میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن در سال ۱۴۰۰ چه روزی است؟

در این مطلب از جدول یاب به بررسی روز مادر و میلاد حضرت زهرا (س) در تقویم سال ۱۴۰۰  می پردازیم امیدواریم تا این مطلب برای شما خواننده عزیز مفید واقع شود.

روز مادر و میلاد حضرت زهرا (س)

روز مادر و میلاد حضرت زهرا (س)

در ایران روز مادر که مصادف با تولد حضرت فاطمه زهرا (س) می‌باشد یعنی تاریخ دقیق روز مادر در تقویم ۱۴۰۰ مصادف است با یکشنبه ۳ بهمن که ما برای شما تقویم روز مادر در سال ۱۴۰۰ را به اشتراک گذاشته‌ایم .

در ایران روز مادر، ۲۰ جمادی‌الثانی زادروز دختر پیامبر اسلام، فاطمه زهرا (س) است. و به علت قمری بودن تاریخ تولد حضرت فاطمه زهرا (س ) در ایران روز مادر تاریخ هجری شمسی ثابتی ندارد .

تاریخ شمسی روز مادر ۱۴۰۰ مصادف است با : تاریخ شمسی روز مادر ۱۴۰۰ : یک شنبه ، ۳ بهمن [ دَلو ] ۱۴۰۰

تاریخ قمری روز مادر ۱۴۰۰ (روز زن ۱۴۰۰) در تقویم قمری ۱۴۴۳ مصادف است با : تاریخ قمری روز مادر : ۲۰ جمادی الثانی ۱۴۴۳

تاریخ میلادی روز مادر ۱۴۰۰ و روز زن ۱۴۰۰ در تقویم میلادی ۲۰۲۲ مصادف است با : ۲۳ ژانویه سال ۲۰۲۲

درباره نام‌گذاری روز ولادت حضرت زهرا(س) به نام «روز مادر»

فاطمه
بیستم جمادی‌الثانی هر سال، روزی پر از خاطره و معنویت است؛ خاطراتی شیرین از مادران مهربان، فرزندان با محبت و همسران با وفا.
 این روز به یُمن زادروز بانوی نمونه‌ی اسلام، فاطمه زهرا(س)، روز مادر نام گرفته است. بانویی که گل سرسبد تمام بانوان عالم است؛ تنها زنی که پدرش معصوم، شوهرش معصوم و خودش نیز معصوم بوده و پیامبر گرامی اسلام(ص) به او لقب «اُم ابیها» داده است، یعنی زنی که برای پدرش هم‌چون مادر بود.
زندگی و سیره‌ی حضرت زهرا(س) به قدری آموزنده و جذاب است که هر زن آزاده‌ای در جهان، او را چونان قدیسه‌ای تحسین می‌کند؛ زنی که تولدش از دامن خدیجه کبری، همسر پیامبر گرامی اسلام(ص) و در کانون نخستین خانواده‌ی اسلامی با نغمه‌های آسمانی و تسبیح قدسیان همراه شد و شب میلادش را عرشیان به بانگ تکبیر و تسبیح جشن گرفتند و خداوند لقب «کوثر» به او عطا کرد. زیرا وی سرچشمه‌ی تمام خوبی‌های جهان است.
تولد این بانوی گران‌قدر به ابتکار بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، امام خمینی(ره) «روز زن و روز مادر» نام گرفت: «اگر روزی باید روز زن یا روز مادر باشد، چه روزی والاتر و افتخارآمیزتر از روز ولادت با سعادت فاطمه زهرا(س) است؛ زنی که افتخار خاندان وحی است و چون خورشیدی بر تارک اسلام عزیز می‌درخشد.»
بیشتر بخوانید :

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا