طرح‌ های زیبای نماز خواندن و عبادت برای رنگ آمیزی کودکان

نماز یکی از روش‌ های عبادت و نیایش با خداوند در دین اسلام و برخی ادیان دیگر است که در زبان عربی به آن صلاه می‌ گویند. نماز که در سال‌ های قدیم در زبان پارسی به آن نماژ می‌گفتند، به معنای خم شدن، سر فرودآوری برای ستایش پروردگار، ارج نهادن و بیان بندگی و پیروی از یزدان است. نمازهای یومیه هفده رکعت دارد که در پنج نوبت رو به قبله مسلمانان یعنی کعبه به صورت فردی یا گروهی خوانده می‌شود.

نماز خواندن

از دیگر نمازهای موجود در دین اسلام می‌توان به نماز نافله، نماز شب، نماز آیات، نماز عید قربان، نماز میت و نماز مخصوص خسوف و کسوف اشاره کرد، البته تمام آن‌ها جزو نمازهای واجب نیستند.

شاید برای شما نیز جالب باشد که دانشمندان اروپایی کشف کرده‌اند که برای تخلیه بار الکتریکی بدن خود و جلوگیری از سرطان روزانه برای ۱۰ دقیقه بدن خود را در وضعیتی قرار بدهند که دقیقا مشابه سجده‌ ای است که مسلمانان در نماز انجام می‌دهند. این حرکت برای رفع درد و فشار بر روی دست، گردن، زانو و کمر تاثیر به سزایی دارد.

امروزه هر پدر و مادر مسلمان و آگاه بر این مساله واقف است که برای داشتن فرزند صالحی که تارک الصلاه نباشد، باید آموزش و آشنایی او با این فریضه الهی را از کودکی شروع کرد و روح او را با نماز و عبادت تلفیق داد. یکی از بهترین راه‌ های آشنایی و آموزش نماز به کودکان با استفاده از نقاشی و رنگ‌ آمیزی است. پس با ما همراه باشید در این مطلب انواع نقاشی نماز برای کودکان، قرآن خواندن و دعا کردن را برای شما جمع‌ آوری کرده‌ ایم.

توجه داشته باشید شما می‌ توانید با پرینت کردن هر یک از نقاشی‌ هایی که فکر می‌ کنید بهتر هستند با مداد رنگی یا هر ابزار رنگ آمیزی دیگری که در دسترس دارید به رنگ آمیزی آن به همراه فرزند خود مشغول شوید و هنگام رنگ آمیزی او را با علل نماز خواندن، نحوه انجام و احکام نماز آشنا کنید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا