هوروسکوپ یا طالع بینی چیست؟ پیش بینی آسترولوژی و انرژی های نجومی برای سال ۱۴۰۰

در این مطلب، توضیحاتی درباره هوروسکوپ یا طالع بینی خواهیم داشت! همچنین پیش بینی آسترولوژی و انرژی های نجومی برای سال ۱۳۹۹ شمسی را نیز خواهیم داشت! با ما همراه باشید. هوروسکوپ واژه ای لاتین می باشد! هوروسکوپ به عنوان یک کلمه یونانی ” ὡρόσκοπος ” به معنی طالع بینی است. هوروسکوپ یا طالع بینی در هزاران سال گذشته توسط ابزارهای مختلف و براساس مشاهده حرکات خورشید، ماه، سیارات و همچنین ستارگان انجام می شده است. دقت داشته باشید طالع‌ بینی یعنی تعبیر و تفسیر آینده با توجه به وضعیت ستارگان.

طالع بینی را می‌ توان زیرمجموعه ی ستاره‌ بینی دانست، که به طور معمول با توجه به تطبیق وضعیت سماوی با تولد فرد مربوط می‌ شود؛ البته توجه داشته باشید طالع‌ بینی اعداد، طالع‌ بینی اسامی، طالع‌ بینی رنگ (علاقه به رنگ خاص) و… نیز وجود دارد.

هوروسکوپ یا طالع بینی در دربار پادشاهان، پیش بینی کننده ی وقایع آینده و همچنین نوعی هشدار بوده است؛ هم چون هشدار به دنیا آمدن موسی (ع) و یا هشدار هفت سال قحطی در سرزمین مصر و… بنابراین وقتی به تاریخ تمدن های بزرگ نگاه می کنیم متوجه منجمینی می شویم که به طور مرتب فرایندهای آسمانی را تحت نظر داشته اند تا بتوانند تنها سرنوشت و آینده را پیشگویی کنند!

امروزه هوروسکوپ به آسترولوژی تبدیل شده است! آسترولوژی توسط ” کلادیوس بطلیموس ” پایه گذاری شد. این علم از خرافات و موهومات قدیمی دور شده است و به نوعی تحلیل و پیش بینی براساس حرکت ستارگان و سیارات در جهت آگاهی بشر تبدیل شده است. امروزه نمودارهای طالع بینی یا نمودار هوروسکوپ، تحت عنوان نمودارهای آسترولوژیک شناخته می شوند.

دقت داشته باشی آسترولوژی ، موضوعی است که مکان ماه، خورشید و سیارات را در مقابل زمینه آن ها در منطقه البروج به هنگام تولد یک شخص بررسی می‌ کند. این روش مدعی است که قادر به پیش‌ بینی شخصیت و رفتار افراد و همچنین مطالعه انرزی سیارات و تاثیر آن ها در زندگی انسان ها می باشد. این انرژی سیارات نه تنها بر شخصیت افراد، که بر کل انرژی های سیاره نیز تاثیر می گذارد و باعث جریان آگاهی می گردد.

پس می بینیم که طالع بینی یا هوروسکوپ از یک علم صرفا به صورت پیشگویی تبدیل به علمی هدایت کننده شده است! البته هیچ تعهد یکپارچه ای درباره هوروسکوپ وجود ندارد؛ فرهنگ های باشتانی هر کدام روش ها  و آموزه های خود را اعمال می کردند! فرهنگ شرقی، فرهنگ چینی، فرهنگ اسلامی، فرهنگ ایرانی، فرهنگ تبتی، فرهنگ سومری و… که البته آسترولوژی غربی تکامل یافته ی تمام آن ها می باشد.

تعبیر و پیش‌ بینی انرژی‌ های نجومی سال ۹۹ شمسی

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا