معرفی کامل فصل ۳ سریال Westworld + زمان انتشار و خلاصه داستان

طرفداران شدیدا منتظر فصل ۳ سریال Westworld هستند که به زودی منتشر می‌شود. در این پست سعی داریم به بررسی کامل فصل ۳ سریال وست ورلد شامل داستان، تریلر، بازیگران و … بپردازیم. فصل یک و دو سریال وست ورلد ما را به آینده‌ای نزدیک برد که در آن پارکی با تم غرب وحشی به نام Westworld وجود داشت که در آن ربات‌هایی با تست تورینگ ساخته می‌شدند که ظاهر، احساسات و حرکاتی شبیه انسان‌ها داشتند.

سریال Westworld

مهمان‌ها به این پارک می‌رفتند تا هر کاری که دوست دارند را امتحان کنند؛ بدلشان را ببینند، با سربازان به جنگ بروند و شب‌ها در میخانه‌ها به قمار بپردازند. در طول این دو فصل، این سریال به جستجوی منشأ هوشیاری و تکامل و خصوصیات یک انسان با احساس پرداخت. در این مسیر، ما شاهد تقابل انسان‌هایی که این پارک را اداره می‌کردند و میزبان‌های ربات‌هایی بودیم که می‌خواستند فرار کنند.

سریال Westworld

فصل ۳ سریال وست ورلد به ما قول فتنه‌های بیشتر، بررسی فلسفی منشأ هستی، نگاهی عمیق‌تر به دنیای انسان‌ها و میزبان‌ها و معنی انسان بودن داده است. در ادامه براساس آنچه در قسمت آخر فصل دو دیدیم و اطلاعات جدیدی که از فصل سه منتشر شده است، نگاهی به داستان، بازیگران و فصل ۳ سریال Westworld می‌پردازیم.

تاریخ پخش فصل سوم سریال Westworld / وست ورلد

در آوریل ۲۰۱۹، سایت Collider اعلام کرد که فصل ۳ سریال Westworld در سال ۲۰۲۰ پخش خواهد شد. این عجیب نیست، زیرا بین فصل ۱ و ۲ نیز دو سال فاصله بود و در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ پخش شدند. تیزر جدیدی از فصل جدید سریال در می ۲۰۱۹ منتشر شد که این خبر را تأیید می‌کرد. اکنون مشخص شده است که تاریخ پخش فصل ۳ سریال وست ورلد در ۱۵ مارس ۲۰۲۰ (۲۵ اسفند ۹۸) خواهد بود و ۸ قسمت خواهد داشت.

تریلر فص ۳ سریال وست ورلد

سریال Westworld

تیزری از فصل سوم در می ۲۰۱۹ پخش شد. در این تیزر با فضای فصل سوم و شخصیت اصلی این فصل بیشتر آشنا می‌شویم. تیزر بیشتر روی حضور آرون پال تمرکز کرده است که روزها یک کارگر و شب‌ها جنایتکار است و به نظر می‌رسد در دنیای واقعی خارج از دلوس حضور داشته باشد. کاراکتر او از وعده‌هایی که به او داده شد اما عملی نشد، دلخور است و در یک صحنه می‌بینیم که سر کار به تنهایی و در کنار یک ربات در حال خوردن ناهار است، به عیادت مادرش در بیمارستان می‌رود و با سایر اعضای تیمش، نقشه یک دزدی را می‌کشند. همچنین دلورس را می‌بینیم که لباس و مدل موی جدیدی دارد. کاملاً مشخص نیست که درگیر چه کاری است اما در پایان تیزر می‌بینیم که او و پال با هم روبه‌رو می‌شوند و دلورس زخمی شده است و به کمک نیاز دارد.

بازیگران سریال وست ورلد که در فصل ۳ هم حضور دارند

سریال Westworld

ایوان ریچل وود در فصل سه نیز حضور دارد و نقش دلورس را بازی می‌کند. تسا تامپسون و جفری رایت هم در نقش شارلوت هیل و برنارد حضور پیدا می‌کنند. ما می‌دانیم که برنارد از وست‌ورلد فرار کرد و در خانه سازنده‌ی پارک وست‌ورلد یعنی آرنولد، به شارلوت پیوست. فصل دو اینگونه تمام شد که پس از اینکه دلورس هوشیاری‌اش را به بدن دیگر شارلوت آپلود کرد، نسخه میزبان شارلوت، وست‌ورلد را ترک کرد.

سریال Westworld

با اینکه میو برای نجات دخترش، خودش را در آخر فصل ۲ قربانی کرد، با بازی تاندی نیوتون دوباره به فصل ۳ سریال وست ورلد بازگشته است. نمایش نیوتون در طول این دو فصل به حدی به یاد ماندنی و کامل بود که نمی‌توان فصل ۳ را بدون او تصور کرد.

همچنین اد هریس در نقش ویلیام، معروف به مرد سیاه‌پوش، در فصل سوم بازگشته است؛ ما او را قبلا در سکانس‌های پس از تیتراژ فصل دو دیدیم. در فصل دوم، به رابطه او و دخترش به طور کامل پرداخته نشد؛ ویلیام تصور می‌کرد دخترش یک میزبان است و به او شلیک کرد، اما بعد روانی شد و سعی داشت از وست‌ورلد فرار کند. آن سکانس‌های پس از تیتراژ نشان دادند که ممکن است میزبان‌های این کاراکترها در آینده نجات پیدا کرده باشند و این به معنی آن است که ممکن است در فصل بعد حضور داشته باشند.

آیا بازیگر جدیدی به فصل ۳ سریال وست ورلد اضافه شده است؟

در ماه آوریل Deadline گزارش کرد که بازیگر فرانسوی، وینسنت کسل (Vincent Cassel) در فصل ۳ حضور دارد. به گزارش آن‌ها، کسل احتمالاً در نقش یک شرور (یا شاید تنها شرور این فصل) حضور پیدا خواهد کرد. همچنان مشخص نیست که کسل یک میزبان خواهد بود یا یک انسان واقعی یا چیز دیگری. بازی کسل در این نقش، اولین نقش او در یک سریال انگلیسی زبان در ۳۰ سال سابقه‌ی کاری‌اش خواهد بود. او قبلا در آثاری همچون Ocean’s Twelve و Black Swan ایفای نقش کرده بود.

قبل‌تر گفتیم که ستاره فیلم Ready Player One و Master of None، لینا ویت (Lena Waithe)، و ستاره سریال Breaking Bad، آرون پال نیز در فصل ۳ حضور دارند. تیزر اول تأیید کرد که پاول و ویت، شرورهای کوچکی خواهند بود که با همدیگر کار می‌کنند. اسم و گذشته این کاراکترها هنوز مشخص نشده است. تامی فلاناگان (Tommy Flanagan) از سریال Sons of Anarchy هم در این فصل حضور دارد. پال به عنوان یک شخصیت ثابت تأیید شده است و این احتمال وجود دارد که ویت نیز یکی از شخصیت‌های ثابت سریال شود؛ زیرا در تریلر خیلی به او پرداخته شده بود.

در تریلر همچنین می‌بینیم که رپر و بازیگر معروف، کید کودی (Kid Cudi) و فوتبالیست معروف، مارشاون لینچ (Marshawn Lynch) نیز در فصل ۳ حضور دارند. کید کودی نقش یک زندانی را بازی می‌کند که به نظر می‌رسد کاراکتر پاول را می‌شناسد و یا حداقل مشتاق است که به او اطلاعاتی بدهد. لینچ نیز به نظر می‌رسد در دزدی‌ای که ابتدای تریلر می‌بینیم، با کاراکترهای ویت و پال، همدست باشد.

داستان فصل سوم سریال وست ورلد درباره چه چیزی است؟

اطلاعات مربوط به فصل ۳ سریال وست ورلد هنور فاش نشده است. تریلر به ما دنیای جدیدی را نشان می‌دهد که ممکن است دنیای واقعی خارج از دلوس باشد که از منظر کاراکتر جدید (آرون پال) آن را می‌بینیم. می‌دانیم که پاول با وعده‌های تحقق‌نیافته‌ی آینده و دلورس در حال دست و پنجه نرم کردن است و در همین حین از دنیای بیرون لذت می‌برد، اما در آخر تریلر می‌بینیم که او تیر خورده و مجروح شده است. در آخر به نظر می‌رسد پال و دلورس هم‌تیمی می‌شوند اما این موضوع هنوز قطعی نیست.

پیش از این، اسپویل‌هایی از فصل ۳ توسط سازندگان سریال، جاناتان نولان و لیسا جوی، منتشر شد که اولین سرنخ‌ها را به ما داد. در مصاحبه‌ای که جوی در ژوئن ۲۰۱۸ با The Hollywood Reporter داشت، نکاتی درمورد آینده دلورس و شارلوت گفت که هردوی آن‌ها در آخر فصل ۲ از وست‌ورلد فرار کردند. در پایان فصل ۲، دلورس هوشیاری‌اش را در نسخه میزبان شارلوت آپلود کرد. اینگونه شارلوت/دلورس توانستند وست ورلد را ترک کنند و در خانه قدیمی سازنده وست ورلد، یعنی آرنولد، جمع شدند.

براساس گفته‌های جوی به THR، حداقل سه میزبان وجود خواهد داشت. او گفت:

ما سه تا (میزبان) داریم؛ چون هیل یا یک نفر دیگر که خیلی شبیه تسا تامپسون است، یک جایی آن بیرون در حال ماجراجویی است.

همچنین می‌دانیم که در فصل ۳، باید روی فاصله ایجاد شده بین دنیای امروز که شامل فرار شارلوت از وست ورلد می‌شود، و دنیای آینده که در سکانس‌های پس از تیتراژ فصل دو دیدیم و در آن مرد سیاه‌پوش بالاخره تبدیل به یک میزبان می‌شود، پلی ایجاد شود. همانطور که سازنده سریال بعدها فاش کرد، این سکانس در سناریوی پس از آخرالزمان رخ می‌دهد؛ پس آیا این یعنی باید منتظر یک میزبان در سطح اسکای‌نت باشیم که همه چیز را تحت کنترل خودش می‌گیرد؟

جوی در مصاحبه‌اش با THR به این موضوع نیز اشاره کرد:

دنیا به طرز چشمگیری متفاوت است؛ کاملاً نابود شده است. تصویری از دخترش (که الان مدت‌هاست که مرده است) بازگشته است تا با او صحبت کند. او متوجه می‌شود که بارها در این چرخه زندگی کرده است. اولین چرخه‌ای که در این فصل دیدیم را آن‌ها بارها تکرار کرده‌اند تا چیزی به اسم «صداقت» یا «انحراف» را آزمایش کنند. شما متوجه می‌شوید که این آزمایش‌ها ادامه خواهند داشت. این به ما قلمروی موقتی را نشان می‌دهد که قبلاً روی آن کار می‌کردیم، در آینده بیشتر با آن آشنا می‌شویم و می‌فهمیم که آن‌ها چگونه به آنجا رسیدند و برای چه این آزمایش‌ها را انجام می‌دهند.

همچنین این امکان وجود دارد که در نهایت بتوانیم به دنیاهای دیگر دلوس مثل دنیای قرون وسطی و دنیای رومیان باستان نگاهی بندازیم.

نولان در مصاحبه‌ای وقتی از او درباره داستان فصل ۳ سریال Westworld سوال پرسیده شد، گفت:

من فکر می‌کنیم که شاهد یک تغییر اساسی هستیم. چیزی که درباره این شخصیت‌ها جذاب و گیرا است، انسان نبودن آن‌ها است. همان‌طور که در سریال گفتیم، انسان‌ها محدود به لوپ‌هایی هستند که میزبان‌ها هستند و از برخی لحاظ، محدودتر از آن‌ها هستند. شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که شخصیت‌های انسانی بتوانند داستانی که ما می‌گوییم را تحمل کرده و از آن نجات یابند. میزبان‌ها نسخه و نگرش متفاوتی از میرایی دارند. من فکر می‌کنم که دلورس بینش گسترده‌تر و اهداف بزرگ‌تری دارد؛ آن‌ها هستی‌گرایانه هستند؛ در طول هزاران سال رخ می‌دهند و این سطح بسیار جذابی از داستان برای درگیر شدن در آن است.

جودی در ادامه اضافه کرد که:

فصل اول، نگاه نزدیک‌تری به پارک از درون لوپ‌ها داشت. در فصل دوم، میزبان‌ها از لوپ‌های خود خارج شده و توانستند بخش بیشتری از پارک را کشف کنند. در فصل سوم، آن‌ها از خود پارک بیرون زده‌اند. ما در یک سرزمین ناشناخته جدید هستیم. از همان ابتدا، وقتی جونا و من درباره سریال هنگام قسمت پایلوت آن فکر می‌کردیم، می‌دانستیم که می‌خواهیم وارد دنیاهای دیگری هم در داخل پارک بشویم؛ و همچنین می‌دانستیم دنیایی که نگاه‌های اجمالی به آن در طول دو فصل اول داشتیم، دنیای واقعی بود و اینکه در نهایت، به آنجا می‌رسیم و وقتی به آنجا رسیدیم، یک تجربه کاملا جدید خواهد بود.

فصل ۳ سریال Westworld چند اپیزود دارد؟

تعداد قسمت‌های فصل ۳ سریال وست ورلد مشخص شده است و احتمالا شما را ناامید خواهد کرد. این فصل بر خلاف فصول ۱ و ۲ که هر کدام ۱۰ قسمت داشتند، دارای ۸ قسمت خواهد بود. همچنین می‌توان انتظار داشت که قسمت‌ها به یک ساعت برسند و فصلی پیچیده و طولانی داشته باشیم.

سریال وست ورلد تم متفاوتی نسبت به سریال‌های دیگر دارد و یکی از دلایل محبوبیت آن هم همین است. فصل ۳ سریال Westworld به زودی پخش می‌شود و می‌توانیم بالاخره ببینیم که این بار به کدام دنیاها خواهیم رفت و چه اتفاقات غیرمنتظره‌ای خواهد افتاد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا