ماجرای سلفی گرفتن علی زندوکیلی با یک بچه شیر چه بود؟ + واکنش هدیه تهرانی و محیط زیست

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره ماجرای سلفی گرفتن علی زندوکیلی با یک بچه شیر و واکنش ها در فضای مجازی خواهیم داشت! با ما همراه باشید. علی زندوکیلی ، خواننده و نوازنده با حضور در یک دهکده حیوانات با یک بچه شیر ، عکس سلفی گرفت! همچنین ویدیویی که از وی و بچه شیر در فضای مجازی منتشر شده بود، موجب اعتراض‌ های بسیاری شد.

سلفی گرفتن علی زندوکیلی با بچه شیر

وقتی علی زندوکیلی ویدیویِ در آغوش کشیدنِ بچه شیر را روز چهارشنبه ۲۹ مرداد ماه سال ۹۹ منتشر کرد، مورد اعتراضِ بسیاری از سوی مخاطبان خود قرار گرفت. در نهایت هم این خواننده مجبور به حذفِ این فیلم از روی صفحه اینستاگرام شخصی‌ خود شد. این خواننده در این ویدیو گفته بود که می ‌خواهد این بچه شیر را بزرگ کند و این مسئله موجبِ واکنش‌ های تندتری از سوی کاربران فضای مجازی شده بود!

کاربران فضای مجازی دلیل اعتراض خود را این‌ گونه شرح دادند: عکس یادگاری ممنوع! ما باید بدانیم که این حیوانات چه بهای سنگینی را برای چند لحظه لبخند بر صورت ما می ‌دهند و وقتی یک سلبریتی چنین ویدئویی را منتشر می ‌کند، باعث می ‌شود عده ‌ای با الگو قرار دادن این حرکت و سلفی گرفتن از حیوانات موجب آزار و اذیت این حیوانات شوند!

در ادامه تعدادی از توئیت‌ های اعتراضی کاربران به اقدام علی زندوکیلی را مشاهده می ‌کنید:

اما علی زندوکیلی برای فرار از این اعتراض ‌ها ، متنی را برای توضیح در صفحه‌ اینستاگرام خود منتشر کرد که در ادامه آن را می‌ بینید:

همانطور که در بالا خواندید، علی زندوکیلی اعلام کرده است که قصد و علاقه ‌ای برای نگهداری و بزرگ کردنِ این بچه شیر نداشته و ندارد! در حالی که در ویدیویی که منتشر کرده بود، به صراحت می‌ گوید که قرار است این بچه شیر پیش خود وی بزرگ شود!

طرفداران محیط زیست معتقدند که حیوانات وحشی مانند شیر در چنین دهکده ‌هایی در بدترین شرایط ممکن نگهداری می ‌شوند.

سلفی گرفتن علی زندوکیلی با بچه شیر

اما هدیه تهرانی با انتشار یک نامه به انتقاد از این حرکت و نقد وضعیت نگهداری حیوانات وحشی در برخی از مراکز نگهداری پرداخت. متن نامه هدیه تهرانی را در ادامه بخوانید:

با دیدن این ویدئو می‌ توان متوجه شد که هنرمند گرامی، جناب آقای زندوکیلی که قصد نگهداری بچه شیری را داشتند و در این خصوص فیلمی را در صفحه خود به اشتراک گذاشتند از نابهنجار بودن  این موضوع آگاه نبودند و شاید واگذارکنندگان این بچه شیر جدا کردنش را از مادر نابهنجاری نمی‌ دانستند و یا دلائل دیگری داشتند که به راحتی امکان انتشار این ویدیو را نیز دادند!… چرایی و سوالات بسیاری در این خصوص وجود دارد،  البته نه از جناب زندوکیلی که به نظر بسیار علاقمند به حیات وحش هستند اما ظاهرا ناآگاه از اصول زیست آنها و این عدم آگاهی در بسیاری از علاقمندان به حیوانات نیز دیده می ‌شود!

این موضوع و همینطور موضاعات بیشتری مثل (کاریزا) توله خرس ۲ ساله که به دلیل بی ‌توجهی با طناب در قفس خود خفه شد باعث می ‌شود نه تنها توجه علاقمندان به حیوانات که مهم تر از آن توجه “مسئولین را بیشتر به موضوعاتی مثل چرائی واردات و یا صادرات حیات وحش غیربومی، ضرورت وجود باغ‌وحش‌ها، قاچاق حیات وحش و لزوم ایجاد مراکز بازپروری و نگهداری معطوف کنیم.“

واکنش محیط زیست به بغل کردن توله شیر تویط علی زندوکلیلی

مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان محیط زیست نسبت به انتشار فیلم بغل کردن یک توله شیر توسط خواننده مشهور کشورمان در فضای مجازی واکنش نشان داد.

شهاب الدین منتظمی درباره حواشی مربوط به انتشار فیلم خواننده معروف با یک توله شیر در فضای مجازی اظهار کرد: در حال پیگیری این ماجرا هستیم و امیدواریم این هنرمند کشورمان از روی دوستی و احساسات آن حرف‌ها را زده باشد.

واکنش محیط‌زیست به اقدام علی زندوکیلی

مدیر کل دفتر حیات وحش سازمان محیط زیست با بیان اینکه منزل مسکونی، محل نگهداری از حیات وحش نیست، گفت: حیات وحش تکلیفش مشخص است.

منتظمی تصریح کرد: سازمان محیط زیست به مرکزی که این عمل در آن انجام شده، تذکرهای لازم را داده است و قطعا این ماجرا را پیگیری می‌کنیم.

گفتنی است، چندی پیش علی زند وکیلی خواننده کشورمان در صفحه اینستاگرام خود فیلمی را منتشر کرد که در آن یک توله شیر را بغل کرده بود و آن را می‌بوسید و در آن فیلم گفت که قصد دارد این توله شیر را نزد خود نگه دارد. انتشار این ویدیو بازخوردهای زیادی در صفحات مجازی از سوی دوستداران حیات وحش و محیط زیست داشت، بازخوردهایی که سبب شد این خواننده مشهور این ویدیو را از صفحه شخصی خود پاک کند و در پی آن یک مطلب عذرخواهی منتشر کرد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا