حکم تزریق وریدی در ماه رمضان چیست؟

در این مطلب از جدول یاب به بررسی این سوال می پردازیم که حکم تزریق وریدی در ماه رمضان چیست؟امیدواریم تا این مطلب برای شما خواننده عزیز مفید واقع شود.

تزریق وریدی در ماه رمضان
تزریق وریدی در ماه رمضان

تزریق وریدی در ماه رمضان

پاسخ اجمالی
نظر مراجع محترم تقلید در این موضوع با هم متفاوت است. شما باید مرجع تقلید خودتان را مشخص کنید تا جواب دقیق تری ارائه شود. در هر حال نظر مراجع محترم را در ذیل می آوریم .

حضرات آیات : امام، بهجت و خامنه‏اى: اگر آمپول جنبه غذایى و تقویتى دارد، بنابر احتیاط واجب، باید از تزریق آن خود دارى کرد ولى اگر جنبه دوایى دارد و یا عضو را بى‏حس مى کند، تزریق آن اشکال ندارد.

فاضل: اگر آمپول جنبه غذایى و تقویتى داشته باشد، باید از تزریق آن خوددارى کرد ولى اگر جنبه دوایى دارد و یا عضو را بى حس مى‏کند، تزریق آن اشکال ندارد

مکارم: اگر آمپول جنبه غذایى و تقویتى یا دوایى دارد، بنابر احتیاط واجب باید از تزریق آن خوددارى کرد ولى اگر عضو را بى حس مى‏کند، تزریق آن اشکال ندارد.

تبریزى، سیستانى، صافى، نورى و وحید: تزریق آمپول روزه را باطل نمى‏کند خواه جنبه غذایى و تقویتى داشته باشد، یا جنبه دوایى و مانند آن.[۱]

پاسخ آیت الله هادوی تهرانی (دامت برکاته) در خصوص سؤال مذکور به این شرح است:

استفاده از آمپول و سرم خوردن و آشامیدن محسوب نمی شود و روزه را باطل نمی کند، هرچند بهتر است از آمپول و سوم تقویتی و غذایی اجتناب شود.

بیشتر بخوانید:

آیا در شب اول ماه رمضان، غسل در نهر جاری ، مستحب است؟

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا