که بر اساس آن، ۱۵ ماه می‌برابر با ۲۵ اردیبهشت به عنوان روزجهانی خانواده نامگذاری و اعلام شد. این کار واکنشی به تغییر ساختار‌های اجتماعی و اقتصادی بود که بر بسیاری از مناطق جهان تأثیر گذاشته و بر ساختار و ثبات واحد‌های خانواده نیز تاثیر گذاشته بود. از سال ۱۹۹۴ تا کنون در سراسر جهان مراسمی در جهت روز جهانی خانواده برگزار می‌شود.
هر سال این روز با شعاری به یک هدف انسانی می‌پردازد. شعار این روز در سال ۲۰۱۹«نقش خانواده در تغییرات اقلیمی» است که این موضوع سیزدهمین هدف از اهداف توسعه پایدار است.
توصیه‌های روز جهانی خانواده سال ۲۰۱۹ در همین راستا، شامل کمتر استفاده کردن از اتوموبیل، پرهیز از خریدهای اضافه و استفاده از لباس مناسب فصل بجای استفاده بی رویه از وسایل گرمایشی و سرمایشی است. هدف از این توصیه‌ها کاهش تولید دی اکسید کربن است که باعث تغییرات اقلیمی در جهان می‌شود.
بیشتر بخوانید :
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا